Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har prøvd å ringe kundeservice nå siden forrige onsdag (4 dager) men oppnår ikke kontakt. Dette er for dårlig! Forrige uke fikk jeg beskjed om at det var 1 times ventetid, nå har den økt til 2 timer. Har vært kunde i mange år og har tidligere hatt spotprisavtale. Ser nå at denne er omgjort til Stabil strømpris uten min godkjenning. Fikk en regning nå på nesten 3 ganger pris i fht september. Lureri kaller man sånn!!
Hei Anne, takk for tilbakemeldingen din. Kundesenteret vårt har dessverre opplevd unormalt mye pågang de siste ukene, som har ført til lange ventetider. Vi må bare beklage at det har vært vanskelig å nå oss, jeg kan anbefale deg å heller sende oss en e-post om ventetiden på telefon er lang. Om du har fått en annen avtale enn du opprinnelig bestilte er det naturligvis en feil vi vil rette opp i, vi kan ikke endre strømavtalen til kundene våre uten at man selv godkjenner denne endringen. Det er ofte en naturlig forklaring på at man har den avtalen man har, dette er jeg helt sikker på at kundesenteret vårt vil finne ut av med deg. Håper du gir oss en sjanse til å se på dette sammen med deg, så vi kan finne en god løsning på dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fakturerer feil, klarer ikke å rydde opp. Har holdt på i månedsvis på å få rettet en feil faktura.
Hei Øystein, takk for tilbakemeldingen din. Utrolig kjedelig å se at du ikke har fått løst saken din, vi må bare beklage at det har tatt så lang tid å få løst en fakturafeil. Jeg håper du gir oss en ny sjanse til å få ordnet dette for deg, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt så er jeg sikker på at vi skal finne en løsning. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Så utrolig dårlig av Fjordkraft å ikke fortelle om at strømstøtten plutselig kan utebli pga av hvordan avtalen forutsigbar pris er laget. Står sikkert med veldig små bokstaver ett sted men det holder ikke. Blir bytte av strømleverandør nå.
Hei Josef, takk for tilbakemeldingen din. Strømstøtten man får fra staten følger den gjennomsnittlige spotprisen i det området man bor i, som du er litt inne på her. Om man har en variabel avtale som du nevner, eller en fastpris, så får man like mye strømstøtte som man ville fått med en spotpris-avtale, på godt og vondt. I noen måneder har man betalt mindre med en variabel avtale enn man ville gjort med spotpris, men fått like mye støtte. I oktober derimot kostet de variable avtalene våre betydelig mer enn spotprisen, i hvert fall i de sørlige delene av landet. Vi har forsøkt å være så tydelige som mulig på at strømstøtten henger sammen med spotprisen, men vi ser at vi kunne vært enda mer proaktive med informasjon når situasjonen ble som den ble i oktober. Vi gjør alt vi kan for å komme med tydelig veiledning og informasjon til alle kunder i tiden fremover, og setter pris på alle tilbakemeldinger sånn som denne. Håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i også ditt inntrykk. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Unngå «garanti strøm». De endrer prisen til den dyreste de kan så ofte de kan
Hei, og takk for tilbakemeldingen din. Garantistrøm er en variabel avtale, hvor prisen er basert på hva vi kjøpte inn strømmen til på forhånd. Nå i oktober og november ble strømmen til slike avtaler kjøpt inn da strømmen var betydelig dyrere, og det var forventet at strømprisene ville fortsette å være høye gjennom hele høsten. På godt og vondt ble spotprisen for strøm billigere enn forventet i oktober og store deler av november, som førte til at disse variable avtalene ble dyre til sammenligning. Dette kombinert med at strømstøtten følger den gjennomsnittlige spotprisen hver måned, og ikke hvilken avtale man har, slo dessverre dårlig ut for de med en variabel avtale. Selv om det er liten trøst denne måneden, er det viktig å huske på at disse variable avtalene har vært mer gunstig enn spotpris flere måneder tidligere i år, blant annet i august. Man slipper også å tenke på når på dagen man bruker strøm, har man en spotpris-avtale vil prisene svinge gjennom døgnet. Vi håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket. Mitt beste tips er uansett å følge med på strømprisene de neste månedene, siden det er forventet at vi nå går inn i en dyr vinter, uavhengig av hvilken strømavtale man har. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Føler oss fullstendig svindlet, stygt å utnytte en høy og usikker strømpris på denne måten som dere har gjort nå i okt/nov 2022. Ref nyhetene idag så er vi langt fra alene om å både være sterkt misfornøyde. Vi gjør idag som mange andre, bytter leverandør. Takk for oss!!😡
Hei Katrine, takk for tilbakemeldingen din. Vi forstår at det er utrolig kjipt å få en såpass høy faktura som mange har fått for strømforbruket sitt i oktober. Strømprisen man har fått med en variabel strømavtale er kjøpt inn på forhånd når forventningene var at prisene ville være høye også i oktober og november, noe som viste seg å ikke stemme. Siden strømstøtten man får fra staten ikke henger sammen med hvilken avtale man har, så har mange fått en høyere faktura enn forventet. I august og september for eksempel betalte de fleste en lavere pris med en slik avtale enn man ville gjort med en spotpris-avtale som følger kraftprisen time for time, men dette er jo liten trøst når man får en stor faktura nå i november. Vi håper dere gir oss en ny sjanse, så skal vi gjøre alt vi kan for å rette opp i inntrykket. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Regjering jobbet iherdig for å få på plass en strømstøtte som kunne avhjelpe husholdningene med de økende strømprisene. Fjordkraft leverer en avtale ( stabil strømpris) som ved gitte tilfeller helt faller utenfor strømstøtteordningen. Dette uten å advare kundene sine om risikoen de løper og at de må betale for Fjordkraft dårlige innkjøp. Dette bryter helt med intensjonen for strømavtalen. Det er sjokkerende at dette er lovlig for en profesjonell aktør som tjener svimlende summer på folks naive tro på at strømstøtten skulle gjelde for alle.
Hei Mette, takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at en slik variabel strømavtale ikke har en direkte tilknytning til strømstøtten man får fra staten. Strømstøtten baserer seg på gjennomsnittlig spotpris måned for måned, og dette kan slå både positivt og negativt ut for kunder med variabel pris på avtalen sin. I august for eksempel fikk kunder med en variabel avtale en lavere pris enn spotprisen i store deler av landet, men man fikk allikevel like mye strømstøtte som kunder med en spotpris-avtale. I oktober derimot har det gått helt motsatt vei, og mange har betalt en høy strømpris sammenlignet med hvor mye strømstøtte de har fått. Fjordkraft som leverandør tjener derimot ikke noe mer på dette. Vi kjøper strømmen inn på forhånd til en sikret pris for kunder med en variabel avtale, og vi får ikke noen høyere fortjeneste ved at spotprisen faller så mye den gjorde i oktober. Dette er selvfølgelig liten trøst når man som kunde får en faktura som er betydelig høyere enn hva man forventet på forhånd. Om du vil følge kraftprisen time for time får man også spotpris-avtale hos oss i Fjordkraft. Da tar man en større risiko selv, siden prisen kan endres stort fra en dag til en annen, men man er i større grad sikret fordi strømstøtten følger tettere etter. Mitt beste tips, uavhengig av hvor du er kunde fremover, er å følge med på strømprisene de neste månedene, og bruke en app eller nettside som viser spotprisen time for time for å planlegge deler av forbruket sitt. Det er ikke alt strømforbruk som kan utsettes/flyttes basert på strømprisene, men det kan potensielt være mye å spare ved å følge mer med enn man har gjort tidligere. Vi håper at du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt, men forstår også om du ønsker å prøve noe nytt. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har kjøpt strøm på forhånd på fastprisavtale og dermed gamblet med kundenes penger på å treffe på kraftpris. Fjordkraft har ikke gitt informasjon om hvilken risiko kunden løper når Fjordkraft kjøper til forhåndspris ved fallende kraftpriser.. En av Fjordkrafts kommunikasjonsrådgivere innrømmer også i lokalavisen at kommunikasjon kunne vært bedre. Valget om bytte av kraftleverandør var lett !
Hei Øyvind, takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at en variabel strømavtale, hvor vi som strømleverandør kjøper inn strømmen på forhånd til en sikret pris, har fungert dårlig i kombinasjon med det store fallet i spotprisen som vi opplevde i starten av oktober. Forventningene til strømprisen i oktober og november var at den ville holde seg på et høyt nivå, slik som i blant annet september, og strømmen ble kjøpt inn i henhold til disse forventningene. Fjordkraft som leverandør sitter ikke igjen med noen større fortjeneste i en slik situasjon, risikoen du nevner rammer også oss, men dette er en mager trøst når man som kunde ender opp med en betydelig høyere faktura enn forventet. Jeg forstår veldig godt misnøyen man sitter med i denne situasjonen, og vi skulle veldig gjerne vært raskere og tydeligere med informasjon til dere som kunder da denne situasjonen oppsto. Vi gjør alt vi kan for å bli enda bedre på dette fremover. Det beste vi kan gjøre nå er å hjelpe hver enkelt å finne den avtalen som passer best for seg og sin hverdag, og så bør man rett og slett som kunde finne måter å følge med på kraftprisen selv i tiden fremover. Spotpris har i oktober og november vært det beste alternativet, men dette kan snu svært fort. Fjordkraft-appen er et godt alternativ for å følge med på dette. Fra 01.11.2022 er det nye krav til varsling av endring i pris, fristen er endret fra 14 til 30 dager i forveien. Dette fører i praksis til at variable avtaler beholder gammel pris lengre, som er positivt for kunden dersom kraftprisene øker mye på kort tid. Om man følger med kan man altså gjøre en god avtale ved å bytte til en slik variabel og forutsigbar pris i perioder, for eksempel deler av vinteren. Vi håper du gir oss en ny sjanse, husk at du kan bytte mellom spotpris og variabel pris når som helst via nettsidene våre, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Om du derimot ønsker å prøve noe nytt fremover har vi forståelse for det. Med vennlig hilsen Fjordkraft