Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

strømstøtte

Omtale av  Egil B

Kunne vært mer støtte på de høyeste prisene som var i vinter, ellers fornøyd!

Svar fra Fortum
21.06.2024 15:37

Hei Egil, Strømstøtten er det dessverre ikke vi som bestemmer, men veldig hyggelig å høre du er fornøyd med oss som strømleverander. Det setter vi stor pris på å høre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Jeg er fornøyd med Fortum

Omtale av  Bjørg

Veldig greit å få hjelp , hvis det feks er noen problemer med fakturaen

Svar fra Fortum
20.06.2024 15:42

Hei Bjørg, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med Fortum som din strømleverandør. Du kan alltid kontakte oss om du har spørsmål. Vi er klare for å hjelpe deg med det du lurer på. Tusen takk for tillitten! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Faktura spørsmål etter sammen slåing av selskap

Omtale av  Rine

Strålende kundebehandler god innsikt oversiktlig forklaring på alle spørsmål og eller en meget hyggelig person .

Svar fra Fortum
19.06.2024 15:54

Hei Rine, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med kundebehandlingen du fikk i kontakt med en av våre kunderådgivere. Det er viktig for oss å gi god kundeservice til alle som tar kontakt, og derfor setter vi stor pris på din tilbakemelding om dette. Vi takker for tillitten og gleder oss til å fortsette å være din strømleverandør. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Grensen til bedrageri

Omtale av  Johannes

Ikke anbefales. Lurte meg først in til en „bedriftsavtale“ som var dyrere en det som jeg hadde før. Så forsøkte de gjentakende ganger å prakke på tilleggstjenster som jeg aldri bedt om…måtte hele tiden sjekke nettside og „krysse vekk“ disse tjenstene…noe som jeg også filmet. Da oppsigelsefristen 12 mnd endelig var over byttet jeg men fikk faktura med bruddgebyr kr 3000. Jeg truet både med elklagenemda, forbrukertilsynet og min egne advokatforsikring, så ga de seg og sendte korrigert sluttfaktura. Når ringer de meg non stop som tapt kunde. Jeg blokkerer med en gang.

Svar fra Fortum
19.06.2024 15:48

Hei Johannes, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du ikke er fornøyd med informasjonen du mottok vedrørende din strømavtale. Når det gjelder din opplevelse om gjentakende informasjon om tilleggstjenester, beklager vi dette på det dypeste. Vi ønsker kun å gi våre kunder de beste løsningene basert på deres behov. Vi ønsker selvsagt ikke å prakke tjenester på våre kunder, og vil sørge for å forbedre vår kommunikasjon i fremtiden. Vedrørende bruddgebyr og oppsigelsestiden på 12 måneder, er det viktig for oss å forsikre oss om at alle kunder er innforstått med avtalen de inngår med oss. Vi beklager dersom du føler denne informasjonen ikke ble tydelig kommunisert. I våre avtaledokumenter er oppsigelsestiden på 12 måneder og bruddgebyr ved tidlig oppsigelse, informert. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] eller 21494949 om du ønsker vi skal se nærmere på saken. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Ble kunde uten samtykke

Omtale av  Hanne

Vi har blitt kunde uten å bestille. Vi takket nei og selger spurte hvem.seøskap vi hadde. Vi ble da sagt opp hos de vi var hos og kunde her. Helt utrolig frekt ! Vi hadde selskap med solkonto. Ble kunde

Svar fra Fortum
19.06.2024 15:33

Hei Hanne, Tusen takk for din tilbakemelding. Våre salgsprosesser er satt opp i tråd med gjeldende lover og regler og krav til informasjon om vesentlige opplysninger før avtaleinngåelse. Gjennom samtale og skriftlig tilbud skal innhold og vilkår fremkomme klart og tydelig. Fortum har Trygg Strømhandel-sertifisering for å sikre gode salgsprosesser. Vi tar dine tilbakemeldinger på alvor og ønsker å undersøke saken nærmere. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på telefon 21494949 eller epost [email protected], slik at vi kan rette opp i eventuelle feil. Vi ser frem til å høre fra deg og håper at vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lurt trill rundt og kostbart

Omtale av  Monica B

En selger ringte meg og lurte meg til å skrive ok på sms. Avtalen var en helt annen enn det selger sa. Jeg måtte betale rundt 2000kr for slippe avtalen. Det selger sa stemte ikke med det jeg signerte. Måtte skrive ok for å få se avtalen, ok var ikke innsyn, men bekreftelse på avtale. Fikk ikke tak i selger etterpå, ringte før det var gått 5 minutter. Så det ble kostbare minutter som kunde hos Fortum. Aldri mer!!!!

Svar fra Fortum
19.06.2024 08:31

Hei Monica, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du har hatt en negativ opplevelse med en av våre selgere. Vi vedsetter kundetilfredshet og ønsker å sikre at alle har en positiv opplevelse i møte med oss. Vi beklager for at dette ikke skjedde i ditt tilfelle. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere og oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på telefon 21494949 eller [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg og håper vi får mulighet til å gjenopprette tillit. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Godt fornøyd

Omtale av  Roy L

Hjemmesiden er enkel og oversiktlig med vært enkel prosedyre for bestilling

Svar fra Fortum
17.06.2024 15:33

Hei Roy, Tusen takk for omtalen! Det er hyggelig å høre du syntes hjemmeisden er ovsiktelig. Vi ønsker å ha en brukevennlig nettside slik at våre kunder enkelt kan finne informasjonen de trenger. Vi setter derfor stor pris på din tilbakemelding om vår nettside og bestillingsprosedyre. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR