Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Elendig opplevelse som kunde, OG som potensiell kunde. Har ikke Fortum nå, men ble ringt opp og fikk tilbud. Jeg er høflig på telefon, men kundebehandler gav seg aldri, selv etter flere forsøk på å si nei takk. Mot slutten ble hen skikkelig irritert og frekk over at jeg ikke ville ha det fantastiske tilbudet deres, før hen la på da jeg var midt i en setning. Makan.
Hei Kalle! Dette var veldig kjedelig å høre om. Slik skal det selvfølgelig ikke være hos oss, og det er viktig for oss at både eksisterende og potensielle brukere av våre tjenester får et godt inntrykk, samt oppriktige svar på spørsmål ol. Vi ønsker gjerne en direkte tilbakemelding av din opplevelse, slik at vi kan benytte denne til å forbedre oss videre, samt hindre at dette oppstår igjen. Kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], dersom du ønsker at vi tar dette videre. Vi beklager for denne opplevelsen, og vi håper din neste opplevelse med oss er bedre! Tusen takk for din tilbakemelding, og ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Jeg er ikke interessert i å bytte strømselskap. Hvis jeg skulle bli det, finner jeg en leverandør selv, det blir ikke Fortum, som driver med noe som ligner telefonterror. (Ja, jeg har bedt dem slette nr mitt fra lista og ikke kontakte meg igjen. Det nytter ikke).
Hei Kjersti! Det er veldig leit at du opplever uønsket kontakt fra oss. Dersom dere ikke ønsker å bli kontaktet av oss kan dere reservere telefonnummeret deres via denne linken; https://strom.fortum.no/reservasjon. Det kan ta opp til 30 dager før endringen er registrert, men vi håper dere ikke mottar mer uønsket kommunikasjon fra oss. Vi håper dette hjelper, og vi har full forståelse for at dette er frustrerende dersom man ikke er interessert i en endring. Vi håper telefonnummeret ditt registreres innen kort tid, slik at du ikke mottar videre uønsket kontakt. Vi beklager dette, og ønsker å oppfordre deg til å kontakte oss direkte ved videre utfordringer med dette. Vi kan nåes på tlf; 21494949 eller epost; [email protected]. Ønsker deg en fin dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Har hatt Fortum Strøm som leverandører i litt over to år pga en ok medlemsavtale via Obos. Har vært helt OK fornøyd med Fortum som leverandør i denne perioden og de har en helt OK app, men etter at avtalen med Obos er utgått blir Fortum rett og slett altfor dyre for min del. Bruker ganske lite strøm i min lille leilighet, og da blir 49 kroner i måneden i fastgebyr et ganske høyt påslag per KWh i tillegg til at de har påslag per KWh. Føler da at Fortum Strøm priser seg helt ut av markedet. Nå som medlemsavtalen med Obos er gått ut, byttet jeg fra Fortum til Vibb som strømleverandør. Ble kort tid etterpå oppringt av det jeg opplevde som en svært aggressiv og pushy selger fra Fortum Strøm, som sa at han gjerne ville ha meg tilbake som kunde og som sa at han egentlig ikke får lov til å si det såpass direkte, men at han kunne innrømme til meg at Vibb bare var svindel og lureri og han fikk svært mange kunder tilbake igjen når de forsto hvor dårlig avtalen med Vibb egentlig var. Ifølge selgeren hadde Vibb hadde kun 0 kr påslag og 0 kr i månedsavgift i 3 måneder, og så ble angivelig avtalen betydelig dyrere og jeg kom til å angre på at jeg byttet. Oppfatter dette som ren løgn fra selgeren - da Vibb har garantert 0 kr påslag og 0 kr månedsavgift i 36 måneder. Selgeren skulle ringe meg opp igjen etter et par dager samt sende meg et skriftlig tilbud, men fikk aldri noe skriftlig tilbud og han ringte meg heller ikke opp igjen. Tipper jeg ikke hører noe mer fra ham. Alt i alt; Fortum Strøm fremstår som dyrt og de priser seg ut av markedet. Appen deres er helt OK, men gir meg ikke veldig mye nytte som er verdt prisen man betaler ekstra. Selgeren som ringte meg var aggressiv og pushy, og kom med påstander som jeg oppfatter som usanne og ganske drøye ang. Vibb. Kan ikke anbefale noen å bytte til Fortum Strøm; er vel bare å se på ratingen som Fortum Strøm har vs. ratingen Vibb har...
Hei Stian! Takk for denne tilbakemeldingen! Det er veldig leit å høre om denne ufine opplevelsen med en av våre selgere. Det er viktig for oss å motta tilbakemeldinger som dette, da det er den beste måten for oss å ta tak i situasjoner som dette, samt hindre at de oppstår igjen. Hos oss har vi mange forskjellige avtaler, deriblandt flere uten påslag, som er gode alternativer for OBOS medlemsstrøm som ble avviklet tidligere i år. Det er derfor gode muligheter for å finne en tilsvarende avtale, selv om den ikke vil bli helt lik, men dersom dette ikke er ønsket står man selvfølgelig fri til å endre avtalen bindingsfritt slik man ønsker. Send oss gjerne en henvendelse, feks via epost; [email protected], slik at vi kan ta dette videre internt og hindre at en tilsvarende opplevelse oppstår igjen. Vi på kundesenteret hjelper deg gjerne videre! Ønsker deg en super dag videre! Vennlig hilsen Fortum
Dette er det værste jeg har opplevd. Pågående. Ville ikke gi seg. Truende oppførsel for å skremme meg til å godta en avtale jeg ikke kan gå i fra. Joda, 14 dager fikk jeg, men får neppe første rekning før etter 15 dager… Tilbudet var dyrere enn det jeg har i dag Jeg ble redd av oppførselen til selgeren. Han har jo adressa mi😢 Det går nok bra men jeg likte ikke denne telefonen.
Hei Pettern! Det er veldig trist å høre at du har hatt en samtale med oss som er såpass ukomfortabel. Vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette, samt undersøke dette internt direkte med selger, men vi er da avhengige av direkte henvendelser via epost eller telefon. Dersom du har mulighet til å sende oss en epost til [email protected], evt ringe oss på tlf; 21494949, så tar vi gjerne en nærmere titt på dette og en internundersøkelse :) Vi håper du har en bedre opplevelse neste gang du er i kontakt med oss! Vennlig hilsen Fortum
Styr langt unna disse avtalene de tilbyr. De opplysningene de kommer med stemmer ikke med virkeligheten. Jeg kommer til å gå videre med saken!
Hei Stian! Dette ønsker vi gjerne å bistå deg med, men det er usikkert for oss hvilke opplysninger du har blitt utdelt som ikke er reelle. Send oss gjerne en epost via [email protected], evt kontakt oss via tlf; 21494949, slik at vi kan bistå deg med dette. Vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt og oppklare dette videre for deg! Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
I dag ble jeg ringt opp av en hos Fortum og ble forklart at jeg som en del av en konkurranse jeg er med i har jeg vunnet en del-premie - Strømavtale uten påslag. Jeg forklarer at vi er fornøyd med strømavtalen vi har nå i dag og at vi i utgangspunktet ikke er interessert i å bytte til en annen leverandør per dags dato, dette fordi vi også snart skal flytte og da skal ta en full gjennomgang på nytt. Jeg får da beskjed om at dette ikke er noe å tenke på fordi dette er en avtale uten påslag hvorpå jeg gir beskjed om at jeg sitter å spiser lunsj og spør derfor om han kunne sende meg informasjon på e-post slik at jeg kan gå igjennom tilbudet og ta stilling til dette når jeg er tilbake. Vedkommende sier da at han ikke kan sende meg en e-post, men at han kan sende meg en SMS. Dette godtar jeg. Han fortsetter da med å spørre om han kan ta opp samtalen slik at han får sendt SMS’en, noe jeg samtykker til. Han fortsetter med å si at at jeg <Mitt navn> bestiller strømavtale spot Smart, hvorpå jeg svarer at jeg ikke bestiller noe før jeg har lest SMS som allerede forklart. Dette godtar han og fortsetter med sin standardtekst. Når jeg får SMS’en sier jeg at jeg skal lese igjennom den når jeg er tilbake fra lunsj og har fått gått igjennom avtalen. Han sier da at jeg må svare ‘JA’ med engang, slik at han får sendt med en e-post. Dette sier jeg at jeg ikke kommer til å gjøre og påpeker at jeg begynner å bli irritert / sint, dette på grunn av hans pågåenhet og mangel på forståelse på at jeg vil gå igjennom avtalen før jeg godkjenner noe som helst. Han fortsetter da med å si at dette ikke er noe å tenke på siden det er uten påslag hvorpå jeg legger på. Jeg har fått denne SMS’en hvor jeg må svare ja på bestillingen. Men etter å ha gått igjennom min nåværende og den jeg ble presentert er det tydelig at avtalen fra Fortum er mye dårligere. De skal ha 89kr i fast avgift per mnd, Tibber tar 31,20kr. I juni så betaler jeg 4,88kr i påslag. En differanse på 52,92kr før vi har betalt for selve forbruket der altså.
Hei Marius! Det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse med oss. Slik som dette skal det naturligvis ikke være, og vi ønsker gjerne å ta en nærmere titt på dette direkte med selgeren involvert ol. Dersom du kan sende denne informasjonen, og gjerne ditt telefonnummer, i en epost til oss; [email protected], så kan vi undersøke dette nærmere og hindre at tilsvarende hendelse oppstår igjen. Med Spot Smart har man forøvrig ingen påslag, kun fastbeløp på 89kr/mnd. Dersom man feks har høyt forbruk er det ofte fortrinnsmessig med en avtale uten påslag, da høyere påslag fører til høyere fakturasum. Med denne avtalen vil man kun betale 89kr/mnd + strøm benyttet til spotpris hentet fra Nord Pool. Dette er i utgangspunktet en veldig god avtale, men det skal selvfølgelig ikke prosesseres eller kommuniseres tilsvarende metoden du oppgir ovenfor. Kontakt oss gjerne direkte via tlf; 21494949 eller epost; [email protected], slik at vi kan håndtere dette videre internt. Vi beklager denne leie opplevelsen, og håper du får en bedre opplevelse med oss neste gang. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Fortum
Får tilsendt fakturaer selv etter oppsigelse. Har snakket med kundeservice gjentatte ganger, men faktura kommer hver måned. Legger også til tillegstjenester uten å høre med kunde først.
Hei Anders! På bakgrunn av vår etterskuddsfakturering mottar man ofte bla sluttavregning i faktureringsperioden etter oppsigelsesdato. Vi har også noen tjenester man kan benytte seg av uten en strømkontrakt hos oss, men disse, på lik linje med andre tjenester, må vi innhente aksept for å få bekreftet at endringene er ønsket. Det er utfordrende for oss å uttale oss om hva som har skjedd i ditt tilfelle uten videre informasjon om kundeforhold ol, noe vi ikke kan utgi eller motta i offentlige kanaler som dette. Vi beklager dette. Vi håper dette har blitt løsnet opp i, og at du har mottatt ønskede svar, men kontakt oss gjerne via tlf; 21494949 eller epost; [email protected] dersom vi kan bistå deg videre med dette!