Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Anbefaler alle å styre unna Fortum. De lyver for å selge tjenestene sine. De lurte meg til å velge den "GENIALE" tjenesten lik betaling. Jeg spurte x-antall spørsmål til selgeren på telefonen, som forsikret meg om både det ene og det andre. Etter mye rot fra Fortum sin side, rant det over for meg da de øket lik betaling-prisen, så da byttet jeg strømleverandør. Da fikk jeg en gedigen regning på "restanse tidligere faktura". Da skulle jeg plutselig betale mye mer de tidligere månedene, enn det jeg var litt lovet. Så nå sitter jeg her med en svær regning som Fortum ikke tar noe som helst ansvar for, til tross for at de driver med villedende informasjon ut mot kundene sine, og rett å slett lurer kundene sine. Er på grense til svindel dette! Ser også at mange andre har hatt akkurat samme problemet med Fortum også, så det virker som de har tenkt å fortsette å lure kundene sine. STYR UNNA!
Hei Carina! Det er veldig leit at du opplever det slik og vi beklager for dette! Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer. Dette er noe som ville bli dekket inn med det høyere beløpet som ble satt, men grunnet du byttet leverandør, så fikk du dette som en sluttfaktura istedenfor. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Litt surr, men genuint gode avtaler både for enkelt personen og miljøet. Anbefales.
Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...
Hei Frank! Vi beklager så mye for at du opplever dette sånn. Nå har ikke jeg sett på ditt kundeforhold, så jeg vet ikke hvilken avtale du har hatt hos oss. Men hvis jeg forstår riktig, så har du en av våre lavpris avtaler som har som vilkår at man må benytte både e-faktura og avtalegiro for å unngå gebyr. Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører. Om du ikke er fortrolig med dette, så har vi andre avtaler hvor du ikke får gebyr på manglende e-faktura eller avtalegiro. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!
Hei Gustav! Tusen takk for en hyggelig omtale! Dette tar vi til oss med all vemodighet! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).
Hei Kurt! Vi beklager så mye for dette og at du opplever mye surr. Vi har ingen tvunget depositum hos oss. Om du fortsatt har et innestående beløp som skal utbetales, og det ikke har blitt utbetalt enda. Så vil jeg anbefale at du tar kontakt med oss slik at vi kan rydde opp i det. Vi har hatt en overgangsperiode med mye pågang og dette er vi veldig lei oss for, da kunder har måtte vente lenger enn vi forventer at svartiden skal være for våre kunder. Dette har vi ryddet opp i og det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss nå. Vil anbefale at du enten sender oss en epost henvendelse eller ringer vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan! Telefon; 21 49 69 10 E-post; [email protected] Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Tenkte en stund om jeg skulle skrive en omtale eller ikke... Til slutt hadde jeg ikke noe annet valg.... Først og fremst kundeservice (det er lettere å få tak i God enn dem), særlig når du trenger forklaring om fakturaer :) Andre ting... skal påpeke at forklaringene dems var ikke gode nok. Dette her handler om avtalen "lik betaling". Kort fortalt ble jeg ubehagelig overrasket med hver eneste mottatt faktura så langt :) Regningen/summen var over den som var avtalt i kontrakten. Via telefon ble det bekreftet (2 GANGER! forresten, brukte litt tid på det /siden jeg var på "sommer" ferie hehehe) at jeg kommer til å få neste faktura med riktig summen (den som var avtalt i kontrakten). BLE IKKE DET. Da bestemte jeg å bytte :) Tipper at jeg ikke kommer til å få overskudd (på de overbetalte fakturaene) tilbake hehehe :)
Hei Petar! Det har vært en kort periode hvor vi har hatt mye pågang og en del kø, dette forstår vi er frustrerende for våre kunder. Vi beklager så mye for din opplevelse og kan forsikre deg om at vi har tatt hånd om det, slik at det ikke skal være noe problem å komme i kontakt med oss! Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe lavere eller høyere, avhengig av hvilken årstid det er. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Om det er slik at du har betalt for mye enn det reelle forbruket ditt og du kansellerer ditt abonnement, så vil du få tilbake eventuelt innestående du har hos Fortum. Om du fortsatt ikke har fått en god forklaring rundt dine fakturaer, så vil jeg anbefale at du enten forsøker å ta kontakt med oss per telefon eller tar kontakt med oss på mail, slik at vi kan redegjøre for dine fakturaer og kundeforhold. telefon; 21 49 69 10 e-post; [email protected] Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Ble kunde hos Fortum i 2014 da jeg kjøpte meg elbil, og fikk vite at ved å være strømkunde både bolig og hurtiglading, kunne jeg få gode priser. Og det var jo riktig det. Alt vel så langt. Men etter 5 år som kunde så forventer man noe mer enn svada som svar når det stilles spørsmålstegn ved kundeservicen. Nylig gikk avtalen ut og ny avtale aktivert. Det er i seg selv greit. Men jeg oppdager at Fortum legger på et ekstra gebyr på kr. 39 for at jeg ikke har avtalegiro! Jeg mailer og opplyser at jeg i alle år som kunde har brukt E-faktura. Men det er ikke nok, for iflg Fortum og den nye avtalen må man ha både avtalegiro og E-faktura?!?! Jeg etterlyser logikken i dette. Og får svar tilbake om at jeg MÅ ha begge. Avtalegiro med autotrekk, også kommer E-fakt opp i nettbank som en kvittering. WOW, fiffi løsning. Hele poenget med avtalen (som det står i deres vilkår) er at de kr 39 blir fakturert hvis kunden ikke har elektronisk betalingsmetode og det blir fakturert i papirform!!! Ok, så Fortum mener da at E- faktura ikke er nok? Fortum gir seg ikke, og jeg stiller et ultimatum. Fjern de 39kr eller så finner jeg meg en annen leverandør. Svaret jeg får er nokså arrogant. Vi får dessverre ikke endret vilkårene i avtalen. Konklusjonen er: Fortum mener de 39kr er verdt å holde på men at de mister meg som kunde. Her har dere litt å lære når det kommer til kundebehandling Fortum. I alle år som kunde hos dere har jeg oppfattet dere som seriøse, men etter gjennomgang av omtaleloggen her på Bytt.no og andre steder, så ligger dere jo vanvittig langt nede. Kanskje revurdere deres kundebehandlingspolicy eller bytte ut ansatte?
Hei, Tinh. Jeg forstår din frustrasjon, men det er dessverre ikke slik at de som sitter på vårt kundesenter har myndighet til å endre vilkår på våre avtaler. Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører. Mvh Lene Fortum Kundeservice