Helgeland Kraft Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg valgte Helgeland Kraft for noen år siden, primært fordi de ikke plager oss med irriterende reklamer og at de hadde grei pris. Brukergrensesnittet på hjemmesiden er veldig bra og gir god oversikt over time-til-time-forbruk osv. De få gangene jeg har ringt dem har jeg fått god og hyggelig hjelp. Ser ingen grunn til å bytte.
Hei Dag, Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd med kundeopplevelsen hos oss - det setter vi stor pris på å høre 😊 Vi ønsker deg en riktig god sommer videre! Hilsen Ingrid
Ble kontaktet i forbindelsen med en forespørsel om avtale til ny bolig. Ble ring opp av selger, som gav meg i utgangspunktet en god avtale, men da måtte jeg si ja på stående fot. Dette var jeg ikke interessert i. Ble deretter ringt opp av en ny selger, et par dager etterpå. Like pågående, jeg avviste de høflige med at jeg hadde opprettet avtale, og vil komme tilbake til nytt tilbud når jeg var klar for det. Deretter ringer selger fra første gang to uker etter, og er påståelig om at de ikke har ringt, og lett anklagende at jeg gjør feil i forhold til strømavtaler. Av prinsipp liker jeg ikke en sånn tilnærming, og vil derfor ikke komme til å handle hos Helgeland kraft på en god stund. Å få potensielle kunder til å følge seg både dum og passelig irritert etterhvert, er et dårlig utgangspunkt!
Hei Siw, Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en dårlig opplevelse med en av våre selgere. Vi ønsker på ingen måte at våre selgere skal opptre på denne måten, og tar slike tilbakemeldinger veldig alvorlig. Om du har mulighet, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 751 00 700 eller på e-post til [email protected], da vi gjerne skulle hatt mer informasjon om hendelsen, slik at vi kan finne ut av hvem du har vært i kontakt med og ta det opp med selger direkte. Vi har naturligvis full forståelse for at du ikke ønsker å bli kunde hos oss etter en slik opplevelse, men skulle du forandre mening i fremtiden, ta gjerne kontakt med oss og spør etter Ingrid, så kan vi se på å gi deg en kompensasjon for den dårlige opplevelsen 😊 Vi beklager igjen, og ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Ingrid
Helgeland kraft holder seg ikke til avtalen som er inngått. Som ny kunde skulle jeg få 500 kw gratis i april 2023. Det har jeg ikke fått. De sier at det er "en feil i systemet". Vel - ikke til troende. En kan ikke ha tillit til en slik kraftleverandør.
Hei Jao, Vi beklager på det sterkeste dersom en systemfeil har ført til at du ikke fikk rabatten som inngikk i din avtale hos oss. Vi ønsker veldig gjerne å få rettet opp i dette, slik at du får det du er lovet, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 751 00 700 eller [email protected], dersom du ikke allerede har gjort det 😊 Hilsen Ingrid
Oversiktlig å bra. Ingen skjulte kostnader. Fakturaen kommer ikke fram på «Min side « og av
Alltid hjelpsomme og hyggelige kunde veiledere. Anbefaler
Hei Kaj, Så godt å høre at du har hatt gode opplevelser med våre kunderådgivere! God kundeservice er kjempeviktig for oss, så vi setter stor pris på slike positive tilbakemeldinger 😊 Ønsker deg en riktig fin sommer videre! Hilsen Ingrid
Det å vite at kraftleverandøren er eid av kommunene i distriktet og at eventuelle overskudd kommer lokalsamfunnet og ikke en postkasse i et skatteparadis tilgode, betyr like mye som prisen for meg. I det store og hele er det for mye børs og for lite regulering av markedet.
Etter utløp av fastprisavtale i des 22, fikk jeg ingen beskjed om ny pris, men fikk iflg Min Side pris på 81 øre, noe jeg var fornøyd med. Bare for å oppdage noen uker senere at prisen plutselig og uten pålagt varsel var 430 øre!! (en pris som ikke eksisterer i deres egne prislister...). Fikk så tilsynelatende ny fastprisavtale på 86 øre, før denne ble Kansellert av HK. Flere forsøk på å rydde opp blir nå bare avfeid og trenert av leverandøren. Saken er nå oversendt Elklagememnda mens jeg avventer både innkasso og flere tåkete svar fra HK.