Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Brukt nesten samme som forrige regn. Men nå 3g så dyrt!!!!
Hei Bjørn, takk for tilbakemeldingen din. Det er dessverre flere kunder som har opplevd en stor økning i strømkostnadene sine de siste månedene, dette påvirker i stor grad de kundene som har hatt en strømavtale med en forhåndsbestemt pris. En såkalt variabel avtale er en strømavtale hvor vi som strømleverandør kjøper inn strøm på forhånd, til en sikret pris. Strømmen for blant annet oktober og november i år ble kjøpt inn da strømmen var betydelig dyrere, og det var forventet at strømmen ville fortsette å være dyr gjennom hele høsten. Når oktober kom ble strømmen derimot betraktelig billigere, noe som førte til at strømstøtten fra staten også ble kraftig redusert. Om man ønsker å være tettere tilknyttet strømstøtten man får fra staten kan det være tryggere å heller ha en spotpris-avtale, men da risikerer man også at strømprisen kan dobles fra en dag til den neste. Mitt beste tips er uansett å bruke Fjordkraft-appen til å følge med på hva strømprisene er, og eventuelt endre på strømavtalen sin via fjordkraft.no om man ser det kan være noe å spare. Husk at variable avtaler nå har et krav om minst 30 dagers forvarsel ved prisøkninger, som gjør at man beholder sin avtalte pris i minst 30 dager. Dette kan være svært gunstig dersom prisen for strøm skulle bli drastisk dyrere i løpet av kort tid. Da beholder den variable avtalen sin gamle pris lengre. Håper du gir oss en mulighet til å rette opp i inntrykket ditt, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt om du trenger råd og veiledning fremover. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Takk Fjordkraft! Takk Fjordkraft for at dere gav mine foreldre som er minstepensjonister en strømregning på 8000 kr for oktober måned. (På et forbruk på ca 1400 kWh) Takk Fjordkraft for at dere har vært så flinke til å opplyse om at strømstøtten ikke vil gjelde for prisen dere sitter på den variable strømprisen på fakturaen. (Den har de nå forstått settes på spotpris) Takk Fjordkraft for at jeg fikk lov å vente 2 timer i telefonkø hos dere. Håper dere kan unne dere noe ekstra fint til jul for de 8000 kr dere får fra mine kjære foreldre. Jeg syns dere er kjempeflink!
Har prøvd å ringe kundeservice nå siden forrige onsdag (4 dager) men oppnår ikke kontakt. Dette er for dårlig! Forrige uke fikk jeg beskjed om at det var 1 times ventetid, nå har den økt til 2 timer. Har vært kunde i mange år og har tidligere hatt spotprisavtale. Ser nå at denne er omgjort til Stabil strømpris uten min godkjenning. Fikk en regning nå på nesten 3 ganger pris i fht september. Lureri kaller man sånn!!
Hei Anne, takk for tilbakemeldingen din. Kundesenteret vårt har dessverre opplevd unormalt mye pågang de siste ukene, som har ført til lange ventetider. Vi må bare beklage at det har vært vanskelig å nå oss, jeg kan anbefale deg å heller sende oss en e-post om ventetiden på telefon er lang. Om du har fått en annen avtale enn du opprinnelig bestilte er det naturligvis en feil vi vil rette opp i, vi kan ikke endre strømavtalen til kundene våre uten at man selv godkjenner denne endringen. Det er ofte en naturlig forklaring på at man har den avtalen man har, dette er jeg helt sikker på at kundesenteret vårt vil finne ut av med deg. Håper du gir oss en sjanse til å se på dette sammen med deg, så vi kan finne en god løsning på dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fakturerer feil, klarer ikke å rydde opp. Har holdt på i månedsvis på å få rettet en feil faktura.
Hei Øystein, takk for tilbakemeldingen din. Utrolig kjedelig å se at du ikke har fått løst saken din, vi må bare beklage at det har tatt så lang tid å få løst en fakturafeil. Jeg håper du gir oss en ny sjanse til å få ordnet dette for deg, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt så er jeg sikker på at vi skal finne en løsning. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Så utrolig dårlig av Fjordkraft å ikke fortelle om at strømstøtten plutselig kan utebli pga av hvordan avtalen forutsigbar pris er laget. Står sikkert med veldig små bokstaver ett sted men det holder ikke. Blir bytte av strømleverandør nå.
Hei Josef, takk for tilbakemeldingen din. Strømstøtten man får fra staten følger den gjennomsnittlige spotprisen i det området man bor i, som du er litt inne på her. Om man har en variabel avtale som du nevner, eller en fastpris, så får man like mye strømstøtte som man ville fått med en spotpris-avtale, på godt og vondt. I noen måneder har man betalt mindre med en variabel avtale enn man ville gjort med spotpris, men fått like mye støtte. I oktober derimot kostet de variable avtalene våre betydelig mer enn spotprisen, i hvert fall i de sørlige delene av landet. Vi har forsøkt å være så tydelige som mulig på at strømstøtten henger sammen med spotprisen, men vi ser at vi kunne vært enda mer proaktive med informasjon når situasjonen ble som den ble i oktober. Vi gjør alt vi kan for å komme med tydelig veiledning og informasjon til alle kunder i tiden fremover, og setter pris på alle tilbakemeldinger sånn som denne. Håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i også ditt inntrykk. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Unngå «garanti strøm». De endrer prisen til den dyreste de kan så ofte de kan
Hei, og takk for tilbakemeldingen din. Garantistrøm er en variabel avtale, hvor prisen er basert på hva vi kjøpte inn strømmen til på forhånd. Nå i oktober og november ble strømmen til slike avtaler kjøpt inn da strømmen var betydelig dyrere, og det var forventet at strømprisene ville fortsette å være høye gjennom hele høsten. På godt og vondt ble spotprisen for strøm billigere enn forventet i oktober og store deler av november, som førte til at disse variable avtalene ble dyre til sammenligning. Dette kombinert med at strømstøtten følger den gjennomsnittlige spotprisen hver måned, og ikke hvilken avtale man har, slo dessverre dårlig ut for de med en variabel avtale. Selv om det er liten trøst denne måneden, er det viktig å huske på at disse variable avtalene har vært mer gunstig enn spotpris flere måneder tidligere i år, blant annet i august. Man slipper også å tenke på når på dagen man bruker strøm, har man en spotpris-avtale vil prisene svinge gjennom døgnet. Vi håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket. Mitt beste tips er uansett å følge med på strømprisene de neste månedene, siden det er forventet at vi nå går inn i en dyr vinter, uavhengig av hvilken strømavtale man har. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Føler oss fullstendig svindlet, stygt å utnytte en høy og usikker strømpris på denne måten som dere har gjort nå i okt/nov 2022. Ref nyhetene idag så er vi langt fra alene om å både være sterkt misfornøyde. Vi gjør idag som mange andre, bytter leverandør. Takk for oss!!😡
Hei Katrine, takk for tilbakemeldingen din. Vi forstår at det er utrolig kjipt å få en såpass høy faktura som mange har fått for strømforbruket sitt i oktober. Strømprisen man har fått med en variabel strømavtale er kjøpt inn på forhånd når forventningene var at prisene ville være høye også i oktober og november, noe som viste seg å ikke stemme. Siden strømstøtten man får fra staten ikke henger sammen med hvilken avtale man har, så har mange fått en høyere faktura enn forventet. I august og september for eksempel betalte de fleste en lavere pris med en slik avtale enn man ville gjort med en spotpris-avtale som følger kraftprisen time for time, men dette er jo liten trøst når man får en stor faktura nå i november. Vi håper dere gir oss en ny sjanse, så skal vi gjøre alt vi kan for å rette opp i inntrykket. Med vennlig hilsen Fjordkraft