Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vi har Fjordkraft "Stabil Strømpris", en avtale som ikke ivaretar kundene. Opplever at strømgaranti fra Regjering ikke gjelder for denne avtalen - når spot pris går kraftig ned så blir reduksjon som heter "Minimum stønad for ekstraordinære strøm utgifter" minimal på faktura. Får kun i underkant av 1200 kr i fradrag på strøm regning av en strøm pris på 9500,- kr. Hvor er det blitt av garantien for at alle skal få dekket 90% av strøm pris som overstiger 70 øre? Fjordkraft melder en økning i strøm pris for 14 dager siden - og sier ingen ting om at denne strøm prisen ikke gjelder for 90% dekning av strøm pris over 70 øre. Dette kaller jeg "Ran på høy lys dag" - og de kan sikkert dekke seg bak avtaler som står med liten skrift - men hvor er det blitt av opplysnings plikten deres, når avtalen fornyes? Stakkars personer som sitter på kundemotak i disse dager - har selv snakket med en hyggelig dame - som opplever et skred av henvendelser. Ser ikke bortifra at det blir en stor Media omtale ....
Hei Stein, og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Her kan du lese informasjonen vi har på nettsiden vår angående denne situasjonen. https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/forskjell-pa-variabel-og-spotpris/ Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Uten forvarsel byttes strømavtalen vår til «stabil strømpris» og med likt forbruk som måneden før går vi fra 830kr til 2034kr hvor kun 234kr er trukket ifra i strømstøtte sammenliknet med måneden før var det trekt ifra 921kr. Oppsummering: - Avtalen ble byttet uten at vi fikk noe info på epost, sms, brev eller per tlf - prisen skyter plutselig opp fra 375øre/kwh til 575 midt i måneden, igjen.. ingen beskjed. -høyere pris på strøm, lavere strømstøtte?
Hei og takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Sender deg litt informasjon rundt variabel strømavtaler og hva har skjedd denne måneden, siden det er så stor forskjell mellom variabel og spot. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabelavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.
Fjordkraft livnærer seg av å lure folk! Styr unna! Jeg tegnet en avtale som het garantistrøm for en tid tilbake. Spotprisen var på 23 øre og jeg tegnet en avtale med fastpris på 45 øre. Dette fikk jeg beskjed av den hyggelige telefonselgeren at var litt dyrere om sommeren, men billigere om vinteren. Dette var så jeg skulle få en forutsigbar strømregning.. Tiden gikk og spotprisen steg og plutselig rant den e-poster inn i innboksen min hvor det stod: grunnet lave fyllingsgrader, lite vind i Europa og høye energipriser ser vi oss nødt til å endre prisen i din avtale «garantistrøm». Denne e-posten fikk jeg ukentlig hvor prisen økte 20-40 øre hver gang frem til nå som den er på nesten 600… så går spotprisen ned, men jeg betaler like herlig oppmot 600øre kilowatten.. dette utgjør da at jeg får en mye lavere strømstøtte pga spottprisen er lavere enn det denne dumme avtalen min tilsier! Er det ikke sånn at når man inngår en avtale så er det en avtale? Ikke sånn at den ene parten bare kan endre avtalen når det passen for den? Skulle jeg ha skrevet en e-post tilbake hvor jeg skrev at grunnet høye matvare og drivstoffpriser samt lav inntekt ser jeg med nødt til å andre avtalen ned til 45øre slik den opprinnelig var?! Er det greit?!? Ikke er det mulig å få kontakt med Fjordkraft når man ringer å lurer på noe heller! Tipper de har en stakkars ansatt som må svare på alle de sinte telefonene fra hele Norge…. Ikke rart det blir telefonkø da…..
Hei Stian. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Helt forferdelig selskap og avtaler, anbefaler ikke, skal byttes til et annet selskap.
Hei Rami. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
I tider med økning i markedspris justerer Fjordkraft opp prisen i variabel-avtalen sin hver 14. dag, mens nå når der har vært en periode med gunstig spotpris har de ventet 6 uker med å gjøre noen endringer i pris. Det resulterte i en strømregning 3 ganger høyere enn normalt, som ikke dekkes av strømstøtten (da denne reguleres av spotpris). Etter 1 time og 15 min ventetid på kundetelefon kom vi til en kar som ikke kunne hjelpe oss noe. Vi bytter til en annen leverandør og vil ikke anbefale Fjordkraft.
Hei Sigrun. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har vært kunde hos dem i ca 10 år med en avtale som dessverre viste seg å bli veldig dyr nå når strømprisene er høye. Tok kontakt nylig etter å ha fått strømregning som er 4 ganger så høy som forrige måned. Satt 48 minutter i telefonkø før en sur fyr tok telefonen. Etter å ha forklart saken fikk jeg beskjed om å sende en skriftlig henvendelse, så la han på.
Hei Håkon. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Etter nesten 40 års samarbeide med Fjordkraft føler vi oss nå rundlurt. Vi har i alle disse årene vært en god og stabil kunde. De har ringt oss og anbefalt spot pris eller fastpris og vi har akseptert det de har anbefalt. Vi endte opp i Oktober 2022 med en fastprisavtale på 649 øre pr KWH eller kr. 6,49. Vi endte med en regning på kr. 12.800,- for denne mnd. etter fratrekk spotprisen er på 48-68 øre i dag. Dette føler jeg ikke er realt og det har jeg gitt de klar beskjed om. De fikk en mulighet til å rette opp i dette. men kunne ikke annet enn å endre fra fastpris til spotprisavtale fra November. Jeg har funnet en ny strømleverandør og skal aldri tilbake til Fjordkraft. Jeg vil anbefale alle Fjordkraft kunder til å sjekke sine avtaler opp mot andre leverandører.
Hei Anne. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft