Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Godt tilbud på døren

Omtale av  Lillian

Fikk en dørselger på døren her om dagen i Bergen, jeg fikk mye god informasjon om hvordan strømmarkedet fungerer. Og et godt innsyn i hva slags avtaler som er gunstige, takk. Det er altfor få ganger dørselgere får takknemlighet. Selvsagt er det ikke alltid ærlige sørselgere, men til tider er det verdt å høre på.

Svar fra Fortum
21.09.2018 17:14

Hei Lillian. Dette var herlig lesning og vi tar det med oss tilbake til våre selgere :-) Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lyger om spotprisen

Omtale av  Ivar S

Ble oppsøkt av en omgjengelig selger på døren i Bergen. Han mente at Fortum kunne tilby en spotpris som var ca. 15 øre lavere enn min gjeldende spotprisavtale og viste til en spotpris han fant på deres konkurrent Los (!) sine sider. Ved en nærmere sjekk viser det seg at spotprisen han presenterte for meg som kunde i Bergen var spotpris for Nordland hvor strøm er fritatt for mva. Strømpris for Vestlandet på samme side var tilnærmet lik den jeg hadde fra før. Utrolig frekk markedsføring, han nevnte flere ganger i løpet av samtalen at prisen deres var 15 øre lavere enn den avtalen jeg hadde nå. Tilbudet var i utgangspunktet godt, men jeg kommer aldri til å bli kunde hos et selskap som lyger meg rett opp i trynet.

Svar fra Fortum
20.09.2018 12:15

Hei Ivar. Dette er selvsagt ikke noe som skal forekomme og våre selgere skal ha fått en god opplæring i hvordan de skal fremstå og vi er alle i Fortum opptatt av at vi alle skal være ærlige både utad og innad, da det fører til det beste kundeforholdet og det beste miljøet. Vi håper at dersom du treffer en selger fra oss igjen, at du ikke opplever det du gjorde, da de aller fleste fleste av våre selgere kommer med gode og ærlige hensikter. Skulle du revurdere tilbudet en gang så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt og spør gjerne etter undertegnede for en hyggelig prat. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Aggressiv kundejakt

Omtale av  Tom R. P

De 2 siste arbeidsdagene har jeg blitt oppringt av en selger fra Fortum 8 ganger. Jobber i industri så har ikke mulighet til å ta telefonen bestandig. Nummeret var ikke sporbart på gulesider og kunne ikke ringe tilbake for å se hva det gjaldt. Når jeg endelig fikk tatt telefonen så viste det seg å være en selger fra Fortum som ville ha meg tilbake som kunde. Jeg la da på telefonen og blokkerte nummeret. Etter få sekunder for jeg en mail om ett skriftlig tilbud på stømavtale "som avtalt over telefon". Jeg avtalte aldri noe som helst. Kommer aldri til å gå tilbake til Fortum ihvertfall så lenge de fortsetter med denne telefon terroren.

Svar fra Fortum
24.08.2018 14:33

Hei Tom. Vi setter pris på slike tilbakemeldinger, for bare slik kan vi bli bedre. Det høres mye ut å ringe en kunde 8 ganger på to dager jeg forstår godt at du syns det var i overkant. Vi vil ta en ny runde med alle medarbeidere som jobber med å ringe ut og forsikre oss om at de følger rutinene våre. Du får gjerne sende meg din kontaktinformasjon på email, så kan jeg ta kontakt med deg om du har flere spørsmål.

Frarådes grunnet faktureringsrutiner

Omtale av  Harald

Oppgir en fabelaktig flott pris de faktisk klarer å holde. Problemet er bare at du blir fakturert for manglende avtalegiro, og informasjonen rundt dette er ikke enkel å finne.

Svar fra Fortum
24.07.2018 09:43

Hei Harald. Om du har blitt fakturert for manglende avtalegiro er det fordi du har hatt vår aller beste avtale "Strømdeal". Vi prøver å være nøye på å opplyse om at den avtalen krever at du har avtalegiro, og det er opplyst i avtalevilkårene våre, men vi kan alltid bli bedre. Vi beklager at du opplevde dette slik, for "Strømdeal" er en utrolig billig og god avtale. Om du skulle angre deg, er du selvfølgelig velkommen tilbake. Mvh Fortum Lise M-Paulsrud

Fraråder Fortum pga faktureringsrutinene

Omtale av  Anonym

Hvis du betaler regningen i nettbanken en dag for sent, er det et ubetalt purregebyr hos Kredinor. Regninga på dette kommer i Digipost. Hvis du ikke finner denne går purregebyret til inkasso. Nå skal jeg bytte leverandør.

Svar fra Fortum
16.07.2018 12:40

Hei. Slik er ikke våre faktureringsrutiner, og slik skal det heller ikke være. Om man derimot betaler fakturaen 14 dager for seint vil purring sendes og purregebyr påløpe. Vi vil gjerne se på saken din, så ta kontakt med oss så skal vi gå igjennom dette på nytt. Er det slik at du har fått uberettiget purregebyr vil vi gjerne rette opp i dette. Med ønsker om en god sommer videre. Lise M-Paulsrud Fortum

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Meget dårlig selskap

Omtale av  Sara

Det var en faktura som ikke hadde kommet til vår postkasse, hvor fakturaen da aldri ble sett. Ringte selv inn 5 dager etter normal forfallsdato for å etterspørre faktura. Fikk den da sendt per epost, med 14 dagers betalingsutsettelse. Faktura ble betalt ved forfallsdato. Ved neste regning lå det også ved inkassobrev for forrige regning. Her hevder de at de har sendt purring, noe jeg personlig ikke har sett noe til. Jeg ringte med det samme, hvor Fortum da forteller at de ikke hadde gitt betalingsutsettelse, saken ble til kredinor opprettet 9 dager etter telefonsamtale, da faktura enda ikke var betalt. Jeg forteller at den ble det gitt utsettelse på siden fakturaen ikke hadde ankommet min postkasse, noe de nekter for. Videre, holder de på saken siden jeg ikke hadde ringt pga denne eventuelle purringen (Jeg har ikke sett noe til den). Jeg forteller at den purringen skulle aldri blitt sendt uansett, ettersom de avtalte bet.utsettelse, men dette hører de ikke på. Da jeg ber om opptak av samtale fra første telefonkontakt da jeg etterspurte faktura, så blir jeg fortalt at dette har de ikke opptak av. De har heller ingen notater om avtalt bet.utsettelse, og fortsetter med at siden jeg ikke ringte angående purringen, så må jeg betale gebyrene. Utrolig dårlig av Fortum, og jeg har aldri vært borti lignende. De er også relativt krasse per epost. Jeg ville godt for et annet selskap, uten tvil, da et selskap uten dokumentasjonsevne er et selskap som kun rammer kunden.

Svar fra Fortum
03.07.2018 19:13

Hei Sara. Vi er lei oss for at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi ønsker alltid å hjelpe våre kunder så godt vi kan med utgangspunkt i den enkelte sak. Ta gjerne kontakt igjen om du skulle ha noen ubesvarte spørsmål. Ønsker deg en fin dag.

Møkkaselskap som ingen burde ha noe med

Omtale av  Paul H. O

Går fort til Kredinor i steden for og ta en telefonsamtale med kunden og forklare kunden hva som er feil. Gikk til namsmannen for og kreve inn 584,58 noe som er lavmål etter min mening. Har aldri blitt så dårlig behandlet av noen selskap i mitt 62 årlige liv.

Svar fra Fortum
15.06.2018 21:01

Hei Paul. Om ikke fakturaen er betalt innen to uker etter forfall vil purringen gå fra Kredinor. Høres ut som du har vært veldig uheldig, og det beklager vi. Ta gjerne kontakt med oss om vi kan hjelpe deg, eller du har ubesvarte spørsmål. Med ønsker om en god dag videre. Mvh Lise Moeskau-Paulsrud

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR