Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk en dørselger på døren her om dagen i Bergen, jeg fikk mye god informasjon om hvordan strømmarkedet fungerer. Og et godt innsyn i hva slags avtaler som er gunstige, takk. Det er altfor få ganger dørselgere får takknemlighet. Selvsagt er det ikke alltid ærlige sørselgere, men til tider er det verdt å høre på.
Hei Lillian. Dette var herlig lesning og vi tar det med oss tilbake til våre selgere :-) Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice
Ble oppsøkt av en omgjengelig selger på døren i Bergen. Han mente at Fortum kunne tilby en spotpris som var ca. 15 øre lavere enn min gjeldende spotprisavtale og viste til en spotpris han fant på deres konkurrent Los (!) sine sider. Ved en nærmere sjekk viser det seg at spotprisen han presenterte for meg som kunde i Bergen var spotpris for Nordland hvor strøm er fritatt for mva. Strømpris for Vestlandet på samme side var tilnærmet lik den jeg hadde fra før. Utrolig frekk markedsføring, han nevnte flere ganger i løpet av samtalen at prisen deres var 15 øre lavere enn den avtalen jeg hadde nå. Tilbudet var i utgangspunktet godt, men jeg kommer aldri til å bli kunde hos et selskap som lyger meg rett opp i trynet.
Hei Ivar. Dette er selvsagt ikke noe som skal forekomme og våre selgere skal ha fått en god opplæring i hvordan de skal fremstå og vi er alle i Fortum opptatt av at vi alle skal være ærlige både utad og innad, da det fører til det beste kundeforholdet og det beste miljøet. Vi håper at dersom du treffer en selger fra oss igjen, at du ikke opplever det du gjorde, da de aller fleste fleste av våre selgere kommer med gode og ærlige hensikter. Skulle du revurdere tilbudet en gang så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt og spør gjerne etter undertegnede for en hyggelig prat. Mvh Trond Fortum Kundeservice
De 2 siste arbeidsdagene har jeg blitt oppringt av en selger fra Fortum 8 ganger. Jobber i industri så har ikke mulighet til å ta telefonen bestandig. Nummeret var ikke sporbart på gulesider og kunne ikke ringe tilbake for å se hva det gjaldt. Når jeg endelig fikk tatt telefonen så viste det seg å være en selger fra Fortum som ville ha meg tilbake som kunde. Jeg la da på telefonen og blokkerte nummeret. Etter få sekunder for jeg en mail om ett skriftlig tilbud på stømavtale "som avtalt over telefon". Jeg avtalte aldri noe som helst. Kommer aldri til å gå tilbake til Fortum ihvertfall så lenge de fortsetter med denne telefon terroren.
Hei Tom. Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, for bare slik kan vi bli bedre. Det høres mye ut å ringe en kunde 8 ganger på to dager jeg forstår godt at du syns det var i overkant. Vi vil ta en ny runde med alle medarbeidere som jobber med å ringe ut og forsikre oss om at de følger rutinene våre. Du får gjerne sende meg din kontaktinformasjon på email, så kan jeg ta kontakt med deg om du har flere spørsmål.
Oppgir en fabelaktig flott pris de faktisk klarer å holde. Problemet er bare at du blir fakturert for manglende avtalegiro, og informasjonen rundt dette er ikke enkel å finne.
Hei Harald. Om du har blitt fakturert for manglende avtalegiro er det fordi du har hatt vår aller beste avtale "Strømdeal". Vi prøver å være nøye på å opplyse om at den avtalen krever at du har avtalegiro, og det er opplyst i avtalevilkårene våre, men vi kan alltid bli bedre. Vi beklager at du opplevde dette slik, for "Strømdeal" er en utrolig billig og god avtale. Om du skulle angre deg, er du selvfølgelig velkommen tilbake. Mvh Fortum Lise M-Paulsrud
Hvis du betaler regningen i nettbanken en dag for sent, er det et ubetalt purregebyr hos Kredinor. Regninga på dette kommer i Digipost. Hvis du ikke finner denne går purregebyret til inkasso. Nå skal jeg bytte leverandør.
Hei. Slik er ikke våre faktureringsrutiner, og slik skal det heller ikke være. Om man derimot betaler fakturaen 14 dager for seint vil purring sendes og purregebyr påløpe. Vi vil gjerne se på saken din, så ta kontakt med oss så skal vi gå igjennom dette på nytt. Er det slik at du har fått uberettiget purregebyr vil vi gjerne rette opp i dette. Med ønsker om en god sommer videre. Lise M-Paulsrud Fortum
Det var en faktura som ikke hadde kommet til vår postkasse, hvor fakturaen da aldri ble sett. Ringte selv inn 5 dager etter normal forfallsdato for å etterspørre faktura. Fikk den da sendt per epost, med 14 dagers betalingsutsettelse. Faktura ble betalt ved forfallsdato. Ved neste regning lå det også ved inkassobrev for forrige regning. Her hevder de at de har sendt purring, noe jeg personlig ikke har sett noe til. Jeg ringte med det samme, hvor Fortum da forteller at de ikke hadde gitt betalingsutsettelse, saken ble til kredinor opprettet 9 dager etter telefonsamtale, da faktura enda ikke var betalt. Jeg forteller at den ble det gitt utsettelse på siden fakturaen ikke hadde ankommet min postkasse, noe de nekter for. Videre, holder de på saken siden jeg ikke hadde ringt pga denne eventuelle purringen (Jeg har ikke sett noe til den). Jeg forteller at den purringen skulle aldri blitt sendt uansett, ettersom de avtalte bet.utsettelse, men dette hører de ikke på. Da jeg ber om opptak av samtale fra første telefonkontakt da jeg etterspurte faktura, så blir jeg fortalt at dette har de ikke opptak av. De har heller ingen notater om avtalt bet.utsettelse, og fortsetter med at siden jeg ikke ringte angående purringen, så må jeg betale gebyrene. Utrolig dårlig av Fortum, og jeg har aldri vært borti lignende. De er også relativt krasse per epost. Jeg ville godt for et annet selskap, uten tvil, da et selskap uten dokumentasjonsevne er et selskap som kun rammer kunden.
Hei Sara. Vi er lei oss for at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker alltid å hjelpe våre kunder så godt vi kan med utgangspunkt i den enkelte sak. Ta gjerne kontakt igjen om du skulle ha noen ubesvarte spørsmål. Ønsker deg en fin dag.
Går fort til Kredinor i steden for og ta en telefonsamtale med kunden og forklare kunden hva som er feil. Gikk til namsmannen for og kreve inn 584,58 noe som er lavmål etter min mening. Har aldri blitt så dårlig behandlet av noen selskap i mitt 62 årlige liv.
Hei Paul. Om ikke fakturaen er betalt innen to uker etter forfall vil purringen gå fra Kredinor. Høres ut som du har vært veldig uheldig, og det beklager vi. Ta gjerne kontakt med oss om vi kan hjelpe deg, eller du har ubesvarte spørsmål. Med ønsker om en god dag videre. Mvh Lise Moeskau-Paulsrud