Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Blitt oppringt gjentatte ganger av frekk og ekkel kundebehandler etter å ha sagt opp kundeforholdet.
Opplevde en aggresiv telefonselger sommer 2015 som ikke tok nei for et nei, ei heller kunne sende meg mer info om strømavtalen på email. Kort tid etter telefonen, mottok jeg sms hvor det stod noe lignende; takk for at du valgte Fortum, vennligst bekreft avtalen ved å svare JA på denne meldingen. Ignorerte sms, men opplevde da over en periode på en måned å motta 4 nye sms og 2-3 telefoner i uken. Svarte ikke på noen. Dette stoppet ikke før jeg tok direkte kontakt med kundeservice og listet opp antall og tid på alle oppringninger og sms mottatt, samt hva som hadde blitt sagt i samtalen. Verste med opplevelsen, utenom telefonterroren, var måten telefonselger valgte å ordlegge seg til meg. Det var nedlatende, denne avtalen måtte jeg bare ha, og jeg var nødt til å svare JA på smsen for å motta mer info. Altså takke JA til en avtale før du hva avtalen innebærer?? Jeg stiller også spørsmål ved hvordan Fortum innhenter informasjon om potensielle kunder. Da jeg spurte om han kunne sende på email, leste han opp facebook emailen min ([email protected]). STYR UNNA.
Det er billig (halverte min faktura ved å bytte fra Hafslund). Det krevde ingen jobb og bytte heller.
Signerte en avtale på et kjøpesenter og ble lovet å få angrerettskjema på mail. Fikk aldri dette men en strøm av SMS for å avlese målere for å aktivere avtalen. Når jeg sendte mail til dem og etterlyste angrerettskjema viste det seg at de lenge før fristen på 14. dager gikk ut hadde sagt opp mitt kundeforhold til annen strømleverandør. Så jeg ble fratatt muligheten til å angre på kjøpet som jeg faktisk har rett til etter angrefristloven. Synes en slik måte å operere på er meget tvilsom og byttet umiddelbart til ny leverandør. Ville skygge unna en aktør som opererer på en slik måte. Prisen var heller ikke så gunstig som jeg ble forespeilet.
Fortum leverer :-) Hyggelige medarbeidere om er serviceinnstilt. God hjelp på telefon.
Lave strømpriser med vervekampanje. Fin nettside med mye nyttig informasjon. Venter på ny ladbar bil, og da er det flott med ladestasjoner og ladekort slik at man kun betaler for ladingen man trenger. Ladekart som viser plassering av laderne vil nok bli benyttet.
Kundeservice er bra, kommer alltid fram dit jeg skal. Nesten ingen ventetid. Strømprisen er bra og forandrer seg sjelden, Bare en ting å si, Kjempebra.