Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Får tilsendt fakturaer selv etter oppsigelse. Har snakket med kundeservice gjentatte ganger, men faktura kommer hver måned. Legger også til tillegstjenester uten å høre med kunde først.
Hei Anders! På bakgrunn av vår etterskuddsfakturering mottar man ofte bla sluttavregning i faktureringsperioden etter oppsigelsesdato. Vi har også noen tjenester man kan benytte seg av uten en strømkontrakt hos oss, men disse, på lik linje med andre tjenester, må vi innhente aksept for å få bekreftet at endringene er ønsket. Det er utfordrende for oss å uttale oss om hva som har skjedd i ditt tilfelle uten videre informasjon om kundeforhold ol, noe vi ikke kan utgi eller motta i offentlige kanaler som dette. Vi beklager dette. Vi håper dette har blitt løsnet opp i, og at du har mottatt ønskede svar, men kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected] dersom vi kan bistå deg videre med dette!
Blir ilagt gebyr for tilleggstjenester jeg ikke har bedt om. Fikk opplyst om at jeg hadde bindingstid når jeg inngikk avtalen, når jeg skal si opp nå etter at oppsigelsestiden er over blir jeg belastet med bruddgebyr. Da var det plutselig 12 mnd oppsigelsestid som gjaldt!
Hei Espen! Dette er veldig leit å høre om. Vi har ingen avtaler med bindingstid, men med noen av våre bedriftsavtaler har man altså et bruddgebyr. Vi vil anbefale deg å kontakte vår bedriftsavdeling for videre bistand vedrørende dette. De kan nåes via epost; [email protected], samt tlf; 21494949 og tastevalg bedrift. De kan bistå deg med å oppklare dette videre, samt forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning :) Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Verste strømfirmaet jeg har hatt + kjempe dårlig kundeservice, som ikke tar kundene sine på alvor
Hei Al! Dette var veldig leit å høre om. Det er viktig for oss at våre brukere føler seg ivaretatt og har en avtale de er fornøyde med. Ved misnøye er vi på kundesenteret alltid tilgjengelige for bistand eller fortløpende endringer, og vi kan nåes via epost; [email protected], samt tlf; 21494949. Vi tar gjerne en gjennomgang med deg av ditt saksforløp og din misnøye, slik at vi forhåpentligvis kan finne en fin løsning på dette. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Fortum lokker kunder med lav 'spot' , legger så automatisk på tilleggstjenester som 'APP' eller portal som for det første ikke virker og som for det andre antakelig har info som hentes gratis på www.elvia.no Ikke villig til å refundere tilleggstjenester som ikke har vært tilgjengelig,
Hei Stig! Det er leit å høre at du føler deg lurt i forbindelse med signering av avtale hos oss. Vi har ikke mulighet til å legge til tilleggstjenester uten å motta bekreftelse på dette ved signering, og kostnader for Min Side og App hos oss er bakt inn i din avtale, så man betaler ikke ekstra for dette hos oss. Ved kontraktoppstart får man automatisk tilgang til innlogging. Dersom tilleggstjenester er feilaktig oppført, så har vi grunnlag og mulighet til å refundere dette, men uten videre informasjon om ditt kundeforhold er dette utfordrende å oppklare. Vi kan dessverre ikke motta eller utgi informasjon om ditt kundeforhold i offentlige kanaler uavhengig av om vi mottar informasjonen, av hensyn til ditt personvern. Kontakt oss gjerne direkte via epost; [email protected], evt via telefon; 21494949, så bistår vi gjerne videre! Vennlig hilsen Fortum
Ble oppringt av en selger i forbindelse med en konkurranse der en kunne vinne en varmepumpe. Han ville tilby meg et supert tilbud. Tilbudet viste seg å kunne være akseptabelt i de to månedene det var 0 i månedsgebyr. (I ettertid viste det seg at det gikk ca i null pga høyt påslag). Selger var veldig aggressiv, og det var vanskelig å få gode svar på det jeg lurte på. Valgte til slutt å ta tilbudet (brøt min egen regel om aldri å kjøpe på telefonsalg). Skulle få vilkår på mail, men det kom aldri. Hadde også en måned gratis med tjenesten ID-vakt. Var veldig skeptisk til denne, så drøyer med å aktivere, men til slutt så ringte det en selger-dame som ikke lot meg få fred før jeg hadde aktivert avtalen. La inn alarm på å deaktivere tjenesten før det påløp gebyr, og sendte mail til ID-vakt i god tid (fant ingen måte å deaktivere tjenesten på). Det viste seg at denne mailadressen ikke var i bruk. Fikk til slutt ringt ID-vakt. De visste ikke at mailadressen var feil. De kunne derimot ikke hjelpe meg; kundeforholdet mitt var med Fortum. Kontaktet deretter chatten deres for å få avsluttet tjenesten. Etter lang tid konkluderte hun med at hun ikke kunne ikke hjelpe meg, men skulle se på det og kontakte meg. Hørte aldri noe mer. Ny runde med kundeservice da jeg fikk ny mail med månedsrapport fra ID-vakt. Denne gangen på mail. Fikk da bekreftet at tjenesten var deaktivert. Men hvorfor fikk jeg da fremdeles månedsrapport fra ID-vakt? Valgte på dette tidspunktet å bytte strømleverandør, da jeg fikk bedre app og bedre pris hos Tibber. Heldigvis kom det ingen faktura for ID-vakt, men det tikket inn noen digre fakturaer for nettleie som de hadde brukt en evighet på å viderefakturere til meg. Ny måned og ny månedsrapport fra ID-vakt. Nå var jeg ikke lenger kunde, så bad de om å deaktivere tjenesten, og slette alle mine personopplysninger. Fikk bekreftelse på at dette var fikset. Ny måned og ny månedsrapport fra ID-vakt. Nå sendte jeg ny mail og forklarte at ting ikke var slettet som avtalt, og at jeg fremdeles mottok månedsrapport. Fikk som svar at tjenesten var deaktivert. At de ikke hadde slettet personopplysninger som jeg bad om, ble ikke kommentert. Så nå får de en siste mulighet til å rydde opp etter seg før de blir meldt til Datatilsynet for brudd på personvernforordningen. De sitter på masse opplysninger om meg i sin tjeneste som jeg ikke vet om er trygt lagret.
Hei Thomas! Det er veldig leit å høre at du har hatt en opplevelse som dette, og at det har vært så utfordrende for oss å håndtere dette videre. Vi forstår at du har forsøkt å kontakte oss angående dette tidligere, men dersom du kan sende oss en epost til [email protected] kan vi ta en nærmere titt på dette, samt undersøke om tjenesten er avsluttet eller ikke. Vi håper vi kan finne en tilfredsstillende løsning på dette snarest! Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
God avtale, litt vanskelig app,men generelt fornøyd
Hei Leontine! Takk for denne hyggelige tilbakemeldingen! Det er viktig for oss at våre brukere føler seg ivaretatt, så jeg ønsker gjerne å oppfordre deg til å kontakte oss direkte via epost eller telefon for bistand med app og Min Side om du har noen spørsmål til disse plattformene. Vi hjelper deg gjerne med å oppklare og løsne opp i dette videre! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
obos-avtalen opphører og jeg vil bytte. har fastpris på kr 7 i måneden og nå stiger den til 29
Hei Hakon! Det er hyggelig å høre at du har vært fornøyd med OBOS medlemsavtale som vi har hatt tilgjengelig tidligere. Denne er nå dessverre avviklet, men vi har andre gode avtaler som vi tror kan passe for deg. Kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], slik at vi kan bistå deg med dette videre! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum