Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice og svindel

Omtale av  Camilla

Jeg byttet til et annet selskap da jeg i utgangspunktet ikke var fornøyd med kundeservice. Jeg ble da ringt opp av en selger fra norgesenergi som lovte meg 1000 kr rabatt på neste faktura dersom jeg flyttet tilbake til de. Jeg godtok dette, men fikk aldri de 1000 kr i rabatt, sendte mail og fikk beskjed om at dette ikke var noe de gjør etter en ukes svartid. Jeg ringte inn for å oppklare, men etter lang ventetid kom jeg bare til telefonsvareren og kom derfor aldri igjennom.

Svar fra NorgesEnergi
21.06.2019 15:42

Hei Camilla! Vi i Norges Energi er opptatt av kundene våre skal føle seg trygge og godt tatt vare på, og jeg skjønner at dette ikke har blitt innfridd for deg. Jeg må bare beklage at servicen du har opplevd ikke fulgt standarden og at du måtte vente så lenge i kø på telefonen, for så å komme til telefonsvareren. Vi er i tillegg opptatt av at våre kunder får tilstrekkelig med informasjon om avtalen og at avtalen inngås på riktige vilkår. Her har det, igjen, sviktet fra vår side og jeg ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som kan ha skjedd her. Mvh Jan H

Nyttig (10)

Et forferdelig selskap

Omtale av  Rolf P

Hvis du liker høye strømpriser og dårlig kundeservice, så er dette selskapet for deg.

Nyttig (1)

Forbannet over at NorgesEnergi lar seg diktere av venstrepolitiske aktører

Omtale av  Stein

Har vært kunde i NorgesEnergi i over 20 år, og har egentlig ikke så mye å utsette på kundeforholdet rent teknisk. Men da det kom frem i påsken at de anser resett.no som et rasistisk nettseted, uten begrunnelse, og valgte å ramme de økonomisk ved å kutte annonser ble jeg veldig provosert. Som tilhenger av ytringsfrihet finner jeg aktører som bidrar til no-plattforming komplett uspiselige. Er idag fornøyd kunde hos en annen leverandør. NorgesEneregis utrolig masete og utidige oppringinger i dagene etterpå var også veldig irriterende og førte til at jeg blokkerte telenonummeret deres på min mobil.

Svar fra NorgesEnergi
21.05.2019 11:57

Hei Stein. Vi i NorgesEnergi er opptatt av at alle skal kunne si sin mening. Ytringsfrihet og mediemangfold er avgjørende i vårt demokratiske samfunn. Vi gjør våre vurderinger helt selvstendig, og selv om enkelte har hevdet at vi lar oss presse av politikere til å "boikotte resett" så er det ikke det som skjer. Vi har aldri uttalt at resett er et rasistisk nettsted og det er heller ikke dette som er grunnen til at vi har valgt å fjerne annonsene. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale.  Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Annonsene som ble vist skulle aldri vært der i utgangspunktet, og ble derfor fjernet når vi ble gjort oppmerksom på det. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (23)

Useriøst selskap

Omtale av  Anne

Jeg lot meg overtale til å inngå en avtale med Norgesenergi da jeg kjøpte en vaskemaskin på Lefdal. Jeg fikk 500 kr i avslag, og en månedsavgift på 39 og et rimelig påslag pr.kWh. Selgeren sa ingenting om at jeg måtte betale for en helt unødvendig forsikring i tillegg. I en slik situasjon, tar man seg ikke tid til å lese igjennom en lang kontrakt, før man skriver under. Jeg bare stolte på selgeren hos Lefdal. Da jeg betalte min 2.regning, fikk jeg plutselig se dette beløpet. Den foregående faktura fikk jeg ikke tilgang til fra min profil hos Norgesenergi. Jeg sa opp avtalen, og betalte 500kr tilbake, som avtalt. Men, før jeg betalte siste regning, ville jeg sjekke tidligere faktura. Disse var imidlertid fjernet fra min profil, så jeg måtte etterspørre dem. Så trakk jeg ifra det jeg hadde betalt for forsikringen jeg ikke ville ha. Da fikk jeg vite at Norgesenergi hadde oppfylt sin opplysningsplikt. Men, da jeg sjekket 1.mail fra dem sto det som følger: Med på kjøpet får du Sparepakken (forsikringen). Jeg måtte klikke på en link for å se hva dette var, og enda en link før det var mulig å se at 'gaven' jeg fikk 'på kjøpet' kostet meg 49kr/mnd. Jeg er ikke så vant med å betale for det jeg får 'på kjøpet', så jeg hadde jo ikke sjekket denne informasjonen. Nå har jeg fått en sms hvor de truer med inkasso på hele siste regning, selv om jeg har betalt den minus 130 kr, og jeg har sagt ifra at jeg har kontaktet Forbrukerrådet. Styr unna! Dette kaller jeg svindel!

Svar fra NorgesEnergi
21.05.2019 13:59

Hei Anne. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon om avtalen ved avtaleinngåelse og vi beklager dersom dette ikke er blitt gjort i dette tilfellet. Vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt og at avtalen ikke samsvarer med det som ble forespeilet ved avtaleinngåelse. Dersom du allerede har vært i kontakt med oss går jeg ut ifra at dette allerede er tatt videre med butikken det gjelder. Når det gjelder informasjonen som sendes skriftlig sammen med avtalebekreftelsen er det ønskelig at dette er informativt og lett tilgjengelig for kunden så dette skal vi ta en gjennomgang av. Sparepakken følger med på avtalen, men er valgfri og kan fjernes om man ikke ønsker å ha den med. Dersom man er uenig i et krav man mottar er det viktig at man tar kontakt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Dersom man unngår å betale deler av beløpet vil resterende beløp purres på dersom ikke annet er avtalt. Det er da kun det resterende beløpet som følges opp videre og ikke hele beløpet. Vi beklager dersom dette har vært misvisende i sms-en som ble sendt fra oss. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Svært misfornøyd med deres kundebehandling

Omtale av  Cecilie

Uprofesjonell håndtering knyttet til en overflytting fra strømavtalen jeg hadde bestilt til en dyrere avtale. Overflyttingen var feil i utgangspunktet, og i kontakten med dem fikk jeg beskjed flere ganger om at feilen var rettet opp og at overflytting var kansellert. Dette viste seg å ikke være tilfellet (fikk påfølgende feilfakturering). Frabefaler på det sterkeste å tegne avtale hos dem med mindre man ønsker å bruke mye tid og krefter på å forsøke å ordne opp i problemer som kunne vært unngått i utgangspunktet.

Svar fra NorgesEnergi
16.05.2019 11:00

Hei Cecilie. Her er det veldig vanskelig å si hva det er som har skjedd og vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan se på saken. Vi synes det er leit å høre at du har brukt mye tid på noe som i utgangspunktet skulle vært løst ved første henvendelse. Videre skal man kunne stole på at alt er i orden dersom man får beskjed om det. Vi håper å høre fra deg slik at vi kan se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (2)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene...

Omtale av  Olaf M

Etter og hatt en del strømselskaper opp igjennom årene har 5 måneders erfaring med Norges Energi gitt meg de dårligste erfaringene jeg har opplevd av en stor norsk næringslivsaktør. Lovnader om billig strøm ble til skjulte kostnader, svært dårlig kundeservice og noe som totalt må bli den dyreste strømmen på markedet. For all del, hvis du ikke vil bli lurt, STYR UNNA!

Svar fra NorgesEnergi
14.05.2019 16:54

Hei Olaf M. Vi synes det er veldig leit å høre at du har hatt dårlige erfaringer hos oss. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Hva som lønner seg vil i stor grad avhenge av forbruk. Det er viktig for oss at kunden får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har fått noe de ikke har bestilt. Vi setter pris på om du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (3)

Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler"

Omtale av  Gustav C

Elendig selskap, reklamerer konstant om sine "billige avtaler", men så viser det seg at de etter kort tid går over til andre avtaler som er enda dyrere. Har byttet strømselskap nå, og Norgesenergi lar meg ikke være! De har ringt meg over 10 ganger nå, og fortsetter å mase selv om jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker mer kontakt fra dem.

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2019 20:05

Hei Gustav. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt. Vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige avtaler over tid og det er ikke vanlig at avtalen endres etter kort tid. Vi vil aldri gjøre endringer på din avtale uten å varsle deg først. Her vil vi gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd. Når man gir beskjed om at man ikke ønsker å bli ringt mer skal selvsagt dette respekteres. Vanlig rutine er at vi da fjerner telefonnummer fra våre ringelister, men det ser ut ikke om som dette har skjedd her og det beklager vi. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Samtidig kan vi fjerne ditt nummer fra våre ringelister om ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (3)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR