Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt Fortum i mange år, ingen planer å bytte strømleverandør. Veldig fornøyd.
Sender faktura til inkasso uten først å informere om at faktura må aktiveres i nettbank. Vet ikke hva inkassoselskap belaster kunde og er uvillig til å rydde opp. Anbefaler alle om å bytte strømleverandør.
Hei Carl og takk for din henvendelse! Normalt sett så sender vi faktura i postkasse eller per epost. Om du ønsker eFaktura, så må det opprettes i nettbanken. Praksisen rundt eFaktura er at man må aktivere dette i nettbanken! Vi sender alltid ut purring på faktura når vi ikke mottar betaling, slik at du skal bli orientert om at faktura er ubetalt. Det er veldig beklagelig at du har denne erfaring og vi ønsker alltid å gjøre våre kunder fornøyd så langt det lar seg gjøre! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum
Rett og slett dårlig firma. Driver med ren svindel. Strømmen har stått på samboeren min, og nå i september skulle jeg bare bytte til min epost adresse i hans abonnement. Pga når vi opprettet abonnementet så har ikke Fortum klart å skrive riktig epost adresse til samboeren min. Så vi har fått innkassovarsel på innkassovarsler. Der ordnet de opp med at vi slapp å betale for purringene. Men satt med en regning på 4000 som skulle betales + andre regninger fra de andre som skulle betales. I september nå som sagt skulle vi bare bytte epost adresse, de avsluttet hans abonnement og opprettet et nytt på meg. Det viser seg i etterkant at da får man en sluttoppgjør på nesten 4000 kr igjen, uten at jeg hadde fått noe informasjon om dette. Hadde jeg vist det hadde vi bare latt det stå i hans navn. Her er det ikke noe god service fra Fortum sin side, dårlig informasjon og syns det er ren svindel sånn som de holder på. I stede for å prøve å finne en løsning på det og imøtekomme det jeg har prøvd å formidle. Jeg kommer aldri til å anbefale dette strømselskapet til noen. Når regningene er betalt kommer jeg til å bytte selskap.
Hei Caroline og takk for din henvendelse! Dette er ikke hyggelig å lese! Det er veldig uheldig at vi har skrevet feil epost adresse som har ført til at du har fått purregebyr og ekstra kostnader, det høres ut som vi har løst dette på en god måte og fjernet dette da dette er en feil fra vår side. Hvorav når det kommer til fakturaene som du ikke mottok i første omgang så må det betales, vi kan ikke annullere kostnad for forbruket deres dessverre! Nå har jeg ikke oversikt over ditt abonnement, men vi har ingen kostnad for overføring av abonnement - dette må eventuelt være forbruk som ikke er blitt betalt frem til du førte over abonnementet til din samboer. Vi setter veldig pris på dine tilbakemelding, kundeservice er vi veldig opptatt av og vi ønsker alltid å finne en løsning som kunden er fornøyd med. Det er veldig leit at vi ikke klarte det her og det beklager vi for! Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Føler meg svindlet. Dette er ett selskap jeg aldri vil tilbake til.
Kundeservice bagateliserer at vi ikke får ladet, type 2 ute av drift, bør ha backupløsning og reparatør i helg og på kveldstid.
Hei Ola og takk for din anmeldelse! Vi bagateliserer aldri at våre kunder ikke får ladet, vi vet hvor viktig det er med strøm til sin el-bil slik at man får kommet seg avgårde dit man skal! Våre ladere står alltid klare til å levere strøm, men dessverre så kan det hende at en av våre ladere kan være ute av drift eller at det er andre årsaker som gjør at kunder ikke får ladet, derfor står det som oftest alltid flere ladere der slik at man skal få mulighet til å lade på en annen stolpe. Dette tar vi svært alvorlig og retter opp fortløpende når vi kommer over slikt! Vår tekniske support er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken og står klare til å hjelpe deg med problemer du skulle komme over vedrørende el-bil lading. De har alltids løsninger for våre kunder! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Starta opp abonnementer 14 dager før avtalt tid. Vart lova kr 500 i "tabbekompensasjon", men oppdaga seinare at det i staden var lagt til kr 500! Hadde 3 mndr binding, så derfor avslutta eg abonnementer 13 dagar før opprinnelig avtale. Dermed fekk eg nye kr 500 i "avbrotsgebyr". Det tok 6 månader og 15 e-poster før eg endeleg fekk dette retta opp! Finn ein leverandør som veit forskjell på pluss og minus!
Hei Halvor og takk for din anmeldelse! Dette er veldig beklagelig å lese og det ikke sånn vi ønsker at det skal være! Vedrørende kompensasjonen du skulle få så må det ha skjedd en menneskelig feil, dette tar vi til oss og retter raskt opp i når sånt oppdages slik at det ikke skjer igjen! På en annen side så er det godt at du fikk rettet opp i dette, selv om dette gikk over flere måneder! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Anbefaler alle å styre unna Fortum. De lyver for å selge tjenestene sine. De lurte meg til å velge den "GENIALE" tjenesten lik betaling. Jeg spurte x-antall spørsmål til selgeren på telefonen, som forsikret meg om både det ene og det andre. Etter mye rot fra Fortum sin side, rant det over for meg da de øket lik betaling-prisen, så da byttet jeg strømleverandør. Da fikk jeg en gedigen regning på "restanse tidligere faktura". Da skulle jeg plutselig betale mye mer de tidligere månedene, enn det jeg var litt lovet. Så nå sitter jeg her med en svær regning som Fortum ikke tar noe som helst ansvar for, til tross for at de driver med villedende informasjon ut mot kundene sine, og rett å slett lurer kundene sine. Er på grense til svindel dette! Ser også at mange andre har hatt akkurat samme problemet med Fortum også, så det virker som de har tenkt å fortsette å lure kundene sine. STYR UNNA!
Hei Carina! Det er veldig leit at du opplever det slik og vi beklager for dette! Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer. Dette er noe som ville bli dekket inn med det høyere beløpet som ble satt, men grunnet du byttet leverandør, så fikk du dette som en sluttfaktura istedenfor. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice