Kilden Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
For desember fikk vi en regning på over 14.000 kr på et vanlig bolighus med 3 beboere. De hadde beregnet en pris på over 333 øre/kWt. Jeg nektet å godta denne da den var over 300% høyere enn hva som var gjennomsnitt der jeg bor. De mente netteier skulle gi strømstøtte, så jeg kontaktet netteier for å høre hva de mente. De mente dette var bare lurerier og ba meg kontakte advokat. Jeg har fortløpende orientert GNP skriftlig og ga beskjed om at jeg kom til å ta dette videre med advokat etter å ha snakket med netteier. Da fikk pipa en helt annen lyd, men alle svar er svært merkelig. Ikke svarer de direkte på det man spør om og den har endret avtalen uten å gi oss beskjed. Kommer aldri til å anbefale andre å bruke dette selskapet og bytter i dag til annen leverandør!
Dette er ren lureri, moren min hadde dette selskapet og betalte 3-5 gange mer en naboen med likt hus.
I siste del av 2022 begynte GNP Energy å ta forskuddsbetaling uten samtykke. Forskuddet økte og beløp seg til flere tusen kr pr mnd. Da valgte jeg å avslutte min avtale umiddelbart. Den 30.12.22 mottok jeg en kredittkorta på et tilgodehavende på litt over kr 2500. Jeg sendte inn. Mitt kontonummer den 6. januar. Samme dag fikk jeg tilbakemelding om at saken var lagt til utbetaling. Jeg har purret to ganger, senest i går. Jeg krevde da at beløpet blir utbetalt uten opphold. Hvis pengene ikke blir utbetalT i dag eller senest i morgen kommer jeg til å anmelde forholdet. Sivilombudsmannen vil også bli vurdert kontaktet. Dette er fullstendig uakseptabelt å akseptere. Det er jo helt useriøs.
Vi sa opp avtale i oktober 2022, GNP har jo tatt forskudd for en hel måned og nå skylder de oss 13510,- som de ikke ser ut til å betale tilbake. Får bare svada svar hver gang vi ringer eller sender mail.
Jeg fant akkurat ut at min mor har betalt 50 000 kr i strøm siste halvår, når vi har betalt mindre enn 20 000 for samme periode, og vi har brukt dobbelt så mye strøm som hun er. Synd vi ikke ble oppmerksom på dette før! For noe lureri! Sist mnd betalte hun 13 000 kr! Og det med svært lite forbruk!
Min mor ble kontaktet av GNP og lovet markedets beste avtale, og endte opp med en regning på 15000 kroner for strøm til en liten leilighet på en måned. De prøver IKKE å rette opp, men anbefaler kundene å fortsette avtalen. Styr unna dette useriøse selskapet. Forbrukerrådet blir kontaktet. Slike avtaler har vært omtalt mange ganger i det siste året, men de fortsetter å selge dem.
De inngår avtaler på andres vegne, og gir seg ikke når det åpenbart er gjort feil. Til og med når forbrukerrådet ga meg full støtte så gir de seg ikke. Det er så useriøst som det går an, at det er nesten ikke til å tro. Så useriøse firmaer fortjener ingen å rote seg bort i. Totalt uakseptabelt. Jeg slapp heldigvis billig unna, fordi jeg har loven på min side.