Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 137 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 137 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 136 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
372
161
81
68
454
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 136 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kanskje beste mulige leverandøren per i dag (19.02.2019)

Omtale av  Fred

Flott avtale med bare 4,55 øre i påslag på Spotprisen. Ikke noe fastbeløp, og ikke noe i tilllegg for elsertifikater e.l. . Og det holder de! Det stemmer hver eneste måned når jeg (petimeter) kontrollerer mot Nord Pool. Det skal godt gjøres å finne bedre tilbud i landet i dag. Hvorfor gir så ikke 5 stjerner?. Fordi jeg er på Hafslund nett, landets største, og disse to største leverandørene på hvert sitt felt kan ikke klare å levere meg en faktura hvor målerstanden vises korrekt! Den differerer ca. 1.000 kWt fra aktuell målerstand. (men forbruket er registrert korrekt) Jeg har klaget begge stedene, men ingen kan eller vil gjøre noe med det.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:59

Hei Fred. Hyggelig å høre du er fornøyd med strømavtalen Strømdeal :-) Vi er kjent med det at det vises ulikt stand på faktura og hva som faktisk står på måleren. Denne feilen er vi årsak i, og kommer av endring fra standmålt til timesmåling. Ved endring til timesmåling ble den nullstilt i våre system. Det er noe vi har i vår rettelogg og vil bli rettet med tiden, men vi skal være ærlig å si at den ikke er prioritert da feilen ikke gir noen feil på faktura eller lignende, kun at det er forskjell på målerstanden som står på faktura og hva som vises på din strømmåler. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trond, Fortum Kundeservice

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En avtale som alltid greier å ligge ørlittegrann foran de andre

Omtale av  Ruben

Etter å ha byttet avtale og leverandører en del ganger, endte jeg opp med en fin spotprisavtale hos fortum. Dette er en avtale som jeg stadig finner ut at er blant de billigste hver gang jeg tar en kjapp tid på dagens pris og sammenligner på Fortum.no

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:59

Hei Ruben, og takk for den hyggelig tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på :-) Vi ønsker deg en fin dag! Mvh Fortum Kundeservice

Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum!

Omtale av  Knut

Dette er en lang historie, så for de som ikke vil lese alt tar jeg konklusjonen først: Ikke tenk på å bli kunde hos Fortum! I desember oppdaget jeg på strompris.no, at Fortum hadde en avtale med negativt påslag og binding i 6 måneder. Strompris.no er en nettside der den enkelte strømleverandør selv er ansvarlig for å vedlikeholde prisene som ligger der, mens nettsiden administreres av Forbrukerrådet. Jeg bestilte dermed strøm fra Fortum ut fra disse opplysningene. Bekreftelsen jeg fikk på mail viste da en pris som var lik spotpris (uten negativt påslag) og med binding i 6 måneder. Jeg kommenterte at dette ikke stemte med det grunnlaget jeg hadde bestilt etter. Jeg fikk da beskjed at det som lå på strompris.no ikke stemte og de spurte om jeg likevel ville bli kunde. Jeg svarte at om de ikke fulgte avtalen på srompris.no ville jeg ikke bli kunde. Stor var derfor overraskelsen da jeg fikk brev der det sto at de ønsket meg velkommen som kunde. Jeg ga beskjed om at jeg ikke var kunde. Men kundeservice på Fortum nytter det ikke å snakke med. De hadde registrert meg som kunde og med en pris som var lik spotpris. Jeg ba dem stryke meg som kunde siden de ikke fulgte prisen de selv hadde liggende på strompris.no og jeg i tillegg hadde sagt at jeg ikke ville bli kunde. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta kontakt med annet selskap og bytte, skulle da slippe å betale bruddgebyr. Da jeg bestilte hos annet selskap kom det sms som minnet på om at jeg ville bli belastet bruddgebyr. Til tross for at jeg sendte med utskrift av Fortums avtale fra strompris.no nektet de å godta det. Har hatt kontakt med Forbrukerrådet som er klar på at Fortum har gjort feil. Saken er nå også meldt Elklagenemnda. Så mitt beste råd er: Hold dere unna Fortum, man risikerer å bli kunde på dårlig grunnlag bare man kontakter dem og de har det er total mangel på kundeservice i selskapet

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:58

Hei Knut. Vi vet du har vært i kontakt med oss angående dette og vi ønsker å presisere her som vi har gjort i dialog med deg på e-post, at Fortum i løpet av det siste året ikke har hatt noen strømavtaler med negativt påslag og det er bakgrunnen for at vi ikke kom til enighet i din sak og derfor ikke kan etterkomme dine krav. At du velger å gå videre med din sak er derfor uungåelig for oss. Videre ble du heller aldri fakturert gebyr fra oss, som lovet, selv om den automatiske tekstmeldingsutsendelsen fra oss sa det før faktura var sendt deg. Strømavtalen det gjelder er Strømdeal (https://www.fortum.no/stromdeal) og denne har vi hatt tilgjengelig for våre kunder i over to år og aldri hatt negativt påslag på, men derimot hatt veldig mange fornøyde kunder på og som vi er stolte av å kunne si er en av de mest gunstige strømavtalene på markedet over tid med null i påslag de første seks månedene og deretter bare 4,55 øre\kWh i påslag. Vi ønsker deg en fin dag. Mvh Trond Fortum Kundeservice

Umulig å få kontakt

Omtale av  Kari

Håpløst å ringe. Kommer ikke fram. På e-post får jeg beskjed om at de svarer etter 2 dager.

Kjempefornøyd!

Omtale av  Elin

Hatt samme abbonement hos fortum i 6 år - alltid lave påslag, og aldri noe tull.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Styr unna dette selskapet Fortum!

Omtale av  Bent

Min mor som er dement, fikk «Takk for bestillingen» brev. Som jeg skjønner det er hun nå i ferd med å bli Fortum strøm kunde. Hun husker mye og mener at det ikke er bestilt ny strøm. Hennes telefon er reservert mot selgere (for info:reservasjon er fornyet). Nå er jeg forbanna. Hennes adresse er feil, derav forsinket leveranse av brev med angrerett. Står i brevet når bestillingen er mottatt 25.01.2019, 15:22:08, men står ikke hvordan hun har bestilt og vedkommende som har tatt mot bestilling. Antar at dette har skjedd over telefonsalg. Eller tar disse idiotene og sender ut te folk at de er blitt kunde. Hvor i hel#%te finner de databasene som de lager disse svindlerne fra. Kjerringa har bodd samme sted hele livet og har kun hatt en adresse.

Svar fra Fortum
21.02.2019 09:58

Hei Bent. Dette hørtes absolutt ikke bra ut og vi håper du har vært i kontakt med oss angående dette? Hvis ikke ønsker vi gjerne at du gjør det og vedlegger eventuelt vergebrev om det er oppnevnt, som vi ofte opplever demente har. Dette kan du da sende til [email protected] og merk "Sak fra Bent - Bytt.no". Vi ser frem til å høre fra dere! Mvh Trond Fortum Kundeservice

Forfalsket signatur

Omtale av  Christina

Fortum er så desperate etter å få kunder at de forfalsket underskriften til kjæresten min. Han fortalt de at det er jeg som styrer strømmen da det er midt hus og at han ikke har noe med det å gjøre, men han kunne få et tilbud på Mail. Dette var ikke en bestilling BARE et tilbud. Dette ente med forfalsket kontrakt underskrift og det bare med en R..! Å tid ble en bokstav godkjent signatur!!! De er så frekke!! Vil aldri anbefale fortum på noen som helst måte! Har også vært i kontakt med politiet da dette er svært ulovlig!!

Svar fra Fortum
08.01.2019 07:51

Hei Christina. Dette høres absolutt ikke bra ut og her må vi bare beklage denne hendelsen. Dessverre hender det at noen få av våre selgere av og til blir litt for ivrige, og vi må her si til dere at vi settes pris på at dere sier ifra til oss, slik at vi får ordnet opp i dette internt, og vi skal her også ha ordnet opp i dette for dere antar vi? Siden du bare skriver ditt navn her, får undertegnede ikke sett hva som er gjort i din sak, men på generelt grunnlag vil samtlige av våre kunderådgivere forsøke å rydde opp i dette på best mulig måte, og dersom det ikke er gjort så send meg gjerne en e-post på [email protected] og merk den med 'Til Trond- Ref Bytt.no' Mvh Trond Fortum Kundeservice

Fortum har 1 136 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR