NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kundeservice rettet opp i en feil jeg hadde begått helt uten å diskutere.
Hei Stian! Tusen takk for denne hyggelige anmeldelsen! Det setter vi stor pris på! Husk at dersom det er noe annet så er vi alltid her for å hjelpe deg med dine henvendelser! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Bra avtale med relativt billig strøm. Men etter at avtalen blir endret er jeg ikke så sikker på at det er rette valget.
Hei Arne! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Regner med at du henviser til vår avvikling av våre kampanjeavtaler: Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vil anbefale denne avtalen: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi
Etterlyser rådgivning uten å måtte be om det. For min del virker det som om jeg har kunnet spare penger med en annen strømavtale.
Hei Stig! Først og fremst takk for en hyggelig anmeldelse! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er den billigste avtalen er. Hovedårsaken til dette er at fremtidig Spotpris på lang sikt er uvisst og den kan svinge alle retninger. Med tanke på din etterlysning av rådgivning så er dette noe vi alltid ønsker å forbedre oss på og vi skal selvfølgelig ta dette videre i opplæring av nåværende og nye kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Så nå at jeg betaler 447øre pr. kWh når den faktiske prisen er på 38 øre per kWh. Ser også at jeg betaler en fastpris på 49 kr per måned og et tillegg for 100% fornybar energi. Har betalt overpris i flere måneder nå. Ikke noe mer Norges energi for min del. Takk for meg og farvel!
Hei Anders! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variable/fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Fastpris på 49 kr er abonnementskostnaden for å ha en avtale hos NorgesEnergi. Den er obligatorisk. 100% fornybar energi er valgfritt og kan fjernes fra avtale når som helst. Du skal vite at du alltid er velkommen tilbake til oss i fremtiden dersom du skulle ville gi oss en ny sjanse! Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Denne informasjonen er misledende! "Gladnyhet! Vi setter ned prisen på din strømavtale, Sesongpris. Fra 21. oktober blir den nye prisen 447,99 øre/kWh inkl. mva i prisområde NO1. Husk at staten fra 1. september kompensere for 90 prosent av strømprisen over 70 øre/kWh." Slik var formatet på mailen og har ikke endret på noen ting. Her kan man få inntrykk av at man får dekket 90 prosent av det overskytende fra sesongprisen, noe som ikke er tilfellet. Sesongprisen ligger nå 10 ganger over spotprisen, her kunne det vært fint hvis man hadde fått en mail om at spotprisen er svært lav i forhold til gjeldene avtale. Det var mye mail korrespondanse når spotprisen var høy, men det har vært stille etter at spotprisen falt. I skrivende stund så har jeg vært i telefonkø i over 1 time og 20 minutter. Chatten var nede. Skuffet!
Hei TT! Jeg skjønner at det kan være forvirrende med tanke på strømfokuset som har vært den siste tiden. Det skrives mye i media om strømstøtte, spotpris. variable avtaler etc. Slik det fungerer i strømbransjen er at vi som strømleverandør står for kWh-prisen utifra hvilken avtale du har, så er det netteier som står for utbetaling av strømstøtta. Strømstøtta tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område. Der dekkes 90 % av strømrprisen (snittprisen) over 70 øre/kWh eksludert moms. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Angående ventetiden på kundeservice: Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
NorgesEnergi tar aldri telefonen og er så håpløse at de ikke har installert: ring tilbake. Helt umulig gammeldags
Hei Anne! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Håper du kommer igjennom på en av våre kontaktalternativer slik at vi kan hjelpe deg med hva det enn måtte være! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Har vært fornøyd. Men får ikke kontakt for hjelp ang faktura.
Hei Tanja! Så godt å høre at du har vært fornøyd med oss! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Vi er takknemlige for å ha deg som kunde! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi