Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vert kunde i Fortum i noen år så fikk jeg et bedre tilbud fra en annen leverandør. Da jeg byttet leverandør ble jeg oppringt fra Fortum og de informerte at det ville komme ett bruddgebyr på 900 kr. Fortum skulle selvfølgelig trekke tilbake gebyret hvis jeg ikke gikk til ny leverandør. Jeg ble utrolig skuffet og trakk avtalen med ny leverandør tilbake. Så til alle der ute. Hvis Fortum ringer og kommer med tilbud på gull og grønne skoger, så er sikkert avtalen god helt til du sier opp. Da får du en ekstra regning på 900kr for bruddgebyr.
Hei Jonny. Alltid hyggelig med kunder som har vært trofast over mange år. Jeg antar at du den siste tiden har vært i kontakt med oss og gått over på ny avtale. Vi har flere avtaler å velge mellom. De avtalene vi har som har bindingstid har som regel en gode som f.eks. en gratis måned med strøm. Det er litt vanskelig for meg å uttale meg om din avtale, men send meg gjerne navn og adresse på mail så skal jeg ta en gjennomgang av avtalen din. Mvh Lise M-Paulsrud Fortum
Skulle melde meg inn hos annet strømselskap, hvor jeg fikk beskjed om å finne mitt målenummer ID. Var fersk her og googlet hva det var, og fortum sin side kom opp med svar. Spurte i chatten om de kunne spore mitt målenr-ID, de svarte ja, og sa de kunne sette den i mitt navn da den sto på gammel leier. Bruker så måle-nr til å melde meg hos planlagt leverandør men mottar aldri regning hos dem. Hvorfor? Fordi Fortum har skyndet seg inn og satt av noe random produkt i mitt navn og meldt meg som kunde hos netteier. Ringte og sa opp med det samme jeg fikk regninger. Kunne spurt meg om jeg ønsket produkt. Går ikke tilbake!
Må si meg enig i tidligere omtaler at markedsføringa er litt vel pågående. Ble møtt av ei meget blid dame utenfor en matbutikk som ble helt i fra seg da jeg sa at jeg hadde Trønder energi som strømleverandør. I følge henne var det helt krise og veldig synd på meg som ble ranet hver måned pga høy strømregning. I et svakt øyeblikk signerte jeg iPaden som plutselig hadde min mailadresse på seg, og jeg angret i et par dager etter. Bestemte meg for å gi det en sjanse og da regninga kom, så ser jeg faktisk at månedsprisen er vesentlig lavere. Så konklusjonen er - ja, billigere strøm, fin avtale. Men de kundebehandlerne som står på gata må faktisk bli flinkere til å prate ordentlig med folk, gi korrekt informasjon og opptre seriøst. Og ikke minst -ta nei for et nei.
Møtte noen selgere på horisont i Åsane i dag som overhodet ikke tok nei for ett svar, mistet faktisk tellingen på hvor mange ganger jeg sa at jeg ikke var interessert, ikke nok med det, men de fant frem informasjonen min på en på en eller annen nettside for registrering av bytte av strømleverandør hvor de sa at de skulle sjekke noe, da jeg så en tekstboks med tittelen signatur og en knapp med tittelen bestill fikk jeg nok og sa at jeg ikke hadde lyst til å kjøpe noe og gikk. Hvis fortum ønsker å bli en seriøs aktør en dag bør de kanskje ungå å lære opp sine folk til å forsøke å villede folk på denne måten.
Jeg og min samboer møtte 2 selgere på kiwi for 1 eller 2 uker siden. Disse sa til oss at fortum har kjøpt opp hafslund og at vår avtale kommer nå til å bli satt til dyr fortum avtale og rådet oss til å bytte raskt til fortum nå. Jeg har nå ringt til hafslund som sier at dette ikke stemmer, utrolig sleip måte å få nye kunder på. Har tatt kontakt med NVE og media.
Selger snakker om å gi bedre vilkår en konkurentene, dytter på deg medlemskap via telefon og hus oppsøk. Har kampanjer på det dyreste alternativet for å avslutte kampanjen og skru opp prisene igjen. Ikke bli lurt av markedsføringen deres..
Ble oppringt og informert om at jeg måtte bytte fra Hafslund, og at de hadde en kjempe god avtale for oss som var kunder hos Hafslund. Nektet høre når jeg sa at j ønsket å bli i Hafslund, for nå var d samfakturering og jeg kom til å spare så mye. Når jeg sa at j ville undersøke om d virkelig stemte at Hafslund la ned, så jeg var nødt til å bytte skjønte han ikke hvorfor d var nødvendig når j uansett sparte penger hos han. Og lurte på om jeg ikke lest noen nyheter i d siste. Veldig ubehagelig selger, som drev meget tvilsom salgsprosess. Anbefaler å styre unna.