Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fjordkraft er den verste strømleverandør jeg har hatt noensinne. De sier at kunder hos oss får 2% trumf bonus (som nå er det 1%). Med 6 måned kunde forholde har jeg kun fått 14,72 kr i trumf bonus. Hver gang jeg ringte dem, fikk jeg alltid det samme svaret at du skal få det i neste måneden, men jeg fikk det aldri.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at trumfbonusen vår har blitt endre fra 2% til 1%. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt, så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss igjen så vi kan gå nærmere inn på saken din :) Ha en god dag.
Fjordkraft inngår forwardkontrakter, og tryner ofte grunnet innleide og udugelige spekulanter. Kundene må betale tapet til Fjordkraft som leker meglerhus. Altså, det blir omtrent det samme som at man skulle spekulerer på børsen. Tenk om det kunne vært slik for "vanlige folk" også. Går man på tap sender man bare regningen til sin uvitende "bestefar", eller en annen uskyldig tredjepart. Går man i pluss beholder man selvsagt grunkene. Har mistanke om at noen kan le hele veien til Cayman Iland.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ut i fra det du skriver så tolker jeg det som det gjelder en variabel avtale. Strømavtalen du har hatt fungerer som sagt på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper da strømmen frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Samtidig ser vi på forventet strømpris for perioden som kommer. Dersom du ser tilbake på tidligere fakturaer du har mottatt, vil du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober, var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet, ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Avtalen du har per i dag endrer ikke pris like ofte som feks. spotprisen og gir deg mer stabile strømpriser. Siden faktura ble produsert har prisen på avtalen din allerede gått ned, men den bruker lenger tid enn spotprisen. Vi varsler alle prisendringer på variable avtaler i forkant før endringen skjer, denne meldingen mottas inne på min side og på epost/sms. Ta gjerne kontakt med oss om vi skal gå nærmere inn på ditt kundeforhold. Ha en god dag.
Blir ikke overrasket når jeg ser alle de negative tilbakemeldingene Fjordkraft får. Misvisende og villende markedsføring med å kalle en «tjeneste» Garantistrøm, når de setter denne til 499øre/kWh time for Januar! Ganske ekstremt, da gjennomsnitt spotpris for samme måned er 158,23øre/kWh! Dette tilsvarer da 315% mer enn hva man hadde trengt å betale. Forståelig at Fjordkraft er en bedrift, som lever av å tjene penger. Men å rane kundene sine, det sier vel sitt. Samme med de inkompetente (eller luringer) som kommer på døra og skal få deg inn i lurerier sitt. Flytter da over mitt bedrifts telefon abonnent uten min godkjenning, selvom samboer som klarte å bli lurt av de gav klar beskjed om å ikke røre det nummeret. Makan til sleipinger. Håper for all del at de fleste velger å komme seg unna! Til slutt: Fjordkraft, om dere tenker å svare på denne tilbakemeldingen - vær vennlig å ikke «kopier og lim» inn svaret deres: «Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft«
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi har gjort en del tiltak etter spotprisen gikk ned og de variable avtalene ikke klarte å treffe bedre eller på linje med spotprisen. Det har blitt sendt ut tydelig informajson til kundene som har vært på variable avtaler siden november. Disse meldingene er sendt på min side og på Epost/sms (ut ifra hvilken varsling kunden har valgt). For å kunne tilby en variabel avtale så gjøres det prissikringer i strømmarkedet. Dette betyr at strømmen handles fram i tid, altså til det vi forventer at prisen skal være fremmover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren, noe som har ført til en større differanse på variable avtaler og spotpris enn vanlig. Tiltak som har blitt gjort de siste månendene er at vi har informert kundene på variabel avtale godt via meldinger og informert klart hvordan en kan endre avtale. Vi har sluttet med dørsalg for flere måneder siden og fjernet variabel avtale fra nysalg. Ønsker deg en god dag :)
Jeg kjøpte en strømavtale med Fjordkraft som tydeligvis var oppdiktede vilkår fra selgeren. Da jeg reklamerte forholdt ikke Fjordkraft seg til dette. Det er utrolig at en så useriøs aktør kan være børsnotert. Hele virksomheten virker å være basert på lurendreieri.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Slik skal det ikke være, anbefaler deg at du tar kontakt med oss så vi kan ta denne saken videre og gå nærmere inn på den. Det er svært bra at vi får informasjon om slikt, så vi kan forbedre oss. Ønsker deg en god dag.
De oppgir ingenting om hva spot pris er eller hvordan man kan endre en fastpris avtale. Det burde vært pålagt at strømselskap informerer om dette: 1- info om hvilken avtale man har inngått og til hvilken pris 2- info om hva spot pris er 3- Info og lenke til å endre avtale type. Idag sender de ut info om kun hva prisen er. Det følger ingen info med om hvordan man kan endre avtalen. Dette er helt uforståelig for både førstegangsetablerere og eldre å forstå. Burde rett og slett ikke vært lov, og er veldig dårlig kundebehandling.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Informasjon om avtalen din sendes blant annet på sms til deg ved bestilling om du har snakket med oss, du skal også informeres om avtalen når du snakker med oss. Under min strømavtale inne på min side ligger det forklaring på hvilken avtale du har og med hvilke priser. Her står det også hvordan avtalen din fungerer og hva spotpris er (om det er det du har). Det ligger også god informasjon på nettsiden vår om spotpris og på faktura hver måned står det informasjon om avtalen din med priser. Vi har ikke fastpris eller variable avtaler per nå , så du vil ikke finne informasjon om dette på nettsiden vår, da det ikke er noe vi har i nysalg. En er alltid hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss og få svar på spørsmålene sine om noe er uklart eller en lurer på noe. Ha en god dag :)
Først får jeg en faktura på kr 209,45, det er jo helt utrolig, Hvorfor? Så får jeg en faktura på kr 3505,00, det er like utrolig! Jeg vil gjerne vite hva som skjer, så store forskjeller? Har ringt de flere ganger, men jeg kommer jo aldri gjennom, Dårlig service.
Hei! Takk for din henvendelse. Ettersom vi ikke kan se ditt kundeforhold her så kan ikke vi gå inn på saken din. Det er til tider mange som vil ha tak i oss og da kan det bli ventetid. Anbefaler deg da at du holder linjen eller velger å bli ringt tilbake. Du kan også kontakte oss på Chat eller epost,så kan vi gå nærmere inn på saken din :) Ha en god dag :)
Betalte 499 øre pr. kwt. i januar mens min datter fikk regning på 160 øre fra samme selskap for samme periode. Ingen forklaring, aldri noen melding eller forespørsel fra Fjordkraft. Jeg har noe de kaller variabel strømpris Sør-Norge men har aldri inngått noen avtale om det. Min datter har Innlandsspot og det ville jo vært naturlig at Fjordkraft hadde gjort om evt. uheldige ordninger til en bedre løsning. Slik skaper de jo fattigdom i Norge! Er det ingen som kontrollerer at strømselskapene tar ågerpris for varer i Norge? I tillegg er det jo diskriminering av enkelte kunder! de tvinger jo folk til å måtte gå til andre leverandører og sitter igjen med skyhøye fortjenester på en vare som er nødvendig for å leve i Norge! En annen sak er at alle strømselskapene burde vise et regnestykke for hvordan de har beregnet strømstøtten. Så kunne abonnentene kontrollere det politikerne har sagt og lovet.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du har en variabel avtale, noe som har vært en god avtale i flere måneder, hvor du alltid varsles på epost eller sms i forkant ved prisendringer. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabel avtale, gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid, altså til det vi forventer skal være prisen fremover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren og har ført til en større prisdifferanse mellom variabel og spotpris avtaler. Dette kan slå ut begge veier. I august og september var de variabele avtalene billigere enn spotpris. Slik markedet er akkurat nå vil spotpris være den gunstigste avtalen ha. Ettersom vi ikke får opp informasjon her angående ditt kundeforhold anbefaler jeg deg at du tar kontakt med oss så kan vi gå nærmere inn på din sak :) Strømstøtten kommer fra netteier. Den endelige strømstøtten fra staten beregnes som et gjennomsnitt av spotprisen i ditt område gjennom hele kalendermåneden. Det som dekkes er 90% over 70Øre/kWh. Her kan du se mer informasjon om strømstøtten https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/nettleie-strom/stromstotte/ Ønsker deg en god dag :)