NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har brukt Norges Energi i mange år og de siste årene har jeg hatt abonnementet Gul Spotpris som innebærer et påslag på 4.49 øre/kWh og et fastbeløp på 5 kr/mnd. Nå har jeg fått bekjed om at jeg vil bli overført til Strøm til Spotpris med et fastbeløp på 47 kr/mnd og et påslag på 5,99 øre pr/kWh. Dette vil innebære en prisøkning per år på 504 kr bare for fastbeløpet. I tillegg kommer økningen i påslaget pr/kWh. Når Norges Energi nå reklamerer med Strøm til Spotpris med bare et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 i påslag pr/kWh; så betyr det at Norges Energi forsøker å lure meg inn i en ugunstig avtale. Anbefaler alle å gå inn på https://www.strompris.no/sammenlign-avtaler for å sjekke hvem som har bedre tilbud der!
Hei Elin! Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Hvis du ønsker kan vi hjelpe deg med å flytte deg over til Spotpris-avtalen vår som er i salg nå. Denne endringen kan også gjøres på MinSide. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Hele bransjen er nå overtatt av et lag med finansielle spekulanter og avtalesvindlere, mellom produsenten og sluttbrukeren (kunden).
Hei Jan! Ta gjerne kontakt dersom du har strømmspørsmål så skal vi bidra med en detaljert og utfyllende forklaring. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Dobbelt så høy strømregning fra okt til nov. Og når jeg forsøkte og få kontakt var forventet ventetid 50 minutter.
Hei Kristin! Ta gjerne kontakt dersom du ønsker en detaljert forklaring av faktura og grunnlaget for summen. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Angående ventetiden så beklager vi dette så meget. Vi har veldig mange henvendelser for tiden og jobber på spreng for å hjelpe folk så hurtig og effektivt så mulig! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Kundeservice rettet opp i en feil jeg hadde begått helt uten å diskutere.
Hei Stian! Tusen takk for denne hyggelige anmeldelsen! Det setter vi stor pris på! Husk at dersom det er noe annet så er vi alltid her for å hjelpe deg med dine henvendelser! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Bra avtale med relativt billig strøm. Men etter at avtalen blir endret er jeg ikke så sikker på at det er rette valget.
Hei Arne! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Regner med at du henviser til vår avvikling av våre kampanjeavtaler: Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vil anbefale denne avtalen: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi
Etterlyser rådgivning uten å måtte be om det. For min del virker det som om jeg har kunnet spare penger med en annen strømavtale.
Hei Stig! Først og fremst takk for en hyggelig anmeldelse! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er den billigste avtalen er. Hovedårsaken til dette er at fremtidig Spotpris på lang sikt er uvisst og den kan svinge alle retninger. Med tanke på din etterlysning av rådgivning så er dette noe vi alltid ønsker å forbedre oss på og vi skal selvfølgelig ta dette videre i opplæring av nåværende og nye kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Så nå at jeg betaler 447øre pr. kWh når den faktiske prisen er på 38 øre per kWh. Ser også at jeg betaler en fastpris på 49 kr per måned og et tillegg for 100% fornybar energi. Har betalt overpris i flere måneder nå. Ikke noe mer Norges energi for min del. Takk for meg og farvel!
Hei Anders! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variable/fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Fastpris på 49 kr er abonnementskostnaden for å ha en avtale hos NorgesEnergi. Den er obligatorisk. 100% fornybar energi er valgfritt og kan fjernes fra avtale når som helst. Du skal vite at du alltid er velkommen tilbake til oss i fremtiden dersom du skulle ville gi oss en ny sjanse! Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi