Å Strøm opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Med Los TOPP 5 avtale med prisgaranti har jeg blitt lurt! Med denne avtalen går jeg til og med glipp av den lovte strømstøtten! Og det har Los ikke informert om. Å stå på denne avtalen har medført at eks oktober-regningen ble unødvendig 4 x høyere enn den skal være. Nå fører denne dårlige avtalen til at jeg må slå av all strøm (jeg kan) og leve i innetemperatur på 10 grader for å ha råd til å betale strømregningen. Er det mulig!!!? Tipper alle ansatte i Los står på denne gode avtalen selv? Kundeservice hos Los er ikke tilgjengelig heller, og har over flere dager prøvd i timesvis å komme i kontakt. Dette er BUNN! Og skettes ikke Topp som det ble reklamert med.
Hei! LOS har flere typer strømavtaler. Har man spotpris-avtale betaler man det strømmen koster i den timen man bruker den. Har man en variabel avtale, som Topp-5, har man en fast pris over tid. Variabel avtale passer for kunder som ønsker å følge markedet, men samtidig ha forutsigbarhet for en periode og få varsel når det skjer endringer. Kunder med variabel strømavtale får den samme strømstøtten som kunder med spotprisavtale, men utslagene vil kunne variere fra måned til måned. Dette fordi statens strømstøtte regnes ut etterskuddsvis basert på spotprisen som har vært, mens prisen på flytende strømavtale settes i forkant av perioden. Prisen på de variable avtalene endrer seg seinere sammenliknet med spotpris. For å illustrere dette kan vi ta august og september som eksempler. I august var spotprisen rekordhøy. Spotprisen endret seg time for time og variasjonene var store. De variable avtalen var mer stabile, og hadde et etterslep av sommerprisen. På grunn av at endring av prisen må varsles 14 dager i forkant av endringen, så tok det lenger tid før prisen økte på de variable avtalene. Kunder på variable avtaler hadde dermed lavere pris enn kunder på spotpris. Prisen på de variable avtalene økte mot slutten av august i takt med prisen i markedet. I løpet av september snudde markedet og spotprisen gikk ned. På samme måte som det gikk litt tid før prisene økte, så tok det litt tid før prisene sank igjen i september. Det resulterte til at regningen ble noe høyere for september måned – sammenliknet med august måned. Det er ingen binding på våre variable avtaler så her kan man velge å benytte seg av annen type avtale når ønskelig. Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål. Hilsen oss i LOS
Min strømavtale "Los God Energi" (timespot) som jeg har hatt i mange år er fortsatt blandt markedets beste, også gjennom strømkrisen i 2022. Ved strømavtalen målt mot Forbrukerrådets kriterier, så landet vurderingen på "svært god strømavtale". NB: lavt forbruk/ år (<4000 kwh). LOS kan kanskje bli bedre på kundeservice ellers er jeg godt fornøyd med dem.
Full pris for 13630 kwh/11 siste måneder NOK 52000,-. Faktura totalt NOK 41685,-.... Hvem fyller opp bank kontoene. Brukt samme selskapet i 45 år. Nordre deler av Norge er pris pr KWH nærmest normal. Det er ingen unskyldning fra Strømselskapene at nivåene i vannmagasinene er lavt , og at el kraft kan ikke overrføres fra nord til sør. Dette er rene Mafia metoder. Et virvar av kontrakter på el strøm til forbruker må reduseres til et6 minimum . Eklsisterende kontrakter er lurendreikontrakter som kun strømseskapene tjener på. Hvor formålsparagrafen om rimelig el strøæm til befolkningen blitt av????
I oktober var gjennomsnittsprisen i vår region på kr 132 øre/kWh og det gjorde at vi fikk 69 øre/kWh i strømstøtte, mens LOS fakturerte oss med en gjennomsnittspris på 604,9 øre/kWh. Det er landeveisrøveri! Vi bytter til Agva og kjører spotpris i stedet. Morn'a LOS!
Hei! Vi har forståelse for at dette kan være en vanskelig situasjon for mange. Forutsigbar-tjenesten har som hensikt å gi kundene en mulighet til å sikre pris på forkant, så man vet hva man skal forholde seg til frem i tid. Vi i LOS har ikke profitt på det mellom spot og fastpris, her har vi kjøpt kvantum på vegne av kunden på forhånd. Så store variasjoner som man har sett i strømmarkedet de siste månedene har man ikke tidligere sett og disse store prisvariasjonene påvirker alle typer fastpris-avtaler. Grunnet den ekstra ordinære situasjonen i markedet er det gitt kundene som har benyttet seg av fastpris-avtale for november og desember en ny mulighet til å angre avtalen. Som informert våre kunder som har benyttet seg av fastprisavtalen for november og desember vil det bli gitt en ny sjanse for å angre avtalen. Dette vil da gjelde for hele perioden, hele november og hele desember. Om du angrer vil det ikke fremkomme bruddgebyr. Ønsker du å angre din fastpris-avtale? Du kan utøve den fornyede angreretten på følgende måte: Print og fyll ut angreskjemaet og send dette på e-post til kundesenteret på [email protected] eller pr. post. Skjemaet er ferdig utfylt med referanse til LOS Forutsigbar. Angreskjemaet ligger her: https://www.los.no/kundeservice/angreskjema/ Du kan også enkelt svare på e-posten som er sendt de det gjelder ([email protected]) der du erklærer at du vil benytte angreretten, eller sende et skriftlig brev per post til LOS AS, Kjøita 18, 4630 Kristiansand. Det er fint om du også opplyser navn og kundenummer tydelig i e-posten. Merk at det vil forekommer noe behandlingstid etter du har sendt inn ditt svar før du mottar bekreftelse. Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål https://www.los.no/kundeservice/kontakt-skjema/ Hilsen oss i LOS
Jeg hadde fastpris fra Los fra juni til oktober og sparte mye penger på det. Kun i oktober gikk det med tap. Da tilbudet om fastpris på kr. 6,50 kom i september satte jeg meg ned med en strømpriskalkulator og regnet hva ut hva prisen ville bli med forbruket jeg hadde fjor med og uten fastprisavtale. Jeg la inn spott snittpriser i intervaller på 50 øre og så raskt at jeg tok mye større risiko ved å velge fastpris enn om jeg valgte å stole på strømstøtta. Jeg brukte denne kalkulatoren: https://www.smartepenger.no/96-bolig/3681-stromstotte
Har coop avtalen til los. Ok inntil signering av los forutsigbar nov/des. Veldig bra at de har utvidet angrefristen! Seriøst selskap!
Hei, Er en av de som har blitt lurt. Når Los vet at spotpris må opp over 40kr/kw før denne avtalen går i null eller at du sparer penger, så er det et simpelt faktum at vi har blitt lurt. Hørte på uttalelse fra Forbrukertilsynet i dag 10.11på NRK der de sier rett vi kan trekke oss fra avtalen da angrefristskjema ikke er vedlagt avtalen. Setter meg ned nå og sender brev til LOS. Mvh EMS