Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forutsigbar

Omtale av  Mona

Har variabel pris, utmerket siden jeg stort sett vet hva jeg skal ut med hver måned. Ulempen er at prisen plutselig kan økes med kr 500 i måneden, og den faller aldri i takt med lavere strømpris.

Svar fra Fjordkraft
04.10.2023 12:47

Hei! Takk for din tilbakemelding. Så flott å høre at du er fornøyd med betalingstjenesten forutsigbar betaling. Vi jobber stadig med å finne et beløp som passer igjennom året, derfor følger vi opp med reberegninger i løpet av året. Spesielt når det er store endringer i markedet blir det reberegninger også bli saldo begrenet med i regnestykket. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Litt lang ventetid på telefon

Omtale av  Tinka

Fått mange kr. I fratrekk på regningen , da Norges Energi og Fjordkraft har kommet med tilbud. Når jeg sier opp strømavtalen med Fjordkraft, får jeg ett tilbud fra dem, som jeg ikke kan si nei til. Hyggelige . Bruker appen for å se når strømmen er billigst på døgnet.

Svar fra Fjordkraft
04.10.2023 09:55

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss og at du er flink til å benytte Fjordkraft appen til din fordel :) Ønsker deg en god dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Prissjekk

Omtale av  Atle

Godt og ryddig selskap som holder oss kunder orientert. Som kunde får vi en rekke fordeler hos andre selskaper. Godt fornøyd kunde.

Svar fra Fjordkraft
02.10.2023 10:07

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss og at du holder deg oppdatert på fordelsprogrammet vårt :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lurer kunder in I avtaler !! Styr unna!

Omtale av  Emma

Ikke stole på hva de sier i tlf når de selger deg div avtaler. Risken er at du svarer ja på den smsen de vill at du svarer på fort, i tru på at det er den avtalen dere pratet om i tlf men er en helt annen!! Skulle sette samme avtale vi hadde, før vi monterte flere målare i et stort bygg, men her har selgern satt noe heeelt annet å defensivt ikke opplyst om noe i nærheten av hva den avtalen " virke forutsigbar" innebærer..å heller ikke brydd seg en d**tt om at den avtalen heller ikke passer på sånne målare vi har (som skrives på leietagere når de flytter in) så nå når nye sku overta får vi fakturer på nærmere 50 000 i det de kaller oppgjørsgebyr/bruddgebyr å noe sikkringsgreier..bare lureri! Gikk igjenom gamle fakturer da jeg nå oppdaget dette, å ser de tatt flere tusen ekstre på tidligere fakturer å pga den Forutsigbaravtalen de luret in (skulle være virke aktiv)..å nå skall ha enda mer når målerne skrives over på leietagere..(ene tilogmed til en av våre andre bedrifter) er i sjokk hvor frekke fjordkraft kan være etter så mange år som kunder både privat å med flere bedrifter å målare!! Ser fler under her også blitt lurt av falske selgere å avtaler som kun fjordkraft tjener på! Fler som blitt lurt på denne Forutsigbar avtalen å.. Å svaret fra fjordkraft her er det samme å bare bullsh**.. "ta kontakt..ikke sån vi skall være..vi ordner opp..bla bla bla" Kundeservice er lik null, ingen tar ansvar når du prøver få dem å ordne opp, du sendes runt å svar fra flere folk med null ansvar eller opprydding i sikte..I mitt tilfelle finner de ikke det opptaket fra salget heller, som de sa de sku finne.. der de hørt at dette er lureri å avtalen var noe annet.. blir forbrukerrådet neste!! Å hold allrede på fjerner alle avtaler vi å våre bedrifter har med fjordkraft.. ALDRIG MER!! STYR UNNA!

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:28

Hei! Takk for din tilbakemelding. At du har hatt en slik opplevelse med oss er ikke bra og ikke slik vi ønsker at en skal ha det. Det er fremdeles slik at vi ikke kan se enkelt saker her, så om du ønsker å at vi ser nærmere på saken din, så må vi anbefale deg å ta kontakt med oss. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Verste kundeservice jeg noen gang har opplevd!

Omtale av  Mikael G

Verste kundeservice jeg noen gang har opplevd! Hvordan kan et stort selskap som Fjordkraft ha så dårlig kundeservice når et lite selskap som Elkompis jeg kan nå direkte på telefon eller chat. Hos Fjordkraft er det en ventetid på rundt 45 minutter når du ringer eller ca 3 dager når du sender mail. Bør dere i Fjordkraft ikke ansette flere med tanke på alle abonnentene eller er det slik at dere mister kunder så derfor har dere ikke nok bemanning? Det er en av grunnene til at jeg sluttet i Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:31

Hei! Takk for din tilbakemelding. Ikke bra at du har en slik opplevelse med oss. Nå vet jeg ikke om du refererer til tidligere periode når prisene vår høye eller om du tenker på ventetiden nå nylig. De siste ukene har vi har svar tid på rundt 30 sekunder når det kommer til telefon og en dag når det kommer til epost. Vi holder stengt i helgene, så da vil det oppstå lenger ventetid på epost. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Som forventet

Omtale av  Trygve G

Leverer som forventet. Ikke noe plusser eller minuser.

Svar fra Fjordkraft
27.09.2023 14:36

Hei! Takk for din tilbakemelding. Fint og ærlig svar det der :) Vi ønsker så klart å ha flere plusser, så om du har forbedringsforslag tar vi alltid i mot det. Ha en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Lever kun av uopplyste kunder, ganger prisen med ikke 2, men 20.

Omtale av  Antisvindler

Etter å ha satt meg grundig inn i markedet, og etter selv å ha vært kunde hos fjordkraft de siste 4-5 årene, fikk jeg bakoversveis når jeg forstår hva jeg faktisk har betalt sammenlignet med andre tilbydere. Ja, jeg kunne selv oppdaget at avtalen var gammel og ekstremt dårlig, men forventet at fjordkraft ville selv ta tak i dette, og ikke la meg betale 20x vanlig pris på fastprisavtale i årevis uten å gi meg beskjed. Jeg jobber selv i et selskap som solgte fjordkraft-avtaler, men valgte å sette meg dypere inn i dette da ledelsen ba oss beklage til alle tidligere kunder som vi har hjulpet med å tegne avtale hos Fjordkraft. Forstår at alle skal tjene penger, men det finnes grenser for hva som er etisk ok og ikke, når man ikke bare dobler, men som sagt tyve-dobler prisen sammenlignet med hva som er fornuftig sett i konkurrenters priser. Jeg forstår det ikke er vits å ta opp dette med fjordkraft, og kommer heller ei til å gjøre det, men det riktige å gjøre er å advare andre om hva slags kynikere som holder på innen bransen, og be folk lese litt før de tegner nye avtaler, og da spesielt hos fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
02.10.2023 12:11

Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalene våre sammenlignes med ligende avtaler på markedet, avtaler som ble laget i feks 2017 sammenligner seg med andre avtaler fra 2017 hos andre leverandører osv. En variabel avtale sammenligner seg med variable avtaler hos de andre leverandørene. Vil tro at det du mener med fastprisavtale egentlig er en variabel avtale, en avtale som endrer pris med forvarsling til kundene, da vi ikke har hatt noe fastprisavtale som varer i flere år. Kunder som har hatt variabel avtale når spotprisen gikk ned i fjor, fikk varslinger i november og hver måned etter det om hvordan markedet var samt å sjekke avtalen sin. Vi har også ringt ut til kunder som har hatt variabel avtale for å gå igjennom å se om det er en annen avtale som kan passe bedre slik markedet er nå, da har også hovedfokuset vårt vært de eldre. Det er også viktig å vite at de som har hatt variabel avtale har lagt flere måneder under spotprisen, så de har blitt skjermet for høyepriser i perioder pga avtalen bruker tid på å endre pris. Vi jobber alltid med å være konkurranse dyktige på pris, men vi anbefaler uavhengig av hvilken strømleverandør en har at en sjekker avtalen sin 1 gang i året. Skulle det være å prisendringer på avtalene våres, sendes det ut varsling på min side + ønsket varslingskanal i god tid før endring. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR