Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forandrer både avtale og vilkår uten å presisere dette godt nok, får bare beskjed om at sånn er det, ikke spm hva en selv vil gjøre. Forandrer da til noe de skor seg på
Hei Hermann, takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Så kjedelig å se at du ikke er fornøyd med opplevelsen din. Det er riktig at blant annet pris på avtalene våre kan endre seg, dette varsles alltid 14 dager i forveien. Siden 01.11.2022 har faktisk denne varslingsfristen blitt økt til 30 dager, som gir deg som kunde enda bedre tid til å bestemme deg for hva du skal gjøre om avtalen din får ny pris. Så lenge man ikke har bindingstid eller oppsigelsestid på avtalen sin så står man fritt til å endre strømavtalen sin når som helst. Vi tar med oss tilbakemeldingen din om at dette burde vært presisert bedre, det er absolutt ikke vår intensjon å skjule det. Vi håper du kan gi oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt om du er interessert i å få et nytt tilbud. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Etter anbefaling fra Fjordkraft inngikk vi avtale om prisgaranti. Det resulterte i at vi måtte betale 579 øre kw når spottprisen var 50 øre kw.
Hei Hilde, takk for tilbakemeldingen din. Oktober måned har dessverre vært en vanskelig måned for alle med variabel strømavtale. Fordi strømstøtten fra staten tar utgangspunkt i den gjennomsnittlige spotprisen der man bor, og ikke hvilken strømavtale man har, har mange endt opp med å få dekket en mindre del av fakturaen enn tidligere med strømstøtten. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Vi håper du gir oss en ny mulighet i fremtiden til å rette opp i inntrykket ditt, husk at du kan få spotpris-avtaler som følger markedet time for time også hos oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde et forbruk på 902kwh 5140nok i regning, strømstøtte 70 nok, kundeservise sa att grunnen er at prisen vært høy, snitt ocktober norpool 160 øre fjordkraft 575øre Lurte dama min og sa att de ikke har noe og si hva hun velger spot eller fast pris før støtte får vi uansett. Blev anbefalt fastpris 314 øre som de pen bare høynet til 575øre Glemte og si att støtten regnes fra gjennomsnitts av spotpris hos norpool i no1 østlandet der vi bor. Kommer si opp og klage til elklagenemda og forbrukerrådet burde ikke vært lov dette. Håll dere undan. Merk og hur fjordkraft kun svarer på positive innlegg her!
Hei. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Brukte 500 kw I oktober,og bor I leilighet på 48 kvadrat Og fikk regning på over 3000. En skam Uforutsigbart kaller jeg det Men nå er det nok Ser etter annet selskap Men fjordkraft mobil anbefales på det sterkeste
Hei Johnny. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Deres «forutsigbare» avtale endte med en snittpris for Oktober på nesten 6kr kWh. Gjennomsnitt for spotpris var for landet på rundt 1,5-1,6 kr kWh. De svindler kundene for å maksimere egen profitt. Det er ingen hjelp å få fra kundeservice. Anbefaler alle å unngå disse svindlerne og bytte leverandør!
Hei Håvard. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Umulig å få tak i på kundeservice, sender ikke faktura å endrer påslag til et vanvittig beløp! Spar deg selv for høye strømpriser å velg noe annet.
Hei Rolf. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Garantipris gjelder for 14 dager før ny pris blir presentert. Alt for kort!
Hei Erik og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Det stemmer at det tidligere har vert 14 dager varsel ved prisendringer på variable avtaler. Kan informere at fra 01.11.22 er det nå 30 dager varsel. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft.