Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Får tlf i fra fortum markets nesten daglig og vær gang jeg blokkerer nr ringer dere på et annet nr. Dette er kunn iriterende. Fortsetter dette bytter jeg strømleverandør. Og siden dere ringer nesten daglig får dere dårlig omtale på alt.
Hei Anders og takk for din anmeldelse! Dette er ikke noe godt å høre, det skal ikke være sånn at vi skal ringe opp daglig etter at du har snakket med oss. Kan du sende oss ditt mobilnummer per chat eller på epost, slik at vi får fjernet deg fra ringelistene våre? Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
They promise you good prices and good Hotline services. But in the end you might get crazy Billings and no service anymore. We end up paying about 50% more than we did with ishavskraft before.
Hello Maximilian and thank you for your feedback! We only bill for your consumption and we offer the price that you get informed about when accepting an agreement with us. Our prices are not 50% more than for example Ishavskraft, so we would be very glad if you could reach out to our customerservice so we can look at this. Customerservice is very important to us, so we would be happy if you could tell us more about your experience with our customerservice and why you didnt get the help you needed! Wish you a nice day! Best regards Åsmund / Fortum customerservice
Har hatt Fortum i mange år, ingen planer å bytte strømleverandør. Veldig fornøyd.
Sender faktura til inkasso uten først å informere om at faktura må aktiveres i nettbank. Vet ikke hva inkassoselskap belaster kunde og er uvillig til å rydde opp. Anbefaler alle om å bytte strømleverandør.
Hei Carl og takk for din henvendelse! Normalt sett så sender vi faktura i postkasse eller per epost. Om du ønsker eFaktura, så må det opprettes i nettbanken. Praksisen rundt eFaktura er at man må aktivere dette i nettbanken! Vi sender alltid ut purring på faktura når vi ikke mottar betaling, slik at du skal bli orientert om at faktura er ubetalt. Det er veldig beklagelig at du har denne erfaring og vi ønsker alltid å gjøre våre kunder fornøyd så langt det lar seg gjøre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum
Rett og slett dårlig firma. Driver med ren svindel. Strømmen har stått på samboeren min, og nå i september skulle jeg bare bytte til min epost adresse i hans abonnement. Pga når vi opprettet abonnementet så har ikke Fortum klart å skrive riktig epost adresse til samboeren min. Så vi har fått innkassovarsel på innkassovarsler. Der ordnet de opp med at vi slapp å betale for purringene. Men satt med en regning på 4000 som skulle betales + andre regninger fra de andre som skulle betales. I september nå som sagt skulle vi bare bytte epost adresse, de avsluttet hans abonnement og opprettet et nytt på meg. Det viser seg i etterkant at da får man en sluttoppgjør på nesten 4000 kr igjen, uten at jeg hadde fått noe informasjon om dette. Hadde jeg vist det hadde vi bare latt det stå i hans navn. Her er det ikke noe god service fra Fortum sin side, dårlig informasjon og syns det er ren svindel sånn som de holder på. I stede for å prøve å finne en løsning på det og imøtekomme det jeg har prøvd å formidle. Jeg kommer aldri til å anbefale dette strømselskapet til noen. Når regningene er betalt kommer jeg til å bytte selskap.
Hei Caroline og takk for din henvendelse! Dette er ikke hyggelig å lese! Det er veldig uheldig at vi har skrevet feil epost adresse som har ført til at du har fått purregebyr og ekstra kostnader, det høres ut som vi har løst dette på en god måte og fjernet dette da dette er en feil fra vår side. Hvorav når det kommer til fakturaene som du ikke mottok i første omgang så må det betales, vi kan ikke annullere kostnad for forbruket deres dessverre! Nå har jeg ikke oversikt over ditt abonnement, men vi har ingen kostnad for overføring av abonnement - dette må eventuelt være forbruk som ikke er blitt betalt frem til du førte over abonnementet til din samboer. Vi setter veldig pris på dine tilbakemelding, kundeservice er vi veldig opptatt av og vi ønsker alltid å finne en løsning som kunden er fornøyd med. Det er veldig leit at vi ikke klarte det her og det beklager vi for! Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Føler meg svindlet. Dette er ett selskap jeg aldri vil tilbake til.
Kundeservice bagateliserer at vi ikke får ladet, type 2 ute av drift, bør ha backupløsning og reparatør i helg og på kveldstid.
Hei Ola og takk for din anmeldelse! Vi bagateliserer aldri at våre kunder ikke får ladet, vi vet hvor viktig det er med strøm til sin el-bil slik at man får kommet seg avgårde dit man skal! Våre ladere står alltid klare til å levere strøm, men dessverre så kan det hende at en av våre ladere kan være ute av drift eller at det er andre årsaker som gjør at kunder ikke får ladet, derfor står det som oftest alltid flere ladere der slik at man skal få mulighet til å lade på en annen stolpe. Dette tar vi svært alvorlig og retter opp fortløpende når vi kommer over slikt! Vår tekniske support er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken og står klare til å hjelpe deg med problemer du skulle komme over vedrørende el-bil lading. De har alltids løsninger for våre kunder! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice