Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde et forbruk på 902kwh 5140nok i regning, strømstøtte 70 nok, kundeservise sa att grunnen er at prisen vært høy, snitt ocktober norpool 160 øre fjordkraft 575øre Lurte dama min og sa att de ikke har noe og si hva hun velger spot eller fast pris før støtte får vi uansett. Blev anbefalt fastpris 314 øre som de pen bare høynet til 575øre Glemte og si att støtten regnes fra gjennomsnitts av spotpris hos norpool i no1 østlandet der vi bor. Kommer si opp og klage til elklagenemda og forbrukerrådet burde ikke vært lov dette. Håll dere undan. Merk og hur fjordkraft kun svarer på positive innlegg her!
Hei. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Brukte 500 kw I oktober,og bor I leilighet på 48 kvadrat Og fikk regning på over 3000. En skam Uforutsigbart kaller jeg det Men nå er det nok Ser etter annet selskap Men fjordkraft mobil anbefales på det sterkeste
Hei Johnny. Strømavtalen du har hatt fungerer på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen for deg fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke appen vår som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om spotprisen øker mye på kort tid kan det være lurt å vurdere å bytte tilbake til en variabel strømavtale i en periode. Bytte av strømavtale kan gjøres på Min Side på fjordkraft.no Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Deres «forutsigbare» avtale endte med en snittpris for Oktober på nesten 6kr kWh. Gjennomsnitt for spotpris var for landet på rundt 1,5-1,6 kr kWh. De svindler kundene for å maksimere egen profitt. Det er ingen hjelp å få fra kundeservice. Anbefaler alle å unngå disse svindlerne og bytte leverandør!
Hei Håvard. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Umulig å få tak i på kundeservice, sender ikke faktura å endrer påslag til et vanvittig beløp! Spar deg selv for høye strømpriser å velg noe annet.
Hei Rolf. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Garantipris gjelder for 14 dager før ny pris blir presentert. Alt for kort!
Hei Erik og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Det stemmer at det tidligere har vert 14 dager varsel ved prisendringer på variable avtaler. Kan informere at fra 01.11.22 er det nå 30 dager varsel. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft.
Dette er uten tvil det beste selskapet på pris. Utvikling av selskapet, vært noe problemer med APP men det er som forventet med masse nye kunder etter andre ting i strøm markedet. Ser at mange klager på noe som ikke er Fjordkraft sin feil, du kan ikke ha en dårlig måned også klage på det... Hadde selv en dårlig måned nå men hvis jeg ser på totalen av det jeg har spart på min forutsigbar avtale igjennom Fjordkraft er det laangt mer enn de ekstra tusen lappene jeg måtte betale nå. Kan ikke si noe annet enn at de er helt knall! Gode forvaltere
Hei Daniel og tusen takk for at du tar deg tid til å skrive til oss, vi setter veldig pris på det. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Vi har Fjordkraft "Stabil Strømpris", en avtale som ikke ivaretar kundene. Opplever at strømgaranti fra Regjering ikke gjelder for denne avtalen - når spot pris går kraftig ned så blir reduksjon som heter "Minimum stønad for ekstraordinære strøm utgifter" minimal på faktura. Får kun i underkant av 1200 kr i fradrag på strøm regning av en strøm pris på 9500,- kr. Hvor er det blitt av garantien for at alle skal få dekket 90% av strøm pris som overstiger 70 øre? Fjordkraft melder en økning i strøm pris for 14 dager siden - og sier ingen ting om at denne strøm prisen ikke gjelder for 90% dekning av strøm pris over 70 øre. Dette kaller jeg "Ran på høy lys dag" - og de kan sikkert dekke seg bak avtaler som står med liten skrift - men hvor er det blitt av opplysnings plikten deres, når avtalen fornyes? Stakkars personer som sitter på kundemotak i disse dager - har selv snakket med en hyggelig dame - som opplever et skred av henvendelser. Ser ikke bortifra at det blir en stor Media omtale ....
Hei Stein, og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Her kan du lese informasjonen vi har på nettsiden vår angående denne situasjonen. https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/forskjell-pa-variabel-og-spotpris/ Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.