Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ryddig og greit å forholde seg til. Har god avtale for pensjonister og fagorganiserte. Grei hjemmeside for å følge forbruk.
Hei Frode og tusen takk for at du tar deg tid til å skrive til oss, vi setter veldig pris på det. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Direkte svindel de driver med i variabel avtale, prisendringer vises i faktura og kan lett dobbles midt i måneden. Uakseptabelt. Fikk regning på nesten 8000kr en måned der spotpris hadde gitt 1700kr... Vet ikke hvordan de bestemmer variabel prisen men det er iværtfall ikke noe moral i bildet. Bytter selskap og kommer aldri tilbake.
Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Får ikke råd og informasjon selv om det siden har vist seg at avtalen Fjordkraft viser seg å være svært gunstig for Fjordkraft og tilsvarende ugunstig for,kunden. Det virker også som om Fjordkraft bruker billigere mobilabonnement for å lokke nye kunder.
Hei Per. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft sin pris pr i dag er over alle støvleskaft i forhold til spotpris. Styr unna
Hei Elisabeth. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fra kr. 2000.- til kr. 9300 i oktober. Brukt litt mer strøm, men de har lagt inn ny avtale vi alrig har hørt om.
Hei Rolf og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Kan informere at vi ikke kan endre avtalen din uten ditt samtykke. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Lurer kunder med og si de har veldig gode avtaler men tar over fem ganger så mye betalt iforhold til hva strømpris er.
Hei Jeanette. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjokkert over hele selskapet. Svigers ble lurt inn i en avtale som heter forutsigbar strømavtale. Denne strømavtalen gjør at de betaler nærmere 4 ganger mer enn andre.
Hei Christian og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Så utrolig leit å høre at de har hatt denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i dette tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvilke kunde det gjelder kan jeg heller ikke ta kontakt, så jeg håper dere vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket dere har fått av oss. Her kan dere lese om forskjellen på variabel og spotpris avtaler og årsaken til den høye regningen for oktober. https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/forskjell-pa-variabel-og-spotpris/ Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.