Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk en avtale som heter Aktiv bedrift. Ser allerede nå etter 3 mnd at jeg har omtrent halvert kostnadene på strømforbruket mitt. Hyggelige folk som jobber i kundeservice. Anbefales!
Hei Liv og takk for din anmeldelse! Dette er veldig hyggelig å lese! Vi er opptatt av god kundeservice og fornøyde kunder så vi takker så mye for anbefalingen og hyggelige ord :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Vært dyrt fra dag 1. Lik pris hele året var beskjeden jeg fikk. De skrudde opp pris fra 500 til 1200 løpet av 4mnd. Sender faktura etter bytte på over 2000kr for strøm jeg alt har betalt for, utestående. Helt elendig kundeservice også. Sendt Mail om og få lade rabatt på el bil som står på siden dem. Ikke svar på Mail jeg januar, heller ikke noe svar på Mail der jeg purret på de. Ikke noe lade rabatt har jeg fått heller. De tegner også andre avtaler inn som jeg verken har sagt ja til eller fått noen info om. Uten og gi beskjed la de til trygg hverdag og grønt valg. Ok er 3kr dagen men hvem har godkjent det? Ikke jeg. Penger for produktet jeg verken har bestilt eller godkjent skal de ha. Burde vært anmeldt for og drive butikk på denne måten
Hei Kawwe og takk for din anmeldelse! Når du har Lik Betaling så blir det tatt et gjennomsnitt av ditt årsforbruk som blir din månedspris, hvis denne er feil så kan det bli reberegnet enten opp eller ned slik at dette blir riktig i forhold til ditt forbruk. Det kan her virke som du har fått en feil pris i første omgang som har ført til en reberegning, formålet med Lik Betaling er at du skal følge spotpris, men kunne ha forutsigbarheten med å betale en sum hver måned, uten å ha et sluttoppgjør. Vi fakturerer da kun for ditt forbruk! Hvorav når det kommer til tilleggtjenester så plikter vi å informere om dette i enhver salgsamtale og det er leit å høre hvis dette ikke har blitt formidlet slik at du har vært kjent med dette. Hvis laderabatt ikke har blitt lagt til i ditt abonnement etter å ha vært i kontakt med oss, så kan du da få refundert det som du ikke har fått rabatt på! Jeg må beklage så mye for at du opplever vår kundeservice som dårlig, vi er veldig opptatt av god kundeservice og fornøyde kunder. Så det er leit å lese at du ikke har opplevd det slik! Jeg håper du har sendt oss en mail med denne oppsummeringen, slik at vi kan ta dette videre! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Har nå brukt Fortum i 4 måneder etter å ha byttet fra Fjordkraft og merker veldig stor forskjell på pris. Hvis jeg lurer på noe er kundeservice utrolig hyggelig og lett tilgjengelig. Kan anbefales på det sterkeste!
Hei Per og takk for din tilbakemelding! Vi setter veldig pris på god tilbakemelding og takker så mye for fine ord! Kundeservice er viktig for oss og det er ingenting annet som er bedre enn fornøyde kunder :) Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Fikk nettopp en telefon med en vennlig og intens snakkesalig telefonselger som presenterte seg så fort at jeg måtte spørre ham tre ganger om hvem han representerte? "Det er Fortum som er eier av Hafslund. Det vet du sikkert?" Det visste jeg ikke. Etter å ha listet opp en strømpris på 17 øre pr. kW, ingen binding og en skreddersydd avtale tilpasset vårt forbruk, stilt han 12-15 spørsmål om bolig, el-bil, areal etc, så slang han på: "Det er er vel i orden at denne samtalen tas opp, ikke sant?", noe jeg bekreftet, nærmest mens han raste videre. Jeg ba om å få hele tilbudet pr. e-post, før jeg eventuelt gikk inn på en avtale. "Ikke noe problem, den kan du lese i ro og mak før du bestemmer deg. Jeg sender deg en sms som du bare bekrefter med et OK, for det må til før jeg sender deg avtalen pr. e-post. Greit, ikke sant?" Så kom det: " Du får en sms i løpet av 30 sekunder, og så svarer du bare OK på den med én gang. Så utløses automatisk den e-posten jeg skal sende deg." Det var det. SMS´en kom straks avtalen var avsluttet og den lød slik: "Takk for din bestilling av skredderstrøm,. Vennligst svar OK på meldingen for å bekrefte bestillingen. Hilsen oss i Fortum." Da svarte jeg med en SMS til telefonnummeret som meldingen kom fra, dvs. 46* ** **8. "Bestillingen min kommer selvsagt først ETTER at jeg har lest gjennom avtalen som sendes pr. e-post. Det er vel logisk?" Da fikk jeg et kjapt svar, men det kom fra Telenor: "SMS-melding: Hei! Du har sendt en SMS til 004721*****0. Dette nummeret eksisterer ikke, og meldingen vil derfor ikke bli levert. Hilsen Telenor." Frekke bedrager! Jeg er villig til eventuelt å kjøre en sak for Forliksrådet, hvis de bråker nå. TIPS! Jeg kjørte EuroPark for Forliksrådet for noen år tilbake. Først føret jeg et nøye regnskap over all kontakt og korrespondanse i denne bråkesaken hvor de løy på seg en skyhøy bot. Antall timer jeg brukte på dette, var totalt 5,5 timer. Jeg beregnet meg en meget saftig timelønn tilsvarende de dyreste advokatene og fakturerte EuroPark dette totalbeløpet. Dommeren i Forliksrådet ga meg fullt medhold. Hun sa at hun aldri hadde opplevd en så kreativ måte å håndtere EuroPark på før. Samtidig ble EuroPark pålagt å endre sine innkrevingsrutiner. Så alle dere som opplever slike skurkefirmaer; metoden anbefales. Send dem faktura på tiden du bruker. Jeg har benyttet den senere og varslet hva jeg var i ferd med, i fall de ikke ga seg; først da ble det stopp!
Hei Bjørn og takk for din anmeldelse! Vi setter veldig pris på tilbakemelding på din opplevelse med en av våre selgere, de har en hard jobb og forsøker å gjøre sitt for at det skal gå på best mulig måte. Melder uansett dette videre :) Hvorav at Telenor mener det ikke er et nummer som eksisterer høres er veldig rart ut, det skal fint være mulig å svare på meldinger du får tilsendt slik at du får akseptert avtalen med Fortum! Hvis du fortsatt ønsker en avtale så kan du ta direkte kontakt med vår kundeservice så er vi behjelpelige med dette! Vi er sterkt imot svindel og bedrageri som du har blitt utsatt for hos Europark og tar avstand fra dette! Men det er veldig godt å høre at du fikk ordnet opp i det med forliksrådet :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
I 2019 kostet 2.75 kr å lade bilen, nå koster det 3.10 kr. Syns det er dyrt😔
"Eplekjekke" selgere som gjør alt for å lure deg. Når vi hadde kommet oss vekk fra Fortum, ringte de igjen. Plutselig hadde de en "bedre" avtale. Aldri Fortum igjen.
Hei Nils og takk for din henvendelse! Vi ønsker ikke å lure kunder på noen måte, så det er veldig leit at du føler det sånn! Vi setter veldig pris på din tilbakemelding slik at vi kan melde dette videre! Vi tar som regel alltid kontakt med kunder som bytter leverandør for å kvalitetsjekke hva som er årsaken til at man ikke ønsker å være kunde lenger, det er dyrebar informasjon som gjør at vi kan forbedre oss! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Hvis ikke et bruddgebyr på Kr 3000,- er presentert før/ved avtalens start er det ikke noen bruddgebyr. Det skal komme klart frem før man signerer en avtale, og ikke fremlegges fra strømleverandøren i etterkant ved et leverandørbytte.
Hei Willy og takk for din tilbakemelding! Det skal stå oppført i vilkår du får til sendt og du skal få informasjon om eventuell bindingstid i inngåelse av avtale. Bruddgebyret vil variere ut ifra hvilken bindingstid du har og hvor lenge det er igjen av bindingen. Jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice slik at vi kan få oppklart dette på en gode måte!