Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde en helt vanlig samtale med en av deres konsulenter igår, var hverken spesielt slitsom eller pågående. Jeg fikk et tilbud, sa tydelig at det noteres ned, og at jeg skal gi beskjed dersom det blir interessant. Våkner opp dagen etter med en mail om at en strømavtale med Fortum har blitt inngått. Fryktelig lite innafor, frekt og uproft. Nei takk
Hei Trym! Dette var leit å høre om, og vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette. Har du mulighet til å kontakte vår kundeservice-avdeling direkte slik at vi kan ta en nærmere titt, og evt rettstille dette? Det skal ikke være slik at man blir overført uten ønske, så dette vil vi gjerne bistå videre med. Vi kan nåes på tlf; 21494949 eller epost; [email protected], så ikke nøl med å kontakte oss slik at vi kan ordne opp i dette! :)
Jeg ble overtalt til å skifte til bedrift kunde og det ble ikke noe bedre eller rimeligere tilbud..
Hei Rosemary! Det er veldig leit å høre at du har hatt en opplevelse med oss som dette. Det er viktig for oss å optimalisere løsninger og muligheter for våre kunder, men det er leit å høre at dette har hatt en negativ realitet for deg. Kontakt gjerne vårt kundesenter via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], evt [email protected] for bedriftsbistand, slik at vi kan ta en nærmere titt på omstendighetene i denne saken og forhåpentligvis finne en tilfredsstillende løsning! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Elendig opplevelse som kunde, OG som potensiell kunde. Har ikke Fortum nå, men ble ringt opp og fikk tilbud. Jeg er høflig på telefon, men kundebehandler gav seg aldri, selv etter flere forsøk på å si nei takk. Mot slutten ble hen skikkelig irritert og frekk over at jeg ikke ville ha det fantastiske tilbudet deres, før hen la på da jeg var midt i en setning. Makan.
Hei Kalle! Dette var veldig kjedelig å høre om. Slik skal det selvfølgelig ikke være hos oss, og det er viktig for oss at både eksisterende og potensielle brukere av våre tjenester får et godt inntrykk, samt oppriktige svar på spørsmål ol. Vi ønsker gjerne en direkte tilbakemelding av din opplevelse, slik at vi kan benytte denne til å forbedre oss videre, samt hindre at dette oppstår igjen. Kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], dersom du ønsker at vi tar dette videre. Vi beklager for denne opplevelsen, og vi håper din neste opplevelse med oss er bedre! Tusen takk for din tilbakemelding, og ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Jeg er ikke interessert i å bytte strømselskap. Hvis jeg skulle bli det, finner jeg en leverandør selv, det blir ikke Fortum, som driver med noe som ligner telefonterror. (Ja, jeg har bedt dem slette nr mitt fra lista og ikke kontakte meg igjen. Det nytter ikke).
Hei Kjersti! Det er veldig leit at du opplever uønsket kontakt fra oss. Dersom dere ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan dere reservere telefonnummeret deres via denne linken; https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper dere ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss. Vi håper dette hjelper, og vi har full forståelse for at dette er frustrerende dersom man ikke er interessert i en endring. Vi håper telefonnummeret ditt registreres innen kort tid, slik at du ikke mottar videre uønsket kontakt. Vi beklager dette, og ønsker å oppfordre deg til å kontakte oss direkte ved videre utfordringer med dette. Vi kan nåes på tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Har hatt Fortum Strøm som leverandører i litt over to år pga en ok medlemsavtale via Obos. Har vært helt OK fornøyd med Fortum som leverandør i denne perioden og de har en helt OK app, men etter at avtalen med Obos er utgått blir Fortum rett og slett altfor dyre for min del. Bruker ganske lite strøm i min lille leilighet, og da blir 49 kroner i måneden i fastgebyr et ganske høyt påslag per KWh i tillegg til at de har påslag per KWh. Føler da at Fortum Strøm priser seg helt ut av markedet. Nå som medlemsavtalen med Obos er gått ut, byttet jeg fra Fortum til Vibb som strømleverandør. Ble kort tid etterpå oppringt av det jeg opplevde som en svært aggressiv og pushy selger fra Fortum Strøm, som sa at han gjerne ville ha meg tilbake som kunde og som sa at han egentlig ikke får lov til å si det såpass direkte, men at han kunne innrømme til meg at Vibb bare var svindel og lureri og han fikk svært mange kunder tilbake igjen når de forsto hvor dårlig avtalen med Vibb egentlig var. Ifølge selgeren hadde Vibb hadde kun 0 kr påslag og 0 kr i månedsavgift i 3 måneder, og så ble angivelig avtalen betydelig dyrere og jeg kom til å angre på at jeg byttet. Oppfatter dette som ren løgn fra selgeren - da Vibb har garantert 0 kr påslag og 0 kr månedsavgift i 36 måneder. Selgeren skulle ringe meg opp igjen etter et par dager samt sende meg et skriftlig tilbud, men fikk aldri noe skriftlig tilbud og han ringte meg heller ikke opp igjen. Tipper jeg ikke hører noe mer fra ham. Alt i alt; Fortum Strøm fremstår som dyrt og de priser seg ut av markedet. Appen deres er helt OK, men gir meg ikke veldig mye nytte som er verdt prisen man betaler ekstra. Selgeren som ringte meg var aggressiv og pushy, og kom med påstander som jeg oppfatter som usanne og ganske drøye ang. Vibb. Kan ikke anbefale noen å bytte til Fortum Strøm; er vel bare å se på ratingen som Fortum Strøm har vs. ratingen Vibb har...
Hei Stian! Takk for denne tilbakemeldingen! Det er veldig leit å høre om denne ufine opplevelsen med en av våre selgere. Det er viktig for oss å motta tilbakemeldinger som dette, da det er den beste måten for oss å ta tak i situasjoner som dette, samt hindre at de oppstår igjen. Hos oss har vi mange forskjellige avtaler, deriblandt flere uten påslag, som er gode alternativer for OBOS medlemsstrøm som ble avviklet tidligere i år. Det er derfor gode muligheter for å finne en tilsvarende avtale, selv om den ikke vil bli helt lik, men dersom dette ikke er ønsket står man selvfølgelig fri til å endre avtalen bindingsfritt slik man ønsker. Send oss gjerne en henvendelse, feks via epost; [email protected], slik at vi kan ta dette videre internt og hindre at en tilsvarende opplevelse oppstår igjen. Vi på kundesenteret hjelper deg gjerne videre! Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Dette er det værste jeg har opplevd. Pågående. Ville ikke gi seg. Truende oppførsel for å skremme meg til å godta en avtale jeg ikke kan gå i fra. Joda, 14 dager fikk jeg, men får neppe første rekning før etter 15 dager… Tilbudet var dyrere enn det jeg har i dag Jeg ble redd av oppførselen til selgeren. Han har jo adressa mi😢 Det går nok bra men jeg likte ikke denne telefonen.
Hei Pettern! Det er veldig trist å høre at du har hatt en samtale med oss som er såpass ukomfortabel. Vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette, samt undersøke dette internt direkte med selger, men vi er da avhengige av direkte henvendelser via epost eller telefon. Dersom du har mulighet til å sende oss en epost til [email protected], evt ringe oss på tlf; 21494949, så tar vi gjerne en nærmere titt på dette og en internundersøkelse :) Vi håper du har en bedre opplevelse neste gang du er i kontakt med oss! Vennlig hilsen Fortum
Styr langt unna disse avtalene de tilbyr. De opplysningene de kommer med stemmer ikke med virkeligheten. Jeg kommer til å gå videre med saken!
Hei Stian! Dette ønsker vi gjerne å bistå deg med, men det er usikkert for oss hvilke opplysninger du har blitt utdelt som ikke er reelle. Send oss gjerne en epost via [email protected], evt kontakt oss via tlf; 21494949, slik at vi kan bistå deg med dette. Vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt og oppklare dette videre for deg! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum