Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hyggelig kundeservice

Omtale av  Hilde L

Billig. Hyggelig kundeservice. Omtenksomme. Behjelpelige og hjelpsomme.

Nyttig (0)

Strømselskap av det Værste!!!

Omtale av  Hs

Sa opp avtalen med dette grenseløse og horrible strømselskapet NORGESENERGI pga skyhøye priser vi måtte betale. Videre da etter ny avtale med et annet strømselskap, har de gått inn uten at de har opplyst om det, og trukket en høy betydelig sum fra konto til min kone, da de mener vi har en utstående saldo, tross for ekstreme priser vi har betalt. Bedt om å få faktura detaljer, men kun fått tilsendt hvilke summer som er betalt opp igjennom. Personlig forsøkt å få tak i disse på tlf etter denne hendelsen, men kommer til en overfladisk kunderådgiver hvor man blir bedt om å taste 2 valg og som skal ringe deg opp. Disse ringer ikke opp og har en ubeskrivelig dårlig kundeservice!!. Dette selskapet har til de grader så mye dårlig kritikk og videre omtaler at det er helt utenfor min fatteevne og at dette er lovlig. Mange av omtalene jeg har lest om dette selskapet som har fått tilbakemelding fra Norgesenergi, er:" vi beklager, vi beklager at du har en slik opplevelse av oss", men allikevel får dette bare fortsette. Har forsøkt å komme i kontakt med Forbrukerrådet, men lang venting, men vil bli fulgt opp. Til de av dere som leser dette og et svært godt råd: IKKE vurder å bruke dette selskapet!!!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:31

Hei Hs. For å kunne sjekke opp i saken og se hva som har hendt her er det viktig at du kontakter vårt kundesenter. Det er den eneste muligheten vi har til å sjekke opp i din sak. Dersom du ikke har mottatt kopier av dine ordinære fakturaer skal vi selvsagt sende deg dette. Ut i fra det du skriver kan det høres ut som du har en valgfri betalingsordning hos oss som heter Strømkonto. Det er nok disse fakturaene du har mottatt fra oss ved første henvendelse. Der vil man dessverre ikke finne oversikt over forbruk og priser. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Du betaler da samme beløp hver måned hele året basert på årsforbruket på ditt anlegg. Dersom det er trukket et beløp fra din kones konto må nok dette være i forbindelse med at dere har avtalegiroavtale hos oss. Det sendes alltid med fakturaspesifikasjon per post eller elektronisk, avhengig av om man har e-faktura-avtale eller ikke. Denne kan vi sende deg på nytt om ønskelig. Det er vanskelig å si hva det er som gjør at du opplever å motta høye fakturaer da dette kan skyldes flere faktorer, men på generelt grunnlag kan vi si at prisene generelt i strømmarkedet har vært høyere det siste året enn foregående år. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan sende dere full oversikt og eventuelt ta en gjennomgang sammen med dere. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Lureri

Omtale av  Tom

Lurer deg til å inngå fordyrende avtaler. Slett kundeservice. Forsøker å true deg med opptak av samtale som i realiteten sier noe helt annet.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:30

Hei Tom. Vi synes det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss. Det stemmer at vi tar opp lydfil i forbindelse med avtaleinngåelse over telefon og denne skal fungere som en sikkerhet både for oss og for kunden og sikre at kunden er gitt riktig og tilstrekkelig med informasjon ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Det er også slik at man som kunde kan få høre lydfilen som ble tatt opp over telefon dersom man ønsker det. Det er også i vår interesse at våre selgere utgir riktig informasjon og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Strømavtalen man får skal samsvare med strømavtalen man blir forespeilet ved inngåelse. Dersom dette ikke skulle være tilfelle her ønsker vi å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Svindlere

Omtale av  Vegard

En dag dukket det opp et brev i posten om at vi hadde blitt kunder hos norges energi. Vi har ALDRI gjort noe avtale med. Sendte de en krass mail om hva de holdt på med men de hadde ingen svar på dette. 2 uker etterpå får vi et brev i posten om avsluttelsesgebyr fra 29 mai til 29 mai på 45 kr. NÅR VI ALDRI HADDE VÆRT KUNDER HOS DE!! Skal ringe de imorgen og rive kjeft. Dette er svindlere på lavt nivå. Hold dere unna!

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:29

Hei Vegard. Her høres det ut som det har skjedd en misforståelse. Vi håper du har vært i kontakt med oss i mellomtiden og fått løst saken. Vi fakturerer aldri avsluttelsesgebyr for våre kunder på kroner 45. Det koster ikke noe verken å bli kunde hos oss eller å avslutte avtalen, så dette er nok mest sannsynlig strømmen som er brukt den dagen dere var kunde hos oss. Dersom dere ikke har vært i kontakt med oss for å bli kunder er det veldig viktig at vi får sjekket opp i dette. Vi ønsker ikke at noen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (4)

Bytte av abonnement

Omtale av  Jan P. S

Vi har 2 strømmålere. Avsluttet hovedmåler i januar 2019 og andre måler april 2019. NorgesEnergi skylder oss flere tusen, men fortsetter å sende purringer via bank og sms. Hver gang kunderservice blir oppringt, sier de at jeg har helt rett og at de skal utbetale utestående. Purringene fortsetter å komme og det trekkes penger fra det vi har utestående. Hva skjer når denne går tom? Sendes regningen da til inkasso? Daglig leder som har ansvaret tar ikke telefonen, og kundeservice har vel ikke noe annet å bidra med enn å samtale med misfornøyde kunder. I tillegg må det sies at jeg har byttet til en leverandør som scorer veldig lavt på pris målinger. Men vi har spart kr 3.370 i 2019, sammenlignet med 2018. Tar du kontakt med Forbrukerombudet, blir du bedt om å vedlegge korrespondanse. Mener de enveis korrespondanse, siden den kun går en vei? Anbefaler ikke dette selskapet. Synes synd på kundesenteret som står hjelpeløse i slike saker. Der ledelsen har beskyttet seg selv mot å ta ansvar og møte kritikk.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:27

Hei Jan. Her er det veldig viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen og gir de opplysningene som du gir her. Det kan høres ut som ditt abonnement fremdeles er aktivt hos oss når du opplever å fremdeles motta fakturaer fra oss. Etter at abonnementet er avsluttet skal det produseres et sluttoppgjør hos oss og eventuelt tilgodehavende blir tilbakebetalt til kunde. Dette skjer automatisk, men det kan noen ganger ta litt tid. Det kommer an på flere ting som bl.a hvor fort ny leverandør overfører abonnementet til seg eller hvor fort vi mottar siste målerstand og øvrig informasjon vi trenger for å sluttfakturere. Du oppgir at siste måler ble avsluttet helt tilbake til April og sluttoppgjøret skulle da for lengst vært sendt fra oss. Anbefaler deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se på saken og finne en løsning her. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lokker deg inn med tilbud og blir kjempe kostbar over tid

Omtale av  Jes

Katastrofal kundeservis. Roter det til så du bli tvunget til å akseptere pliktlevereringvilkår. I tillegg lokker deg inn som kunde med tilbud og blir så kjempe kostbar over tid. Mitt beste råd er ligg unna Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:27

Hei Jes. Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Kundeservice er viktig for oss og vi vil gjerne at du tar kontakt med oss dersom det er noe spesifikt du har opplevd. Vi er opptatt av å ha strømavtaler som er gunstige over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Dersom vi har gjort noe feil hos oss som har ført til at du har måtte betale for leveringspliktig strøm en periode er det vanlig at vi da kompenserer den ekstra kostnaden det har utgjort for deg. Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på hva som har skjedd her. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Verste jeg har vært borti!!

Omtale av  Irma

Min samboer fikk sms fra NorgesEnergi 2 uker siden (vi er ikke og har aldri vært kunder hos de eller hatt noe slags kontakt med de), i smsen stod det mitt navn og hans e-postadresse som var skrevet feil. De skrev at de ikke har klart å sende e-post til den adressen og at jeg må ta kontakt for å rette opp i det. Vi tenkte det var veldig rart og sikkert gjort en feil og svarte ikke på smsen. I går får jeg et brev i posten fra NorgesEnergi om at jeg har blitt kunde. Ringte de i dag for å kansellere det og ba om bekreftelse på e-post, det ble gjort. Ønsket mer info om denne avtalen, når den ble inngått og hvor. Fikk svar at det skjedde på en stand i Oslo den og den datoen. Fikk også tilsendt avtalen på e-post. Signaturen er ikke min og det er helt umulig at dette har skjedd da jeg var kun på ett sted den datoen og det var ikke på et senter.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:26

Hei Irma. Har du vært i kontakt med vårt kundesenter angående signaturen du mottok? Dersom du ikke har signert og inngått avtale med oss er det viktig at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilfeller skal ikke forekomme og vi må finne ut hva som har skjedd her slik at dette kan rettes opp i. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (1)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR