Helgeland Kraft Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Etter utløp av fastprisavtale i des 22, fikk jeg ingen beskjed om ny pris, men fikk iflg Min Side pris på 81 øre, noe jeg var fornøyd med. Bare for å oppdage noen uker senere at prisen plutselig og uten pålagt varsel var 430 øre!! (en pris som ikke eksisterer i deres egne prislister...). Fikk så tilsynelatende ny fastprisavtale på 86 øre, før denne ble Kansellert av HK. Flere forsøk på å rydde opp blir nå bare avfeid og trenert av leverandøren. Saken er nå oversendt Elklagememnda mens jeg avventer både innkasso og flere tåkete svar fra HK.
I would strongly not recommend this company to anyone. The expirence i had was really bad. they commited to offer discount and when time come to said it will be applicate after 6 months. I dont know what was the reason but the are not loyal with customers.
Hi Irfan, Thank you for your feedback. We're very sorry to hear that you found the experience with us so unsatisfactory. It should be clearly stated in the written offer you received and accepted when you made your order with us, that the discount of 500 kWh is withdrawn after you've been with us for three months. If you make a deal with another supplyer and leave us within those three months, you will unfortunately not receive the discount, or see it withdrawn on your invoice. We're sorry if that was no sufficiently clear to you when you accepted the offer. Wishing you a very nice day. Best regards, Ingrid
Helgeland Kraft AS hadde høvelig rimelige priser før, men det er ikke så rimelig nå. Jeg fikk SMS om at vi skulle få kuttet utgifter i vinterhalvåret, men det ble visst ikke noe av... De sender enkelte kunder regninger som er over ett år gamle, og unnskylder seg med at det var ei regning utestående. Hvordan i allverden kan det ha seg?? Jeg skulle ønske at Helgeland Kraft AS kunne være flinkere å informere kunder om prisendringer og om disse skjulte utgifter. Skulle ønske at de også hadde ryddet litt opp i systemet sitt for å unngå misforståelser og rot. Her har de seg selv å takke. Kanskje færre kunder hadde byttet dem ut.
Jeg ble lovet at strømstøtten kom på faktura. Det gjorde den ikke. I tillegg er appen deres helt elendig. Anbefaler ingen å være kunde av disse.
Hei Mads, Takk for dine tilbakemeldinger! Vi beklager dersom du fikk feil informasjon angående gjennomfakturering med ditt nettselskap da du tegnet avtale med oss. Vi jobber med å få til gjennomfakturering med flere nettselskap, slik at man skal kunne få strøm og nettleie (og dermed også strømstøtte) på samme faktura i fremtiden. Vi kan gledelig annonsere at vi nå har annonsert en ny app som erstatter appen du tidligere hadde så dårlig erfaring med, så forhåpentligvis vil opplevelsen med denne være bedre 😊 Vi beklager sent svar, og ønsker deg en riktig fin dag videre. Hilsen Ingrid
Helgeland kraft sendte oss en samlet regning for mange måneder nesten ett år etter forbruket.De ga oss lang tid på og betale men med de prisene som har vært nå, så klarer man jo ikke delbetale over tretti tusen!!!??! Det er krise, hadde vi vært kunde et annet sted, hadde vi jo ikke vært i denne situasjonen,da hadde vi fått regning hver måned, og vi hadde betalt hver måned og ferdig med det. Ser at mange kunder har opplevd det samme, så dette er ikke bare en glipp!
Sender ut feil faktura å feil beløp. Krever tusenvis for strøm i bolig som ikke har hatt strøm på. I Norge er det tydeligvis lov å ta urettmessig penger fra folk så lenge man er strømselskap.
Hold deg vekk fra variable avtaler som spiser opp den strømstøtten du får og som gjør store innhugg i husholdningsbudsjettet. Vurder spotpris avtaler alternativt når din fastprisavtale løper ut, om du har slik avtale. Be om full informasjon på priser før du velger Helgelandskraft. Sjekk gjerne "Veiledning om skjerpet opplysningsplikt for strømleverandører" Prisopplysningsforskriften ble endret fra 1. november 2022. Les kapittel 6 om endringene.