NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg skiftet over til NorgesEnergi etter at en dørselger overbeviste meg om at dette var en gunstig avtale. Jeg liker ikke å bli pådyttet en sparepakke til kr 49 per mnd som jeg aldri er blitt orientert om eller har behov for å ha. Jeg har sendt en skriftlig henvendelse om saken, men får fortsatt sparepakken inkludert i fakturaen som ankom i går. Jeg har to leiligheter og nylig overtok jeg måleren til utleieleiligheten i en periode. Jammen er der også påført sparepakken som jeg ikke har bedt om. Jeg sonderer nå markedet og kommer til å skifte strømleverandør. Jeg har heller ikke bedt om vintertrygghet som jeg blir belastet for. Jeg kan ikke lese ut fra faktura hvilke strømavtale jeg har så jeg har krysset av for alle tre. De gangene jeg har kontaktet kundeservice, har jeg ikke blitt møtt på en god måte.
Hei Berit. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Dersom Sparepakken er en del av avtalen er det viktig at selger opplyser om dette og vi beklager dersom dette ikke er gjort her. Informasjon om Sparepakken skal også være med på avtalebekreftelsen som sendes kort tid etter. Når man fjerner fordelsavtaler fra strømavtalen vil de vanligvis fjernes fra datoen man tar kontakt om ikke annet er avtalt. Da vi sender fakturaene etterskuddsvis måneden etter strømmen er brukt, vil man vanligvis kunne se fordelsavtalen på fakturaen som sendes måneden etter, men da kun frem til datoen den ble fjernet. Fordelsavtalene er valgfrie og kan når som helst fjernes. Om du likevel opplever å bli fakturert for dem etter at du sa dem opp håper vi du vil ta kontakt med oss igjen da dette ikke skal forekomme. For at vi skal kunne sjekke opp i hva som har skjedd her er vi avhengig av at du tar kontakt med oss slik at vi kan finne deg og din strømavtale hos oss. Vi vil gjerne se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Styr unna. Møkkaselskap. Elendig kundeservice. Jeg har bare møtt en hjelpsom person i dette selskapet, har vært kunde i årevis.
Hei, Takk for din tilbakemelding. Vi synes det er veldig leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss. Vi hadde satt pris på om du ville tatt kontakt med vårt kundesenter slik at vi kunne fått litt mer informasjon om hva du er misfornøyd med hos oss. Vi ønsker at alle våre kunder skal få den hjelpen de trenger og oppleve det som hyggelig å kontakte oss. Slike tilbakemeldinger er derfor viktige for oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Blir oppringt hele tiden av selgere selv om man gir tydelig beskjed flere ganger muntlig og skriftlig at man ikke ønsker dette. Bryr seg ikke og fortsetter å ringe hele tiden. Driver med svindel. Ble oppringt av en selger og ga klar beskjed om at jeg IKKE ønsket å benytte meg av "gratis" tilbudet da dette ikke er gratis etter en tid og man selv er ansvarlig for å si opp tjenesten etter gratis perioden som de fleste glemmer og dermed betaler man for tjenesten man ikke trenger/glemmer å stanse. Noe de selvfølgelig utnytter for å få inn mer penger. Sa TYDELIG at jeg ikke ville ha denne tjenesten aktivert uansett om den var gratis. Hva skjedde? Skulle inn å sjekke noe annet med avtalen og så tilfeldig at tjenesten var blitt aktivert mot min vilje! Sa opp avtalen og kundeforholdet med en gang, noe så useriøse som dette skal du lete lenge etter. Er nå ikke lengre kunde, har ikke noe kunde forhold til dem, har reservert meg mot telefon salg. Fortsatt så ringer de, senest i dag. De klarer ikke engang å følge merkedsføringsloven! Anmeldelse neste! Selger "billig" strøm, tjener penger på svindel og telefon terror
Hei Trond. Takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på både ris og ros. Vi beklager at det ikke har blitt tatt hensyn til at du gjentatte ganger har gitt beskjed om at du ikke ønsker at vi ringer deg. Dersom man sier at man ikke er interessert når man kontaktes per telefon er det vanlig rutine at nummeret fjernes fra ringelistene. Dette tar vi selvsagt til oss og vi tar en gjennomgang av våre rutiner i alle kanaler. Når det gjelder Sparepakken er dette en valgfri ordning og dersom man avtaler med selger at denne skal fjernes skal man kunne være sikker på at dette er tilfelle. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ble oppringt av Norgesenergi der de tilbudte spotpris uten påslag og faste månedsavgifter for å få meg til å bytte strømleverandør. Da bekreftelse-smsen kom viste det seg at de hadde prøvd å lure meg til å kjøpe topp 10 garanti som er en fast variabel og ikke SPOT-pris! Helt greit å selge, men vær ærlig i det minste. Norgesenergi har nå mistet all kredibilitet hos meg...
Hei Maria. Vi er helt enige i at det ikke er greit om avtalen ble fremstilt som en spotprisavtale når dette ikke er tilfelle. Man skal kunne stole på den informasjonen man mottar ved avtaleinngåelse. Spotprisavtale og Variabelprisavtale er to forskjellige typer avtaler og hva som lønner seg vil avhenge av blant annet forbruk. Det stemmer at Topp 10 garanti ikke har noen faste månedsavgifter eller påslag, men dette er ikke en spotprisavtale og da er det viktig at selger informerer om det. Når man blir kunde hos oss er man ikke bundet til en spesiell avtale, men kan bytte mellom strømavtalene som man måtte ønske. Vi kan derfor endre din avtale til en spotprisavtale om du ønsker det. Da tar du bare kontakt så ordner vi det. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få litt mer informasjon om hvor og når dette gjelder og sjekke opp i saken. Samtidig vil vi gjerne se om det er noe vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
En selger fra NorgesEnergi kom på døra en kveld. Etter å ha snakket vel og lenge, sa jeg at han kunne sende meg et tilbud selv om det ikke var aktuelt å bytte strømleverandør, men bare for å bli kvitt ham. Men først ville han ha min underskrift, noe han selvfølgelig ikke fikk for å sende meg et tilbud. Han ville også ha målernummeret, noe han heller ikke fikk. Etter noen dager mottar jeg et brev i posten som jeg regnet med var tilbudet, og bare la det i papirkurven. Men så fikk jeg en melding hvor jeg ble ønsket velkommen som kunde. Da skjønte jeg hva brevet handlet om. Jeg kontakter da NorgesEnergi på telefon og sier at jeg ikke har inngått noen avtale. De kansellerer da "avtalen", noe jeg får en melding om at det er gjort. Så i slutten av måneden får jeg regning fra NorgesEnergi. Når jeg da kontakter de, får jeg vite at det hadde vært for sent å bryte "avtalen". Ba så om å få kopi av min "underskrift", noe jeg ikke fikk før de fikk vite at saken var sendt til Elklagenemnda. Den falske underskriften ble politianmeldt. Fikk også en regning på kr. 500.- for "avbrutt avtale", noe jeg ikke betalte. Den gikk til inkasso, og jeg kontaktet da inkassoselskapet og forklarte situasjonen, samt sendte de domumentene på saken. Inkassoen ble da kansellert. Slapp å betale for strømmen som var brukt den måneden - men de påberoper seg at jeg skal betale nettleia som de har betalt til vårt selskap. Jeg nekter, da denne hadde blitt betalt på vanlig måte (avtalegiro) i vårt selskap om ikke NorgesEnergi hadde sagt opp vår avtale der på falskt grunnlag. Nå ser jeg fram til svar fra NorgesEnergi i full offentlighet.
Hei Inger. Det du beskriver her ser vi på som veldig alvorlig. Slikt skal ikke skje under noen omstendigheter. Dette ønsker vi å ordne opp i og for at vi skal kunne gjøre det er vi helt avhengige av at du tar kontakt med vårt kundesenter og gir oss mer informasjon om deg og din strømbestilling hos oss. Du kan gjerne spørre etter meg, Monica, slik at dine opplysninger kommer direkte til meg. Du kan ta kontakt på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi
Frekke selgere som ikke tar nei for et nei, og ringer flere ganger i uken. Velg en annen strømleverandør!
Hei Michael R. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Det er viktig for oss at våre selgere respekterer et nei og dersom man sier at man ikke er interessert når man kontaktes per telefon er det vanlig rutine at nummeret fjernes fra ringelistene. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her, men dersom du fremdeles opplever plagsomme telefonoppringninger fra oss håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får stoppet dette. Mvh Monica, NorgesEnergi
Kundeservicen og måten de håndterer saker på er noe av det mest useriøse og usjarmerende greiene jeg har vært med på.
Hei M. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med servicen vi har gitt deg. Vi hadde satt veldig pris på om du kunne tatt kontakt med vårt kundesenter og forklart litt nærmere hva du har opplevd som negativt hos oss. Dette er viktige tilbakemeldinger for oss da det hjelper oss å vite hvordan kundene opplever oss og hva vi kan gjøre bedre. Vi ønsker selvsagt at våre kunder skal få den hjelpen de trenger og at det skal oppleves hyggelig å ta kontakt med oss. Mvh Monica, NorgesEnergi