Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice

Omtale av  Christoffer

Vanvittig dårlig kundeservice, lureri ved tegning av abonnement. Styr unna!!

Nyttig (1)

Elendig kundeservice

Omtale av  Energy

Elendig kundeservice. Uoversiktlig faktura. Tullete vervesystem. Kommer til å prøve Tibber

Nyttig (1)

Svindel og bedrag

Omtale av  Svein H

Byttet en gang til Norgesenergi og opplevde masse rot med fakturaer og avtaler. Byttet så til en annen leverandør og ble oppringt fra Norgesenergi med spørmål om hvorfor jeg byttet. Opplevde så at de byttet meg tilbake uten at de en gang hadde spurt om det i samtalen! HOLD DERE LANGT UNNA DETTE SELSKAPET!

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2019 13:17

Hei Svein H! Beklager for sen tilbakemelding! Vi har et eget team som kontakter kunder som velger å bytte strømleverandør. Vi har rutiner rundt dette der selger må få en muntlig godkjennelse på lydopptak, samt bekreftelse på SMS fra kunden. Hvis du ikke kjenner til dette er det fint om du tar kontakt med kundesenteret vårt på e-post ([email protected]) eller telefon (38 10 00 10). Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Norgesenergi burde vært etterforsket

Omtale av  Torje

Etter å ha forlatt min gamle strømleverandør og gått over til NorgesEnergi så økte utgiftene nesten 300% (var så dum å å bytte leverandør etter kjøp på elektrovarehandel). Men betalte alle regningene. Etter å ha byttet til annen leverandør igjen fikk jeg en tillegg regning på vel 3400 som «takk for sist». Begrunnelsen fra norgesenergi var ikke overraskende uforståelig. Nå er strømutgiftene redusert med ca 70%. Heller ikke rart norgesenergi får landets dårligste omtale. Håper ingen velger norgesenergi og at forbrukerombudet tar dem fatt.

Svar fra NorgesEnergi
26.11.2019 11:33

Hei Torje. Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd hos oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste leverandører og vi synes det er uforståelig at du opplever en slik prisøkning hos oss. For å kunne sjekke opp i dette er vi avhengige av at du tar kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon om deg og din avtale. Vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har hatt dyr strøm hos oss. Vi håper du tar kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang sammen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Forferdelig dårlig på bedrift kundeservice

Omtale av  Fares A

Jeg har opplevd veldig dårlig opplevelse med dem. Alt for mye å styre etter dem. Dem bare sender fakturaer som har noe feil å la deg løpe etter dem for å fikse dem. Hver gang bruker jeg to tre dager til å løser problemer hos dem med faktura. Jeg tror ingen av dem leser nøyaktig hva man skriver til dem. Dem har kun en vei å kjøre på. Prøvde å finne kontakt info til ledelse avdeling for å klage på dem, men ingenting ble funnet. Jeg anbefaler å holde seg unna dem.

Svar fra NorgesEnergi
26.11.2019 10:56

Hei Fares. Det er veldig vanskelig å si hva som har skjedd her og hvilke feil du refererer til. Det skal ikke være slik at man skal måtte bruke mye tid på dette og vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Dersom vi har gjort en feil er det viktig for oss å få rettet opp i det, og det er derfor vanligvis noe som blir løst ved første henvendelse. Vi har gode rutiner på fakturering slik at det er heldigvis sjeldent slikt skjer. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen dersom du ikke opplever at saken har fått en tilfredsstillende løsning eller skulle oppleve å få faktura med feil igjen. For å kunne sjekke opp i saken er vi avhengig av mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det, så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Holder ikke det de lover

Omtale av  Laila L

Fikk forespørsel om ny avtale fra NorgesEnergi. Sa jeg hadde en avtale på 34 øre pr.kwh fra Ishavskraft og hvis de kunne matce den var det ok å bytte. Fikk nå første regning på 60,99 øre pr kwh og når jeg ringer skylder de bare på at selger ikke har gjort jobben sin. Ekstremt dårlig kundebehandling!!! Føler meg skikkelig lurt.

Svar fra NorgesEnergi
25.11.2019 14:48

Hei Laila. Dette her er ikke noe greit. Det skal ikke være slik at man sitter igjen med å føle seg lurt. Det finnes flere forskjellige strømavtaler. Ofte kommer det noe utenom selve kwh-prisen som for eksempel faste månedsbeløp eller påslag per kwh. Det er alltid viktig å ta med alle kostnader når man sammenligner. Jeg får dessverre ikke sett hvilken type avtale du har hatt hos tidligere leverandør, men ut ifra prisen du oppgir hos oss kan jeg se at du har fått en avtale hvor alt er inkludert i kwh-prisen. Du betaler da ingen gebyrer eller påslag utover dette. Markedet er også i stadig endring slik at prisene generelt i markedet de siste ukene har steget noe. Hvilken type avtale som lønner seg vil også avhenge av forbruk. Vi vil gjerne ta en kikk på dette igjen slik at vi kan få sammenlignet med avtalen du hadde tidligere og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Lisbeth E

Fikk ikke levere avlest strømmåler for sønnen min fordi han er over 18 år. Ringte NTE, de hadde ikke noe problem med samme sak.

Svar fra NorgesEnergi
20.11.2019 15:17

Hei Lisbeth. Grunnet ny personvernlov, GDPR, kan vi ikke gi innsyn/gjøre endringer hvis ikke vi snakker direkte med kunden selv. Brudd på GDPR har alvorlige konsekvenser for bedrifter. Vi forstår at det er frustrerende å bli møtt med avvisning når det eneste man ønsker er å levere en målerstand. Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (2)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR