Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Arrogant kundeservice og endrer avtale uten å gi melding

Omtale av  Bjørn

Skiftet til e-Strøm hos Fortum for mange år siden da den var Billig den gangen. Ettervært har prisen og påslag blitt stadig dyrere. Selv spotprisen er dyrere hos Fortum enn hos de fleste andre leverandører! Og orientering om endringer i abb hos Fortum er total fraværende. eStrøm ble for en tid siden ikke tilgengelig lengre for nye kunder, men den ville fortsette for kunder som hadde den fra før ble det sagt. Men det stemte ikke! På nyåret -21 oppdaget jeg at mitt abb var endret til Fortum Marked den 1/8-20, og da uten å gi orientering. Ved kontakt kundeservice ble jeg møtt av en arrogant og lite kundevennlig rådgiver (dette var ikke første gangen) som kunne fortelle at de har sendt melding om dette i posten. Dette er nonsens tull da jeg har full kontroll på min postkasse. På "min side" hos dem er det en boks oppe til høyre som heter meldingsboks, og denne er for meldinger til/fra Fortum. Denne har ikke blitt brukt i det heletatt. En endring i avtale burde vært lagt inn her etter mitt syn. Vi har to avtaler, hjemme og på hytta. For to dager siden byttet jeg begge til Agva Kraft 12. Da Fortum oppdaget dette ble "min side" hos dem slettet og ikke lengre tilgjengelig selv om jeg fortsatt har faktura liggende der. Etter min erfaring med Fortum så fortjener dem ikke mere enn maks 1 stjerne! Styr langt unna Fortum!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundeservice

Omtale av  Christian F

Innlogging på nettsiden fungerer ikke, jeg har sendt to emailer de siste to uker uten å få svar og ingen svarer på kundetelefonen. Slik kundeservice er uakseptabel og det ligger an til bytte av strømleverandør.

prisfrys

Omtale av  Per

Jeg fikk beskjed om når prisfrys ikke benyttes så er gammel avtale på lass. Men fakturagebyr og utgifter pr mnd på prisfrys kommer hver mnd. Ca 170 nok. Jeg har bed leverandøren fjerne prisfrys omgående. Hvis det ikke skjer biytter jeg leverandør omgående.

Banditter!!

Omtale av  Rune

Ble lurt trill rundt av selger! Han sa bl.a at strømleverandøren jeg hadde da han ringte er fortums datterselskap, at han kunne se hva jeg betalte der, og at de kunne levere mye billigere! Bare svada! Jeg blir fakturert for ting jeg ikke har bestilt! Det tar 2 uker før de svarer på e-post i "kundeservice" STYR UNNA!!

Bruddgebyr på 500 kr på avtale uten binding

Omtale av  Endre

Aldri mer Fortum. Fikk et bruddgebyr på 500 kr på en avtale uten binding. Skjulte kostnader som ikke fremgikk av avtalen

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kjapt og enkelt

Omtale av  Tommy

Har fått hjelp av Fortum mange ganger, de er alltid hyggelige og effektive. Ting skjer kjapt og det er aldri noe problem.

Leverer ikke som avtalt og helt umulig å få tak i ...

Omtale av  Per

Forsøkt å bruke Fortum til å levere billading på hytta i Nord-Aurdal. Da måtte jeg også bytte til de som strømleverandør. De skiftet veldig raskt over abonnementet men de stiller ikke opp på billader som er den egentlige grunnen til at jeg valgte de. Prøvd i flere uker å komme i kontakt med de for å få den montert, men de tar ikke telefonen. Svarer ikke på mail henvendelse. Og den ene gangen jeg fikk snakke med en person satte vedkommende meg over til noe / noen som ikke tok telefonen på 40 min og da la jeg på.. Må på det sterkeste advare mot å bruke Fortum! Forsøker nå å komme meg ut av avtalen..

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR