Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kundeservice bagateliserer at vi ikke får ladet, type 2 ute av drift, bør ha backupløsning og reparatør i helg og på kveldstid.
Hei Ola og takk for din anmeldelse! Vi bagateliserer aldri at våre kunder ikke får ladet, vi vet hvor viktig det er med strøm til sin el-bil slik at man får kommet seg avgårde dit man skal! Våre ladere står alltid klare til å levere strøm, men dessverre så kan det hende at en av våre ladere kan være ute av drift eller at det er andre årsaker som gjør at kunder ikke får ladet, derfor står det som oftest alltid flere ladere der slik at man skal få mulighet til å lade på en annen stolpe. Dette tar vi svært alvorlig og retter opp fortløpende når vi kommer over slikt! Vår tekniske support er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken og står klare til å hjelpe deg med problemer du skulle komme over vedrørende el-bil lading. De har alltids løsninger for våre kunder! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Starta opp abonnementer 14 dager før avtalt tid. Vart lova kr 500 i "tabbekompensasjon", men oppdaga seinare at det i staden var lagt til kr 500! Hadde 3 mndr binding, så derfor avslutta eg abonnementer 13 dagar før opprinnelig avtale. Dermed fekk eg nye kr 500 i "avbrotsgebyr". Det tok 6 månader og 15 e-poster før eg endeleg fekk dette retta opp! Finn ein leverandør som veit forskjell på pluss og minus!
Hei Halvor og takk for din anmeldelse! Dette er veldig beklagelig å lese og det ikke sånn vi ønsker at det skal være! Vedrørende kompensasjonen du skulle få så må det ha skjedd en menneskelig feil, dette tar vi til oss og retter raskt opp i når sånt oppdages slik at det ikke skjer igjen! På en annen side så er det godt at du fikk rettet opp i dette, selv om dette gikk over flere måneder! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund / Fortum kundeservice
Anbefaler alle å styre unna Fortum. De lyver for å selge tjenestene sine. De lurte meg til å velge den "GENIALE" tjenesten lik betaling. Jeg spurte x-antall spørsmål til selgeren på telefonen, som forsikret meg om både det ene og det andre. Etter mye rot fra Fortum sin side, rant det over for meg da de øket lik betaling-prisen, så da byttet jeg strømleverandør. Da fikk jeg en gedigen regning på "restanse tidligere faktura". Da skulle jeg plutselig betale mye mer de tidligere månedene, enn det jeg var litt lovet. Så nå sitter jeg her med en svær regning som Fortum ikke tar noe som helst ansvar for, til tross for at de driver med villedende informasjon ut mot kundene sine, og rett å slett lurer kundene sine. Er på grense til svindel dette! Ser også at mange andre har hatt akkurat samme problemet med Fortum også, så det virker som de har tenkt å fortsette å lure kundene sine. STYR UNNA!
Hei Carina! Det er veldig leit at du opplever det slik og vi beklager for dette! Lik betaling innebærer at du betaler en fast sum per måned hvor utregningen er foretatt i henhold til ditt strømforbruk og gjennomsnittlig spotpris. Videre er det slik at når man har lik betaling så kan det forekomme justeringer på beløpet, dette da spotprisen samt forbruk er varierende. Fordelen med lik betaling er at man hele tiden vet hva man skal betale per måned, men de reelle fakturaene kan være noe høyere. Denne informasjonen fremkommer i fakturaene du mottar. Dette forklarer også hvorfor du mottar en høyere sluttfaktura da summen du har betalt på lik betaling har vært lavere enn dine reelle fakturaer. Dette er noe som ville bli dekket inn med det høyere beløpet som ble satt, men grunnet du byttet leverandør, så fikk du dette som en sluttfaktura istedenfor. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Litt surr, men genuint gode avtaler både for enkelt personen og miljøet. Anbefales.
Har hatt fortum i et par år og alltid hatt efaktura avtale. Plutselig begynner de å legge inn 59 kr i mnd gebyr for "manglende avtalegiro" på regningene mine. Klaget og fikk til svar at man alltid må ha "alle muligheter åpne" i nettbanken selv om de ikke benyttes, og de som har avtalegiro får også tilsvarende gebyr for "manglende efakturaavtale". Byttet selvsagt leverandør samme dag...
Hei Frank! Vi beklager så mye for at du opplever dette sånn. Nå har ikke jeg sett på ditt kundeforhold, så jeg vet ikke hvilken avtale du har hatt hos oss. Men hvis jeg forstår riktig, så har du en av våre lavpris avtaler som har som vilkår at man må benytte både e-faktura og avtalegiro for å unngå gebyr. Enkelte lavprisavtaler på strøm krever denne formen for fakturering, og dette er veldig vanlig blant mange strømleverandører. Om du ikke er fortrolig med dette, så har vi andre avtaler hvor du ikke får gebyr på manglende e-faktura eller avtalegiro. Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Jeg har vært kunde lenge hos Fjordkraft, men fikk en hyggelig telefon om at en god og rimelig avtale. Sjelden jeg legger inn omtaler, men her sto alt til forventingene!
Hei Gustav! Tusen takk for en hyggelig omtale! Dette tar vi til oss med all vemodighet! Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice
Inkluder gjerne hva som er bra: absolutt ingenting. Mye surr, mangler tilbakebetaling av tvunget depositum, lang ventetid på telefon(Veldig lang).
Hei Kurt! Vi beklager så mye for dette og at du opplever mye surr. Vi har ingen tvunget depositum hos oss. Om du fortsatt har et innestående beløp som skal utbetales, og det ikke har blitt utbetalt enda. Så vil jeg anbefale at du tar kontakt med oss slik at vi kan rydde opp i det. Vi har hatt en overgangsperiode med mye pågang og dette er vi veldig lei oss for, da kunder har måtte vente lenger enn vi forventer at svartiden skal være for våre kunder. Dette har vi ryddet opp i og det skal ikke være noe problem å komme i kontakt med oss nå. Vil anbefale at du enten sender oss en epost henvendelse eller ringer vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan! Telefon; 21 49 69 10 E-post; [email protected] Ønsker deg en riktig god dag videre! Med vennlig hilsen Åsmund Fortum kundeservice