NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Selgerne på Elkjøp ljuger og presser deg til du går med på avtalen. Man blir forklart en meget gunstig avtale, men når fakturaen kommer er det helt klart en langt dyrere avtale. I tillegg fakturerer NorgesEnergi deg for forsikringer, selv om selgerne eksplisitt har lovet at dette ikke kommer til å skje. Når man kontakter NorgesEnergi etterpå er det ingen hjelp å få, dette er tydeligvis slik de vil det skal være.
Norgesenergi har begynt en prosess i politisk retning og det skal de ikke gjøre etter min mening. Når et strømselskap virkelig går inn for å stenge dem ute så er det påtakelig. Det får meg til å ikke finne noe positivt i selskapet. Jeg bytter derfor selskap.
Jeg byttet til et annet selskap da jeg i utgangspunktet ikke var fornøyd med kundeservice. Jeg ble da ringt opp av en selger fra norgesenergi som lovte meg 1000 kr rabatt på neste faktura dersom jeg flyttet tilbake til de. Jeg godtok dette, men fikk aldri de 1000 kr i rabatt, sendte mail og fikk beskjed om at dette ikke var noe de gjør etter en ukes svartid. Jeg ringte inn for å oppklare, men etter lang ventetid kom jeg bare til telefonsvareren og kom derfor aldri igjennom.
Hei Camilla! Vi i Norges Energi er opptatt av kundene våre skal føle seg trygge og godt tatt vare på, og jeg skjønner at dette ikke har blitt innfridd for deg. Jeg må bare beklage at servicen du har opplevd ikke fulgt standarden og at du måtte vente så lenge i kø på telefonen, for så å komme til telefonsvareren. Vi er i tillegg opptatt av at våre kunder får tilstrekkelig med informasjon om avtalen og at avtalen inngås på riktige vilkår. Her har det, igjen, sviktet fra vår side og jeg ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd her. Mvh Jan H
Hvis du liker høye strømpriser og dårlig kundeservice, så er dette selskapet for deg.
Har vært kunde i NorgesEnergi i over 20 år, og har egentlig ikke så mye å utsette på kundeforholdet rent teknisk. Men da det kom frem i påsken at de anser resett.no som et rasistisk nettseted, uten begrunnelse, og valgte å ramme de økonomisk ved å kutte annonser ble jeg veldig provosert. Som tilhenger av ytringsfrihet finner jeg aktører som bidrar til no-plattforming komplett uspiselige. Er idag fornøyd kunde hos en annen leverandør. NorgesEneregis utrolig masete og utidige oppringinger i dagene etterpå var også veldig irriterende og førte til at jeg blokkerte telenonummeret deres på min mobil.
Hei Stein. Vi i NorgesEnergi er opptatt av at alle skal kunne si sin mening. Ytringsfrihet og mediemangfold er avgjørende i vårt demokratiske samfunn. Vi gjør våre vurderinger helt selvstendig, og selv om enkelte har hevdet at vi lar oss presse av politikere til å "boikotte resett" så er det ikke det som skjer. Vi har aldri uttalt at resett er et rasistisk nettsted og det er heller ikke dette som er grunnen til at vi har valgt å fjerne annonsene. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Annonsene som ble vist skulle aldri vært der i utgangspunktet, og ble derfor fjernet når vi ble gjort oppmerksom på det. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg lot meg overtale til å inngå en avtale med Norgesenergi da jeg kjøpte en vaskemaskin på Lefdal. Jeg fikk 500 kr i avslag, og en månedsavgift på 39 og et rimelig påslag pr.kWh. Selgeren sa ingenting om at jeg måtte betale for en helt unødvendig forsikring i tillegg. I en slik situasjon, tar man seg ikke tid til å lese igjennom en lang kontrakt, før man skriver under. Jeg bare stolte på selgeren hos Lefdal. Da jeg betalte min 2.regning, fikk jeg plutselig se dette beløpet. Den foregående faktura fikk jeg ikke tilgang til fra min profil hos Norgesenergi. Jeg sa opp avtalen, og betalte 500kr tilbake, som avtalt. Men, før jeg betalte siste regning, ville jeg sjekke tidligere faktura. Disse var imidlertid fjernet fra min profil, så jeg måtte etterspørre dem. Så trakk jeg ifra det jeg hadde betalt for forsikringen jeg ikke ville ha. Da fikk jeg vite at Norgesenergi hadde oppfylt sin opplysningsplikt. Men, da jeg sjekket 1.mail fra dem sto det som følger: Med på kjøpet får du Sparepakken (forsikringen). Jeg måtte klikke på en link for å se hva dette var, og enda en link før det var mulig å se at 'gaven' jeg fikk 'på kjøpet' kostet meg 49kr/mnd. Jeg er ikke så vant med å betale for det jeg får 'på kjøpet', så jeg hadde jo ikke sjekket denne informasjonen. Nå har jeg fått en sms hvor de truer med inkasso på hele siste regning, selv om jeg har betalt den minus 130 kr, og jeg har sagt ifra at jeg har kontaktet Forbrukerrådet. Styr unna! Dette kaller jeg svindel!
Hei Anne. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen ved avtaleinngåelse og vi beklager dersom dette ikke er blitt gjort i dette tilfellet. Vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt og at avtalen ikke samsvarer med det som ble forespeilet ved avtaleinngåelse. Dersom du allerede har vært i kontakt med oss går jeg ut ifra at dette allerede er tatt videre med butikken det gjelder. Når det gjelder informasjonen som sendes skriftlig sammen med avtalebekreftelsen er det ønskelig at dette er informativt og lett tilgjengelig for kunden så dette skal vi ta en gjennomgang av. Sparepakken følger med på avtalen, men er valgfri og kan fjernes om man ikke ønsker å ha den med. Dersom man er uenig i et krav man mottar er det viktig at man tar kontakt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Dersom man unngår å betale deler av beløpet vil resterende beløp purres på dersom ikke annet er avtalt. Det er da kun det resterende beløpet som følges opp videre og ikke hele beløpet. Vi beklager dersom dette har vært misvisende i sms-en som ble sendt fra oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Uprofesjonell håndtering knyttet til en overflytting fra strømavtalen jeg hadde bestilt til en dyrere avtale. Overflyttingen var feil i utgangspunktet, og i kontakten med dem fikk jeg beskjed flere ganger om at feilen var rettet opp og at overflytting var kansellert. Dette viste seg å ikke være tilfellet (fikk påfølgende feilfakturering). Frabefaler på det sterkeste å tegne avtale hos dem med mindre man ønsker å bruke mye tid og krefter på å forsøke å ordne opp i problemer som kunne vært unngått i utgangspunktet.
Hei Cecilie. Her er det veldig vanskelig å si hva det er som har skjedd og vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på saken. Vi synes det er leit å høre at du har brukt mye tid på noe som i utgangspunktet skulle vært løst ved første henvendelse. Videre skal man kunne stole på at alt er i orden dersom man får beskjed om det. Vi håper å høre fra deg slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi