Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De har opptrådt som om de ville gi god kundeservice, med resultatet at jeg opplevde det som svindel. Jeg kan ikke komme på en god grunn for å bli kunde i Fortum. De har solgt uhensiktsmessig dyr strømavtale, av en grunn - at de skulle tjene ekstra penger. Det er ingen annen grunn. I kontakt med bedriften har jeg støtt på en person som var villig til å hjelpe og å være en god kundekonsulent. Kort og godt: styr unna. Terningkast 2 av 6.
Ble oppringt etter jeg meldte meg på en konkurranse hos Fortum. De snakket til meg som om jeg hadde vunnet førstepremie, men etterhvert viste det seg at de kun kunne tilby meg en supergod avtale i stedet. Jeg takket ja til tilbudet, som de lovte skulle være billigere enn det jeg hadde fra før. Det var det ikke. Jeg byttet tilbake til mitt gamle strømselskap etter 2 mnd, og da ringte de meg og lurte på hvorfor jeg byttet tilbake og ville ha en god forklaring. Jeg sa bare at jeg ønsket å bruke mitt gamle strømselskap, og da la han jeg snakket med bare på røret uten å avslutte samtalen. Makan til frekkhet.
Ble oppringt at fortum som sa jeg hadde vunnet noe. Det visste seg at jeg hadde "vunnet" en strømavtale fra dem. Da jeg takket nei så la de brått på før jeg fikk sagt noe mer. Nå sitter jeg med inntrykk av at de har forsøkt å lure meg og usikkerhet rundt hvorvidt de har skrevet meg på en avtale mot mitt samtykke.
Fortum fremstår profesjonelle og hyggelige! De tilbyr gratis strøm, men ikke la deg lure! Veldig mange strømselskap der ute som utkonkurrerer Fortum!
Selger lurte meg med en prisfrys på 1.69. Når regningen kom var den på 2.09. Har ringt kundesenter og blitt lovet at de skulle se på saken og ta kontakt. Ingen tilbakemelding. Aldri mer Fortum.
Oppgir ikke vilkår og eventuelle gebyrer over telefon, bare høylytt, hastende salgstriks. "KAN" heller ikke sende skriftlig informasjon, siden han tilbyr "et suuuupertilbud" som bare gjelder over telefon. Ble heldigvis aldri kunde da jeg ikke hadde hørt om firmaet og googlet mens jeg snakket i telefonen. Mye dårlige omtaler og skjulte gebyrer ol tydeligvis.
Jeg har vært kunde hos Fortum siden januar 2022. jeg har to ulike abonnement og har bedt om å få en faktura på hvert sted, da jeg også har fast pris på det ene stedet og etter forbruk på det andre. Dette klarer ikke Fortum. jeg har henvendt meg flere ganger skriftlig , første gang tidlig i våres og ikke fått svar og hver gang jeg ringer møter jeg på en ny og hyggelig person som er overbevist om at han skal kunne hjelpe meg. men hver gang skjer det samme. jeg hører ikke noe mer. Ekstremt dårlig kundeservice og noen hjelpeløse personer på kundeservice som ikke har fått den kompetansen de trenger for å kunne hjelpe en kunde som ønsker å betale mottatt faktura men som vil ha en faktura på hver av adressen jeg har avtale på. jeg er oppriktig oppgitt og synes det er tragisk at OBOS har gått inn på avtale med Fortum og på den måten lurer OBOS medlemmer til å tro at de får en god avtale med et selskap som fungerer bra. kunden står virkelig svakt i møte med et selskap som Fortum. i tillegg mottar kunder en haug med tilbud om alt annet enn strøm både på mail og pr telefon. Jeg ønsker kun en god strømavtale men med Fortum får jeg bare mange grunner til å bli irritert, oppgitt og frustrert.