Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dette er ett firma som svindler folk med å sende melding om at de kan gi deg ett bra tilbud på prisfrys Nov og desember. De lover at de har 100% fornøyd garanti. Men nei da slikt kan ikke brukes. Vet om folk som har brukt 1500kwh i kovember og må betale 7200 kroner. Hvis de hadde spotpris så hadde summen blitt ca 2500 kroner.
Byttet tilslutt til fortum etter mange tlf fra en aggressiv selger som lovte mye bedre avtale en den jeg hadde fra før.. Da jeg etterhvert begynte å gå igjennom fakturaene mine, ser jeg at mange tilleggstjenester som utgjør ca 400,- i mnd er plusset på mitt abonnement . Jeg har 4 strømmålere så dette blir litt penger. Disse tilleggstjeneste har ikke blitt opplyst om pluss at det var en bindingstid. Så når jeg oppdager dette og vil si opp min avtale som ble en mye dårligere avtale en den jeg hadde.. får jeg en tillegggs regning på 3000,- pga oppsigelsesbrudd.. Utrolig useriøs selger som lover bedre avtaler en du har, og opplyser ikje at det er bindingstid og div tilleggskostnader.
Jeg hadde avtalt prisfryser og kommer faktura 7079 kr det er veldig mye 2 måned. Jeg har ikke barn og bruker ikke mye strøm. Veldig dårlig kundeservice 😡😡😡😔😔
Fantastisk hvor dårlig/unøyaktig utregning det er på prisroboten deres. Og kundeservice gjemmer seg bak det argumentet når man spør hvorfor prisen er blitt justert så voldsomt.
Hold dere unna Fortum! Dårlig informasjon, kommunikasjon og kundeservice. Ble for mange år siden anbefalt å gå over til bedrift da jeg har et lite enkeltmannsforetak på si (via telefonselger) I høst har jeg prøvd å finne ut av abonnementet mitt uten å komme gjennom eller få svar via kontaktskjema på nettsiden - jeg har i tilegg vært innlagt på sykehus så ikke så mye energi til å forfølge dette. Fikk så sjokk regning i oktober på 6000 kr, vider november 7000 (min nabo i samme type bolig betaler 2300 i nov) Jeg bruker minst mulig strøm og fyrer i hovedsak med ved (vi er tre i husstanden og har på 2 panel ovner samt varmekabler på 2 bad). Fastprisen på min avtale ble satt i september da strømprisene var skyhøye! Ingen varsel eller påminnelse om dette. Det er ett års bindingstid viser det seg (!!!) men jeg kjøper meg nå ut for kr 3000 for ikke å gå personlig konkurs på dette. Dvs økonomien er allerede ødelagt av dette. Jeg føler meg oppriktig lurt og ført bak lyset og synes det er skremmende at et stort selskap som jeg har ansett som trygt kaster kundene sine inn i slike avtaler. Jeg har hatt Hafslund/Fortum i årevis og vært dum nok til å ikke bytte /sjekke. Allikevel mener jeg de har en plikt til å informere kundene sine om hvilke avtaler som passer for dem basert på strømforbruk etc. De har virkelig ødelagt jula og vinteren for meg. Skal klage til El-tilsynet og andre instanser, men vil advare spesielt alle enkeltmannsforetak mot Fortum. Sjekk avtalen din - du blir meget mulig lurt til å betale det tredobbelt av hva du hadde trengt med et annet selskap. Skrekk og gru.
Ble stoppet av selger og spurt om de kunne analysere strømforbruket vårt i en måned og etter 30 dager ringe oss for å komme med et bedre tilbud. Spurte spesifikt om dette kostet noe og sa at jeg ikke ønsket å bytte strømleverandør. Dagen etterpå hadde de sagt opp den bra strømavtalen vi hadde og endte med et mye dyrere abonnoment. Er bare å styre langt langt unna disse om du blir stoppet av disse! Har aldri vært mer misfornøyd.
Vær nøye med å gå gjennom avtalen før du sender bekreftelseSMS. Selgeren førte på tilleggsavtaler. Sikkert for å vinne en intern konkurranse den uken. Lett å overse.