Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Slitsomme dør og telefonselgere. De gir seg ikke og kommer med uriktig informasjon. Sist de var på døra påstod de at de måtte inn i oppgangen for å gi oss viktig info om de nye strømmålerne...
Hei Geir, og takk for tilbakemeldingen din. Hvis selgerne våre kommer med uriktig informasjon, enten det er om strømavtalene våre eller om hvilket ærend de er ute i, så ønsker vi svært gjerne å få beskjed om det. Dette er ikke greit, og vi ønsker alltid å ta dette videre internt. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted. Også beklager vi selvsagt at du har hatt en dårlig opplevelse. Slik skal det ikke være. Håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Føler meg lurt da jeg fikk avtale om full kontroll, ser nå at det står langt ut i regningen at jeg har garantistrøm.. men uansett, jeg fikk avtale om å betale 899/mnd i starten. Etter dette har den ved gjevne mellomrom økt, og nå har den økt igjen til 2400kr/mnd! Kommer til å bytte så fort jeg finner et selskap med god omtale.
Hei Silje. Takk skal du ha for tilbakemeldingen - det er trist å høre at du ikke lenger ønsker å være strømkunde hos oss. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kjøpte nylig leilighet og fikk beskjed fra eiendomsmegler om at jeg på overtagelsestidspunktet automatisk ville få rimeligste strømleverandør som alternativ i portalen deres. Ender opp med en avtale som heter "Garantert fornøyd" - for å si det mildt er det en av de dårligste avtalene jeg har sett. Prisene hos Fjordkraft gikk OPP mens stømprisene (spotpris) hos andre har gått NED i samme periode. Forstå det den som kan. Det lukter skitten vennetjeneste mellom to selskap, som ikke hører noe sted hjemme i et fritt konkurransemarked. De skryter også av sin egen prismatch, men det gjelder kun opp mot tilsvarende avtaler hos andre og man finner ikke ett eneste like dårlig tilbud hos noen andre leverandører (fin helgardering fra Fjordkraft sin side). Har nylig byttet leverandør og blir plaget med gjentatte anrop fra Fjordkraft, jeg kommer ikke til å ta telefonen og kommer nok neppe til å bli kunde hos dem igjen. Har byttet til Tibber og utregningen viser at faktura mer eller mindre er halvert hos dem enn hos Fjordkraft.
Hei Kåre, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Dette er helt frivillig. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Avtalen har ingen bindingstid, og man står helt fritt til å ikke inngå avtalen, eller til å bytte til en annen avtale (eller strømleverandør) etter avtaleinngåelse. Det stemmer at vi bare matcher tilsvarende avtaler med Prismatch, men siden strømavtalen din ikke hadde bindingstid stod du likevel helt fritt til å velge den strømavtalen du selv ønsker - f.eks en spot-avtale. Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss, særlig med tanke på at det virker som det kan ha vært en misforståelse inne i bildet. Jeg er sikker på at vi kunne kommet frem til en løsning som ville passet deg bedre. Når skaden likevel er skjedd er det uansett godt å høre at du er fornøyd hos ditt nye strømselskap. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fikk avtale ifbm handel hos Power. Var greit priset i starten men med 6mnd bindingstid var det ikkje god butikk. Og når bindingstiden var over var det rett over på svært høye priser. Heldigvis sjekket eg og fikk sagt opp før skaden var blitt for stor.
Hei Ove. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i tiden du har hatt som kunde hos oss. Det bekager vi. Våre priser er konkurransedyktige, og vi vil ofte gi ekstra gode tilbud til kunder er villig til å binde seg til oss som leverandør. Men da er det også som regel snakk om en kampanje med begrenset varighet. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Følg med på hva du betaler, du får ikke beskjed på mail eller posten, må logge inn på min side for å se. Jeg fant ut jeg hadde en avtale som ikke finnes på nettsidene en gang, sikkert noe svindelsamarbeid mellom eiendomsmegler og fjordkraft. Møter null forståelse for min dårlige erfaring hos kundeservice eller selger som ringte når de oppdaget at jeg byttet selskap. Aldri mer!
Hei Lisa, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Hvis du fikk tilbud om strømavtale fra eiendomsmegleren din har du fått avtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/privat/stromavtaler/garantert-fornoeyd/). Vi har avtale med meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. DEr signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Etterpå får man kvittering når alt er registrert hos oss, slik at det aldri skal være noen tvil om at en bestilling har funnet sted. Får vi ikke signatur fra kunden så går heller ikke bestillingen igjennom hos oss. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Du kan selv velge å fornye denne garantien etter 6 måneder. Vi tilbyr også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen på tilsvarende avtale. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Gikk på med gavekort fra Elkjøp om jeg bytta abonnement til Fjordkraft. Det ble billigere, men etter ca 12 mnd ble regningen nesten dobla, noe som førte til at jeg byttet til en annen strømleverandør. Da fikk jeg en regning fra Fjordkraft. pålydende 2500kr. Jeg stilte spørsmål ved dette, men fikk ikke noe klart svar. Bindetiden var over da jeg byttet. Kjenner meg forbanna hver gang jeg ser reklamen deres på TV. Billigst... ja særlig. Svindel.
Hei Brit H, og takk for tilbakemeldingen. Her er jeg litt usikker på om du har lagt igjen en anmeldelse på riktig selskap, for vi har ikke solgt strømavtaler gjennom Elkjøp, hverken med eller uten gavekort. Jeg vet at NorgesEnergi har hatt dette tidligere, er det kanskje dem du mener? Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis du er usikker, eller hvis du trenger assistanse fra oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
"Garantert fornøyd" må være det mest misvisende navnet på en strømavtale. Her får du spotpris (+ et lite påslag), som per i dag er på 30,3 øre/kWh, med garanti om å være blant de 10 rimeligste i Norge. Da strømregningene plutselig eksploderte leste jeg det med liten skrift: Etter 6 måneder opphører garantien om å være konkurransedyktig og svindlerne satte opp prisen til 74,99 øre/kWh!!! Håper flere kan melde de inn til forbrukerrådet.
Hei Matthias. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Fjordkraft Garantert Fornøyd er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Dette kommer tydelig frem fra avtalens vilkår. Man kan aktivere garantien for nye 6 måneder inne på Min side, og avtalen er helt uten binding. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Ønsker deg er fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft