Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Først får jeg en faktura på kr 209,45, det er jo helt utrolig, Hvorfor? Så får jeg en faktura på kr 3505,00, det er like utrolig! Jeg vil gjerne vite hva som skjer, så store forskjeller? Har ringt de flere ganger, men jeg kommer jo aldri gjennom, Dårlig service.
Hei! Takk for din henvendelse. Ettersom vi ikke kan se ditt kundeforhold her så kan ikke vi gå inn på saken din. Det er til tider mange som vil ha tak i oss og da kan det bli ventetid. Anbefaler deg da at du holder linjen eller velger å bli ringt tilbake. Du kan også kontakte oss på Chat eller epost,så kan vi gå nærmere inn på saken din :) Ha en god dag :)
Betalte 499 øre pr. kwt. i januar mens min datter fikk regning på 160 øre fra samme selskap for samme periode. Ingen forklaring, aldri noen melding eller forespørsel fra Fjordkraft. Jeg har noe de kaller variabel strømpris Sør-Norge men har aldri inngått noen avtale om det. Min datter har Innlandsspot og det ville jo vært naturlig at Fjordkraft hadde gjort om evt. uheldige ordninger til en bedre løsning. Slik skaper de jo fattigdom i Norge! Er det ingen som kontrollerer at strømselskapene tar ågerpris for varer i Norge? I tillegg er det jo diskriminering av enkelte kunder! de tvinger jo folk til å måtte gå til andre leverandører og sitter igjen med skyhøye fortjenester på en vare som er nødvendig for å leve i Norge! En annen sak er at alle strømselskapene burde vise et regnestykke for hvordan de har beregnet strømstøtten. Så kunne abonnentene kontrollere det politikerne har sagt og lovet.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du har en variabel avtale, noe som har vært en god avtale i flere måneder, hvor du alltid varsles på epost eller sms i forkant ved prisendringer. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabel avtale, gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid, altså til det vi forventer skal være prisen fremover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren og har ført til en større prisdifferanse mellom variabel og spotpris avtaler. Dette kan slå ut begge veier. I august og september var de variabele avtalene billigere enn spotpris. Slik markedet er akkurat nå vil spotpris være den gunstigste avtalen ha. Ettersom vi ikke får opp informasjon her angående ditt kundeforhold anbefaler jeg deg at du tar kontakt med oss så kan vi gå nærmere inn på din sak :) Strømstøtten kommer fra netteier. Den endelige strømstøtten fra staten beregnes som et gjennomsnitt av spotprisen i ditt område gjennom hele kalendermåneden. Det som dekkes er 90% over 70Øre/kWh. Her kan du se mer informasjon om strømstøtten https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/nettleie-strom/stromstotte/ Ønsker deg en god dag :)
Vi har vært kunde av Fjordkraft siden Desember 2018. Har ikke hatt noe særlig problemer med de inntil strømprisen gikk løpsk. Vi trodde hele tiden at vi var godt ivaretatt av folk som jobber i strømmarkedet, men det stemte ikke helt. Jeg har gjort en analyse av vårt forbruk og pris og vi kommer dårlig ut av det nesten hvert år. For årene 2019 og 2020 betalte vi ca. 17.000 kroner mer i forhold til spotpris. Vi hadde en avtale på Garantistrøm som siden ble døpt om til Forutsigbarhet. Oktober og November i 2022 var forferdelig for da betalte vi17.500 kroner mer i strøm i forhold til spotpris. Når jeg starter å jobbe med saken så var det ikke lett å komme i kontakt med Fjordkraft, måtte vente 1,5 timer før noen tok telefonen. Siden har jeg hatt e-post korrespondanse med de i flere uker. Fikk beskjed om at prisen for November var så høy for de forhandlet prisen i September, derfor var Oktober og November så høy. Jeg bare lurer på, folk som jobber i kraft markedet, hvordan kan de forhandle om pris i September for November? Alle vet jo at prisen er variable og er basert på vær og vind osv. Når de bruker Forutsigbarhet, så er det hårreisende for prisen er jo 2 gangeren. Hvem vil ha forutsigbarhet når det jobber ikke bedre i markedet lurer jeg på? Så når jeg fikk Desember så jeg at strømstøtten var veldig lav. Min pris og spotprisen var ganske lik. Da fikk jeg beskjed om at fordi jeg byttet leverandør 27.12 så brukte de strømstøtte for November!! Jeg kontaktet Norgesnett og fikk dette korrigert. Hvorfor har Fjordkraft ikke tatt Desmeber pris med i betraktingen det forstår jeg ikke. Regningen ble jo laget langt ut i Januar så skulle ikke være så vanskelig. Etter at jeg kontaktet Norgesnett fikk jeg en korreksjon på Desember faktura på neste 9.000 kroner. De er bare vanskelig og håpløse dessverre. Kommer ikke til med å anbefale Fjordkraft til noen.
Hei! Takk for din tilbakemelding. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabel avtale, gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid, altså til det vi forventer skal være prisen fremover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren, noe som har ført til større prisdifferanse på variableavtaler og spotprisavtaler enn vanlig. Dette kan slå ut begge veier. I August og september var variableavtaler billigere enn den gjennomsnittlige spotprisen. Det er dessverre slik at når markedet er under store endringer som det har vært de siste årene, så er det ingen avtale som er god hver måned. Vi har sendt ut meldinger før prisendringer på min side og på epost/sms til de variable kundene våres. I november informerte vi om hva som skjedde med oktober forbruket og hvordan en kan endre avtale. Når det kommer til strømstøtten din hvor november ble brukt og ikke desember så er det en endring NVE kom med som alle strømselskap må forholde seg til: https://kurs.fjordkraft.no/mod/forum/discuss.php?d=1069 Ønsker deg en god dag :)
Lett og oversiktlig app og bra kundeservice hittil
Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig hyggelige å lese :) Ønsker deg en god dag
Enkel app å følge med på. Aldrig noen problemer med priser og faktura
Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med oss og appen :D Ha en god dag!
Fikk strømregning for januar hvor man har tatt 499 øre på kWt. Dette er frekkhetens nådegave. Fikk tidenes høyeste strømregning. Har inntil november bodd i hus på 300 kvm, nå bor vi en leilighet på 62 kvm, har aldri fått så høy strømregning noensinne. Anbefaler ingen å ha avtale med Fjordkraft!
Hei Hege og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Det høres ut som du har en variabel strømavtale. Denne har kunder komt godt ut med over en lengre periode. Det stemmer at spotprisen nå i det siste har falt og at det nå lønner seg med en spotprisavtale. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke kontakte deg for en prat rundt dette og håper derfor at du har mulighet for å snakke med oss via Facebook eller kan ringe oss for en prat rundt avtalen din. Med vennlig hilsen Fjordkraft Kundeservice
Ble oppringt i oktober og tilbudt en Agrol- avtale som skulle få ned strømregningen min. Resultatet ble en 1,5 ganger høyere strømregning for januar 2023. Ingen oppfølging etterpå. Klarte ikke å få tilgang til app'en. Prøver å ringe et utall ganger, men kommer ikke igjennom på tlf. Kom endelig igjennom i dag etter å ventet ca en time. Unskyler seg med at de har "feilvurdert markedet", og at det er jeg som må ta den regningen. Jeg prøver å forklare at jeg aldri har bedt om å delta i noe gambling, men ville ha det jeg var lovet, fortsatt spotpris. Styr langt unna!
Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.