Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fantastisk hvor dårlig/unøyaktig utregning det er på prisroboten deres. Og kundeservice gjemmer seg bak det argumentet når man spør hvorfor prisen er blitt justert så voldsomt.
Hold dere unna Fortum! Dårlig informasjon, kommunikasjon og kundeservice. Ble for mange år siden anbefalt å gå over til bedrift da jeg har et lite enkeltmannsforetak på si (via telefonselger) I høst har jeg prøvd å finne ut av abonnementet mitt uten å komme gjennom eller få svar via kontaktskjema på nettsiden - jeg har i tilegg vært innlagt på sykehus så ikke så mye energi til å forfølge dette. Fikk så sjokk regning i oktober på 6000 kr, vider november 7000 (min nabo i samme type bolig betaler 2300 i nov) Jeg bruker minst mulig strøm og fyrer i hovedsak med ved (vi er tre i husstanden og har på 2 panel ovner samt varmekabler på 2 bad). Fastprisen på min avtale ble satt i september da strømprisene var skyhøye! Ingen varsel eller påminnelse om dette. Det er ett års bindingstid viser det seg (!!!) men jeg kjøper meg nå ut for kr 3000 for ikke å gå personlig konkurs på dette. Dvs økonomien er allerede ødelagt av dette. Jeg føler meg oppriktig lurt og ført bak lyset og synes det er skremmende at et stort selskap som jeg har ansett som trygt kaster kundene sine inn i slike avtaler. Jeg har hatt Hafslund/Fortum i årevis og vært dum nok til å ikke bytte /sjekke. Allikevel mener jeg de har en plikt til å informere kundene sine om hvilke avtaler som passer for dem basert på strømforbruk etc. De har virkelig ødelagt jula og vinteren for meg. Skal klage til El-tilsynet og andre instanser, men vil advare spesielt alle enkeltmannsforetak mot Fortum. Sjekk avtalen din - du blir meget mulig lurt til å betale det tredobbelt av hva du hadde trengt med et annet selskap. Skrekk og gru.
Ble stoppet av selger og spurt om de kunne analysere strømforbruket vårt i en måned og etter 30 dager ringe oss for å komme med et bedre tilbud. Spurte spesifikt om dette kostet noe og sa at jeg ikke ønsket å bytte strømleverandør. Dagen etterpå hadde de sagt opp den bra strømavtalen vi hadde og endte med et mye dyrere abonnoment. Er bare å styre langt langt unna disse om du blir stoppet av disse! Har aldri vært mer misfornøyd.
Vær nøye med å gå gjennom avtalen før du sender bekreftelseSMS. Selgeren førte på tilleggsavtaler. Sikkert for å vinne en intern konkurranse den uken. Lett å overse.
Prisfrys fra 1.Nov-1.Des 2022 kr.571,50øre kwh jeg var sikker på at jeg skulle få avslag på strømprisen iht.Avtale som regjering har vetatt.Det vil si 90% På summen av kr.571,50 øre.Den avtalen som fikk fra fortum kr 571,50 fra fortum ikke er brukbar. Så jeg sier opp avtalen med prisfrys fra 1.Nov til 1.Des. 2022. Hvis det ikke blir gjort noe med avtalen,bytter jeg strømleverandør
Kan ha gått flere år før jeg oppdaget at jeg betalte unødig mye for strømmen. Fraråder å være kunde der.
Ble lurt trill rundt på telefon av selger. Lovnader om smartlading og støtte for elbil. Men min bil støttes ikke, i tillegg koster smartlading ekstra pr mnd. Dette ble jeg ikke informert om. Jeg er blitt ringt opp tre ganger på to uker med forsøk på mersalg av rådyre tillegg og ekstra påslag. Ikke noe av dette opplyses om i det første salgsøyeblikket. Totalprisen på dette blir jo helt vill? Styr unna!