Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har nå brukt Fortum i 4 måneder etter å ha byttet fra Fjordkraft og merker veldig stor forskjell på pris. Hvis jeg lurer på noe er kundeservice utrolig hyggelig og lett tilgjengelig. Kan anbefales på det sterkeste!
Hei Per og takk for din tilbakemelding! Vi setter veldig pris på god tilbakemelding og takker så mye for fine ord! Kundeservice er viktig for oss og det er ingenting annet som er bedre enn fornøyde kunder :) Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Fikk nettopp en telefon med en vennlig og intens snakkesalig telefonselger som presenterte seg så fort at jeg måtte spørre ham tre ganger om hvem han representerte? "Det er Fortum som er eier av Hafslund. Det vet du sikkert?" Det visste jeg ikke. Etter å ha listet opp en strømpris på 17 øre pr. kW, ingen binding og en skreddersydd avtale tilpasset vårt forbruk, stilt han 12-15 spørsmål om bolig, el-bil, areal etc, så slang han på: "Det er er vel i orden at denne samtalen tas opp, ikke sant?", noe jeg bekreftet, nærmest mens han raste videre. Jeg ba om å få hele tilbudet pr. e-post, før jeg eventuelt gikk inn på en avtale. "Ikke noe problem, den kan du lese i ro og mak før du bestemmer deg. Jeg sender deg en sms som du bare bekrefter med et OK, for det må til før jeg sender deg avtalen pr. e-post. Greit, ikke sant?" Så kom det: " Du får en sms i løpet av 30 sekunder, og så svarer du bare OK på den med én gang. Så utløses automatisk den e-posten jeg skal sende deg." Det var det. SMS´en kom straks avtalen var avsluttet og den lød slik: "Takk for din bestilling av skredderstrøm,. Vennligst svar OK på meldingen for å bekrefte bestillingen. Hilsen oss i Fortum." Da svarte jeg med en SMS til telefonnummeret som meldingen kom fra, dvs. 46* ** **8. "Bestillingen min kommer selvsagt først ETTER at jeg har lest gjennom avtalen som sendes pr. e-post. Det er vel logisk?" Da fikk jeg et kjapt svar, men det kom fra Telenor: "SMS-melding: Hei! Du har sendt en SMS til 004721*****0. Dette nummeret eksisterer ikke, og meldingen vil derfor ikke bli levert. Hilsen Telenor." Frekke bedrager! Jeg er villig til eventuelt å kjøre en sak for Forliksrådet, hvis de bråker nå. TIPS! Jeg kjørte EuroPark for Forliksrådet for noen år tilbake. Først føret jeg et nøye regnskap over all kontakt og korrespondanse i denne bråkesaken hvor de løy på seg en skyhøy bot. Antall timer jeg brukte på dette, var totalt 5,5 timer. Jeg beregnet meg en meget saftig timelønn tilsvarende de dyreste advokatene og fakturerte EuroPark dette totalbeløpet. Dommeren i Forliksrådet ga meg fullt medhold. Hun sa at hun aldri hadde opplevd en så kreativ måte å håndtere EuroPark på før. Samtidig ble EuroPark pålagt å endre sine innkrevingsrutiner. Så alle dere som opplever slike skurkefirmaer; metoden anbefales. Send dem faktura på tiden du bruker. Jeg har benyttet den senere og varslet hva jeg var i ferd med, i fall de ikke ga seg; først da ble det stopp!
Hei Bjørn og takk for din anmeldelse! Vi setter veldig pris på tilbakemelding på din opplevelse med en av våre selgere, de har en hard jobb og forsøker å gjøre sitt for at det skal gå på best mulig måte. Melder uansett dette videre :) Hvorav at Telenor mener det ikke er et nummer som eksisterer høres er veldig rart ut, det skal fint være mulig å svare på meldinger du får tilsendt slik at du får akseptert avtalen med Fortum! Hvis du fortsatt ønsker en avtale så kan du ta direkte kontakt med vår kundeservice så er vi behjelpelige med dette! Vi er sterkt imot svindel og bedrageri som du har blitt utsatt for hos Europark og tar avstand fra dette! Men det er veldig godt å høre at du fikk ordnet opp i det med forliksrådet :) Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
I 2019 kostet 2.75 kr å lade bilen, nå koster det 3.10 kr. Syns det er dyrt😔
"Eplekjekke" selgere som gjør alt for å lure deg. Når vi hadde kommet oss vekk fra Fortum, ringte de igjen. Plutselig hadde de en "bedre" avtale. Aldri Fortum igjen.
Hei Nils og takk for din henvendelse! Vi ønsker ikke å lure kunder på noen måte, så det er veldig leit at du føler det sånn! Vi setter veldig pris på din tilbakemelding slik at vi kan melde dette videre! Vi tar som regel alltid kontakt med kunder som bytter leverandør for å kvalitetsjekke hva som er årsaken til at man ikke ønsker å være kunde lenger, det er dyrebar informasjon som gjør at vi kan forbedre oss! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Hvis ikke et bruddgebyr på Kr 3000,- er presentert før/ved avtalens start er det ikke noen bruddgebyr. Det skal komme klart frem før man signerer en avtale, og ikke fremlegges fra strømleverandøren i etterkant ved et leverandørbytte.
Hei Willy og takk for din tilbakemelding! Det skal stå oppført i vilkår du får til sendt og du skal få informasjon om eventuell bindingstid i inngåelse av avtale. Bruddgebyret vil variere ut ifra hvilken bindingstid du har og hvor lenge det er igjen av bindingen. Jeg håper du har tatt kontakt med vår kundeservice slik at vi kan få oppklart dette på en gode måte!
Startet med NorgesEnergi AS i 2014 som ble tatt over av Forum i Mai/Juni 2018, uten at jeg ble informert. Har aldri fått beskjed om vilkårene hos Fortum, ble ikke engang kontaktet ved overgangen. Tenkte det var greit nok, sikkert ikke mye forskjell på priser. I Desember 2019 bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Ingen hos Fortum ringte for å informere om noe som helst. Fikk nå levert et bruddgebyr på 3000 kr til forfall februar 2020. Dette er uakseptabelt. Kommer til å føre sak hos Elklagenemda mot Fortum, hvis de ikke kommer med en fornuftig løsning!
Hei Andre og takk for din henvendelse! Her forstår jeg ikke helt hva som har skjedd, Norges Energi AS er vår konkurrent og er ikke blitt tatt over av Fortum. De er fortsatt en egen bedrift som har egne kunder med sine avtaler. Hvis du tar kontakt med vår kundeservice, så kan vi finne ut når og hvordan du ble kunde, slik at du kan finne ut av hva som har skjedd her. Ved inngåelse av avtale med oss så blir det alltid sendt ut vilkår og tariff for avtalen du har fått, slik at kunder har en oversikt :) Jeg håper uansett at du har tatt kontakt med vår kundeservice for å finne en oppklaring og løsning til dette, en av våre kundebehandlere vil hjelpe deg så godt det lar seg gjøre! Ønsker deg en god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Får tlf i fra fortum markets nesten daglig og vær gang jeg blokkerer nr ringer dere på et annet nr. Dette er kunn iriterende. Fortsetter dette bytter jeg strømleverandør. Og siden dere ringer nesten daglig får dere dårlig omtale på alt.
Hei Anders og takk for din anmeldelse! Dette er ikke noe godt å høre, det skal ikke være sånn at vi skal ringe opp daglig etter at du har snakket med oss. Kan du sende oss ditt mobilnummer per chat eller på epost, slik at vi får fjernet deg fra ringelistene våre? Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice