Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 137 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 137 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 88 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 136 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
372
161
81
68
454
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 136 verifiserte omtaler på Bytt.no

God erfaring som kunde.

Omtale av  Marlene

Vært kunder hos Fortum etter vi flyttet til Østfold for 5,5 år siden. Veldig kjekt at man får strøm og nettleie på en faktura og full oversikt på dine sider. De sender også god informasjon om hva som gjelder i avtalen. Forsøkte meg på et annet selskap, men gått tilbake igjen til Fortum :)

Svar fra Fortum
07.06.2018 10:50

Hei Marlene. Så hyggelig tilbakemelding, og velkommen tilbake til Fortum. Med ønsker om en fin dag videre Fra Lise Moeskau-Paulsrud

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Karoline

Dårlig kundebehandling. Sender purring ikke faktura.

Bare rot og styr med, og de er ikke noe billigere enn visse andre

Omtale av  Snorre B

STYR UNNA!!! Disse gateselgerene er det bare å holde seg langt unna. meget masete og ufine

Slutter aldri å ringe

Omtale av  Yngve

Har man vært kunde hos Fortum, og valgt å bytte leverandør, kan man vente seg at de ringer deg om og om og om igjen, i årevis etterpå. Jeg er så utrolig lei av å bli ringt opp av Fortum, til alle døgnets tider, mandag til søndag. Helt umulig å få dem til å slutte, uansett hva man forteller dem, og de ringer fra så mange forskjellige numre at det ikke hjelper å blokkere. Grunnen til at jeg sluttet å bruke Fortum, var da min mor begynte å jobbe hos dem, og fikk et innblikk i den utrolig sleipe måten de driver business. De har virkellg ikke kunden i fokus, og har null skrupler når det kommer til å være uærlig.

Svar fra Fortum
22.02.2018 14:02

Hei Yngve. Det er utrolig trist å høre at du har denne opplevelsen med Fortum. Vi bestreber oss på å være en attraktiv strømleverandør og ønsker i så stor grad som mulig å være aller best med kundene våre. Det betyr så klart at vi må prøve å kjempe dere hjem igjen når dere velger å gå bort fra oss, men ikke til den prisen du her forklarer - så klart. Jeg beklager så mye, og håper du kan sende meg, pr e-post, ditt nav og kontakt info. Slik skal vi få slettet deg fra våre kontaktlister, som beklageligvis skulle vært gjort for lenge siden. For øvrig setter vi pris på tilbakemeldinger -og tar disse til etterretning. Med ønsker om en god dag videre.

Stort sett godt fornøyd.

Omtale av  Raymond S

Hyggelig kundeservice, raske og enkle løsninger om noe står på.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen angrefrist

Omtale av  Stein

Skrev under på avtale etter å bli presset av pågående selger. Sendte angreskjema dagen etterpå men har nå fått beskjed om at det er brudd gebyr på avtalen på 900,- kr hvis jeg ikke inngår avtale med dem.

Svar fra Fortum
03.01.2018 10:31

Hei Stein. Vi bestreber oss på å møte kundene våre på en god måte og holde det vi lover. På generell basis kan jeg si at når man skriver under på en avtale får man angreskjema, og har du sendt dette til oss innen 14 dager etter inngått avtale, skal det ikke være noe problem å angre. Det kan være vanskelig å si noe om din spesielle sak uten å vite fakta. Kan du ikke sende meg kunde nr. (ev. personalia) så skal jeg sjekke opp saken din og gi deg en tilbakemelding. Med ønsker om en god dag videre Fra Lise M-Paulsrud

Bruddgebyr på 900kr

Omtale av  Jonny

Jeg har vert kunde i Fortum i noen år så fikk jeg et bedre tilbud fra en annen leverandør. Da jeg byttet leverandør ble jeg oppringt fra Fortum og de informerte at det ville komme ett bruddgebyr på 900 kr. Fortum skulle selvfølgelig trekke tilbake gebyret hvis jeg ikke gikk til ny leverandør. Jeg ble utrolig skuffet og trakk avtalen med ny leverandør tilbake. Så til alle der ute. Hvis Fortum ringer og kommer med tilbud på gull og grønne skoger, så er sikkert avtalen god helt til du sier opp. Da får du en ekstra regning på 900kr for bruddgebyr.

Svar fra Fortum
30.10.2017 15:21

Hei Jonny. Alltid hyggelig med kunder som har vært trofast over mange år. Jeg antar at du den siste tiden har vært i kontakt med oss og gått over på ny avtale. Vi har flere avtaler å velge mellom. De avtalene vi har som har bindingstid har som regel en gode som f.eks. en gratis måned med strøm. Det er litt vanskelig for meg å uttale meg om din avtale, men send meg gjerne navn og adresse på mail så skal jeg ta en gjennomgang av avtalen din. Mvh Lise M-Paulsrud Fortum

Fortum har 1 136 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR