Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Lisbeth E

Fikk ikke levere avlest strømmåler for sønnen min fordi han er over 18 år. Ringte NTE, de hadde ikke noe problem med samme sak.

Svar fra NorgesEnergi
20.11.2019 15:17

Hei Lisbeth. Grunnet ny personvernlov, GDPR, kan vi ikke gi innsyn/gjøre endringer hvis ikke vi snakker direkte med kunden selv. Brudd på GDPR har alvorlige konsekvenser for bedrifter. Vi forstår at det er frustrerende å bli møtt med avvisning når det eneste man ønsker er å levere en målerstand. Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Håpløse nettsider!

Omtale av  Sissel C. M

Bare styr med dem! Får ikke tilgang på nettsiden for min privatavtale. Når det gjelder bedriftsavtalen, er nettsiden helt håpløs og utrolig lite brukervennlig. Trodde vi levde i 2019!

Svar fra NorgesEnergi
20.11.2019 15:17

Hei Sissel. Vi forstår det er frustrerende når ting ikke fungerer som de skal, og Min Side ble nettopp oppdatert slik at den skal være mer brukervennlig enn den gamle. Hvis du likevel opplever problemer med innlogging ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter. Du kan kontakte oss på telefon, e-post eller Facebook. Du kan gjerne be meg se på saken din. Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Inkasso og elendig kundeservice

Omtale av  Amanuel

Vi fikk et ekstratilbud som vi takket ja til og avlyste etterpå. Regningen på dette kom aldri, verken på "min side" eller i posten så vi regnet med at det ble inkludert i en av strømregningene. Lite visste vi at "Norges Energi" sendte regningene til en GAMMEL adresse vi ikke har vært registrert på siden vi har vært kunder hos dem. Alt av andre regninger og reklame har kommet til den nye adressen. På nettsiden deres er vi også kun oppført med vår nåværende adresse. Enden på visa er at vi fikk videresendt brevene fra tidligere utleiere og så at Norges Energi sendte saken rett til inkasso som hadde økt betraktelig de siste to månedene. Kredinor sa selv at de fikk adresse og øvrig info fra Norges Energi selv. Da vi kontaktet Norges Energi lovte de å hjelpe oss og prøvde å ringe oss én gang i arbeidstiden. Vi har kontaktet dem via telefon og mail siden tirsdag uten å få svar. I dag fikk vi ny påminnelse fra Kredinor om å betale regningen. Den har økt med 300 kr bare siden forrige uke. Nå begynner vi å bli oppgitt og jeg vil ærlig talt aldri anbefale Norges Energi til noen jeg kjenner. Vi leste forøvrig omtalene her før vi valgte strømfirma og valgte å gi dem en sjanse. Det sier vel seg selv at det var en gedigen feil av oss.

Svar fra NorgesEnergi
20.11.2019 15:17

Hei Amanuel. Vi syns det er veldig trist å lese om din opplevelse av NorgesEnergi. Hvis vi har sendt fakturaen til feil adresse etter dere har tatt kontakt med oss, bør vi klare å ordne opp i dette. Vi ønsker gjerne å se på saken din på nytt. Send oss en henvendelse på e-post, telefon eller personlig melding på Facebook. Du kan gjerne henvise saken til meg. Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Styr unna!

Omtale av  Lise

Kunne ikke brydd seg mindre om kundene sine. Og samarbeidet med Hafslund om en samlet faktura gjør det bare enda værre. Feil i ende til annen og ingen tar ansvar.

Svar fra NorgesEnergi
20.11.2019 10:03

Hei Lise. Selv om vi ikke alltid kan bli enige, skal vi alltid møte kundene våre med forståelse og respekt. Hvis du har hatt en dårlig opplevelse med vårt kundesenter må jeg virkelig beklage for det. NVE besluttet å gjennomføre gjennomfakturering av nettleie via kraftleverandøren til forbrukerkunder. Ved gjennomfakturering skal nettselskapet sende faktura for betaling for nettjenester til kundens kraftleverandør. Hvis det har oppstått utfordringer underveis på bakgrunn av dette, er jeg veldig interessert i å vite mer om saken din. Send meg gjerne en e-post til [email protected] så skal jeg se nærmere på det. Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Vart ok

Omtale av  Tomas H

Aldri hatt problemer med Norges energi så for meg vart OK, men har bare bet regningene aldri vart i kontakt med dem.

Svar fra NorgesEnergi
13.11.2019 13:58

Hei Tomas H. Det er ikke alle kunder som har behov for å kontakte kundesenteret vårt så lenge alt er ok, men hvis du er usikker på noe er du velkommen til å kontakte oss på telefon, e-post eller Facebook! Mvh Mari, NorgesEnergi :)

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

La på ekstrapakker til både meg og kona uten at vi ble informert

Omtale av  Anders

La på ekstrapakker til både meg og kona uten at vi ble informert, nektet å kansellere. Forferdelig kundebehandling

Nyttig (2)

Dyrt og uoversiktelig

Omtale av  Runar

Mange rare navn på strømavtaler gjør det helt håpløst å sammenligne priser med andre leverandører. Generelt dyrt. De gir rabatt på deriblant varmepumper og kaller en 60 mnd. avtale for rentefri. Men med en sånn avtale så betaler du nesten 10.000,- mer for en 60 mnd. avbetaling enn hvis du kjøper den kontant. Den rabbaterte prisen er heller ikke billig. Det er en standardpris. Dette er bare ett eksempel på den sleipe markedsføringen deres.

Svar fra NorgesEnergi
12.11.2019 09:21

Hei Runar. Vi i NorgesEnergi jobber hele tiden for å gjøre strøm både enkelt og billig. NorgesEnergi har en produktportefølje som er tilpasset de ulike kundegruppenes behov. Noen ønsker f. eks. spotprisavtaler (flytende priser), mens andre ønsker avtaler med faste priser. På samme måte er det kunder som ønsker faktura i posten, mens andre ønsker kun å kommunisere digitalt. Inne på Min Side kan du se hvilken avtale du har hos oss idag og kan på denne måten sammenligne med andre leverandører. Det er synd å lese at du ikke er fornøyd med oss slik det er nå, men hvis du sender oss en henvendelse på e-post/telefon eller Facebook kan vi prøve å finne en løsning. Mvh Mari, NorgesEnergi

Nyttig (2)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR