NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Oppdaget at de har belastet meg for tilleggsprodukter, noe som kalles sparepakke og vintertrygghet. Jeg kan ikke huske at dette ble nevnt da strømavtalen ble inngått. I tillegg nekter de å oversende dokumentasjon på at jeg har inngått avtale på disse produktene.. Jeg holder igjen de siste fakturaene til de enten krediterer meg for disse produktene, eller de dokumenterer at jeg har inngått avtale på disse. Til tross for innsigelse, sender de saken til inkasso. Der leverer jeg ny innsigelse og ber på nytt om dokumentasjon på avtalen. Etter at saken har ligget i bero i 3 måneder, har de enda ikke sendt meg dokumentasjon på at det eksisterer noe avtale på disse produktene! Produktet sparepakke er en forsikring som vil tre i kraft om jeg blir sykemeldt, permittert eller ufrivillig arbeidsledig. Hadde det ikke vært greit å få tilsendt forsikringsvilkårene om man inngikk en forsikringsavtale?
Hei Thomas. Vi syntes det er leit å høre at du føler vi ikke har hjulpet deg slik du skulle ønske. Vi vil veldig gjerne komme til bunns i denne saken med deg og ber deg ta kontakt med kundesenteret våres. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Etter at jeg sa opp avtalen har de drevet med telefonterror, ringt meg nærmest daglig selv om jeg sa jeg ikke var interessert. I tillegg unnlater de å si hvor de ringer fra, han som ringte fant på en løgn om at det var noe galt med strømanlegget så flere i blokken hadde fått for høy regning bare for å få meg til å fortsette samtalen og så høre på hvor fantastiske priser han kunne tilby meg.
Hei Marij. Vi beklager veldig at du har blitt utsatt for pågående selgere. Om du tar kontakt med kundesenteret våres så kan vi hjelpe deg med å legge inn en klage på selger, og slette ditt nummer fra salgslistene våres. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Med Vennlig Hilsen, Synne i NorgesEnergi
Billig. Hyggelig kundeservice. Omtenksomme. Behjelpelige og hjelpsomme.
Sa opp avtalen med dette grenseløse og horrible strømselskapet NORGESENERGI pga skyhøye priser vi måtte betale. Videre da etter ny avtale med et annet strømselskap, har de gått inn uten at de har opplyst om det, og trukket en høy betydelig sum fra konto til min kone, da de mener vi har en utstående saldo, tross for ekstreme priser vi har betalt. Bedt om å få faktura detaljer, men kun fått tilsendt hvilke summer som er betalt opp igjennom. Personlig forsøkt å få tak i disse på tlf etter denne hendelsen, men kommer til en overfladisk kunderådgiver hvor man blir bedt om å taste 2 valg og som skal ringe deg opp. Disse ringer ikke opp og har en ubeskrivelig dårlig kundeservice!!. Dette selskapet har til de grader så mye dårlig kritikk og videre omtaler at det er helt utenfor min fatteevne og at dette er lovlig. Mange av omtalene jeg har lest om dette selskapet som har fått tilbakemelding fra Norgesenergi, er:" vi beklager, vi beklager at du har en slik opplevelse av oss", men allikevel får dette bare fortsette. Har forsøkt å komme i kontakt med Forbrukerrådet, men lang venting, men vil bli fulgt opp. Til de av dere som leser dette og et svært godt råd: IKKE vurder å bruke dette selskapet!!!
Hei Hs. For å kunne sjekke opp i saken og se hva som har hendt her er det viktig at du kontakter vårt kundesenter. Det er den eneste muligheten vi har til å sjekke opp i din sak. Dersom du ikke har mottatt kopier av dine ordinære fakturaer skal vi selvsagt sende deg dette. Ut i fra det du skriver kan det høres ut som du har en valgfri betalingsordning hos oss som heter Strømkonto. Det er nok disse fakturaene du har mottatt fra oss ved første henvendelse. Der vil man dessverre ikke finne oversikt over forbruk og priser. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Du betaler da samme beløp hver måned hele året basert på årsforbruket på ditt anlegg. Dersom det er trukket et beløp fra din kones konto må nok dette være i forbindelse med at dere har avtalegiroavtale hos oss. Det sendes alltid med fakturaspesifikasjon per post eller elektronisk, avhengig av om man har e-faktura-avtale eller ikke. Denne kan vi sende deg på nytt om ønskelig. Det er vanskelig å si hva det er som gjør at du opplever å motta høye fakturaer da dette kan skyldes flere faktorer, men på generelt grunnlag kan vi si at prisene generelt i strømmarkedet har vært høyere det siste året enn foregående år. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan sende dere full oversikt og eventuelt ta en gjennomgang sammen med dere. Vi kan kontaktes på telefon 38100080 eller e-post [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi
Lurer deg til å inngå fordyrende avtaler. Slett kundeservice. Forsøker å true deg med opptak av samtale som i realiteten sier noe helt annet.
Hei Tom. Vi synes det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss. Det stemmer at vi tar opp lydfil i forbindelse med avtaleinngåelse over telefon og denne skal fungere som en sikkerhet både for oss og for kunden og sikre at kunden er gitt riktig og tilstrekkelig med informasjon ved avtaleinngåelse. For at vi skal kunne sjekke opp i saken er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Det er også slik at man som kunde kan få høre lydfilen som ble tatt opp over telefon dersom man ønsker det. Det er også i vår interesse at våre selgere utgir riktig informasjon og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Strømavtalen man får skal samsvare med strømavtalen man blir forespeilet ved inngåelse. Dersom dette ikke skulle være tilfelle her ønsker vi å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
En dag dukket det opp et brev i posten om at vi hadde blitt kunder hos norges energi. Vi har ALDRI gjort noe avtale med. Sendte de en krass mail om hva de holdt på med men de hadde ingen svar på dette. 2 uker etterpå får vi et brev i posten om avsluttelsesgebyr fra 29 mai til 29 mai på 45 kr. NÅR VI ALDRI HADDE VÆRT KUNDER HOS DE!! Skal ringe de imorgen og rive kjeft. Dette er svindlere på lavt nivå. Hold dere unna!
Hei Vegard. Her høres det ut som det har skjedd en misforståelse. Vi håper du har vært i kontakt med oss i mellomtiden og fått løst saken. Vi fakturerer aldri avsluttelsesgebyr for våre kunder på kroner 45. Det koster ikke noe verken å bli kunde hos oss eller å avslutte avtalen, så dette er nok mest sannsynlig strømmen som er brukt den dagen dere var kunde hos oss. Dersom dere ikke har vært i kontakt med oss for å bli kunder er det veldig viktig at vi får sjekket opp i dette. Vi ønsker ikke at noen skal bli kunde hos oss mot sin vilje. Mvh Monica, NorgesEnergi
Vi har 2 strømmålere. Avsluttet hovedmåler i januar 2019 og andre måler april 2019. NorgesEnergi skylder oss flere tusen, men fortsetter å sende purringer via bank og sms. Hver gang kunderservice blir oppringt, sier de at jeg har helt rett og at de skal utbetale utestående. Purringene fortsetter å komme og det trekkes penger fra det vi har utestående. Hva skjer når denne går tom? Sendes regningen da til inkasso? Daglig leder som har ansvaret tar ikke telefonen, og kundeservice har vel ikke noe annet å bidra med enn å samtale med misfornøyde kunder. I tillegg må det sies at jeg har byttet til en leverandør som scorer veldig lavt på pris målinger. Men vi har spart kr 3.370 i 2019, sammenlignet med 2018. Tar du kontakt med Forbrukerombudet, blir du bedt om å vedlegge korrespondanse. Mener de enveis korrespondanse, siden den kun går en vei? Anbefaler ikke dette selskapet. Synes synd på kundesenteret som står hjelpeløse i slike saker. Der ledelsen har beskyttet seg selv mot å ta ansvar og møte kritikk.
Hei Jan. Her er det veldig viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter igjen og gir de opplysningene som du gir her. Det kan høres ut som ditt abonnement fremdeles er aktivt hos oss når du opplever å fremdeles motta fakturaer fra oss. Etter at abonnementet er avsluttet skal det produseres et sluttoppgjør hos oss og eventuelt tilgodehavende blir tilbakebetalt til kunde. Dette skjer automatisk, men det kan noen ganger ta litt tid. Det kommer an på flere ting som bl.a hvor fort ny leverandør overfører abonnementet til seg eller hvor fort vi mottar siste målerstand og øvrig informasjon vi trenger for å sluttfakturere. Du oppgir at siste måler ble avsluttet helt tilbake til April og sluttoppgjøret skulle da for lengst vært sendt fra oss. Anbefaler deg å ta kontakt med oss slik at vi kan se på saken og finne en løsning her. Mvh Monica, NorgesEnergi