NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Mange rare navn på strømavtaler gjør det helt håpløst å sammenligne priser med andre leverandører. Generelt dyrt. De gir rabatt på deriblant varmepumper og kaller en 60 mnd. avtale for rentefri. Men med en sånn avtale så betaler du nesten 10.000,- mer for en 60 mnd. avbetaling enn hvis du kjøper den kontant. Den rabbaterte prisen er heller ikke billig. Det er en standardpris. Dette er bare ett eksempel på den sleipe markedsføringen deres.
Hei Runar. Vi i NorgesEnergi jobber hele tiden for å gjøre strøm både enkelt og billig. NorgesEnergi har en produktportefølje som er tilpasset de ulike kundegruppenes behov. Noen ønsker f. eks. spotprisavtaler (flytende priser), mens andre ønsker avtaler med faste priser. På samme måte er det kunder som ønsker faktura i posten, mens andre ønsker kun å kommunisere digitalt. Inne på Min Side kan du se hvilken avtale du har hos oss idag og kan på denne måten sammenligne med andre leverandører. Det er synd å lese at du ikke er fornøyd med oss slik det er nå, men hvis du sender oss en henvendelse på e-post/telefon eller Facebook kan vi prøve å finne en løsning. Mvh Mari, NorgesEnergi
Fikk urimelig høye strømregninger etter bytte. Nettselskapet har vedgått at dette er åpenbart feil, mens Norges Energi sendte til inkasso. Skal aldri stole på en telefonselger igjen. Styr unna.
Hei Tommy. Dette høres ikke så greit ut. Hvis du har vært i dialog med oss i NorgesEnergi har vi rutiner der vi kan utsette fakturaen i påvente av korrigeringer fra netteier hvis f.eks forbruket er feil. På denne måten unngår vi at fakturaen går videre til inkasso. Hvis vi ikke hører noe fra kunden etter forfallsdato på utsettelsen sender vi et varsel i forkant. Hvis vi deretter ikke får beskjed om å utsette fakturaen videre, går fakturaen til inkasso. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke om det er noe vi har gjort feil i din sak. Mvh Mari, NorgesEnergi
Det dyreste jeg har vært borti, og nesten umulig å komme ut fra med et sluttoppgjør! Mange mailer, men det tok jaggu tid før jeg heldigvis kom meg ut av dette selskapet. Aldri opplevd maken!!
Hei Anne M. Vi sender ut fakturaene etterskuddsvis slik at vi har oversikt over forbruk og priser i perioden som har vært. Det er derfor vanlig at man mottar sluttoppgjøret måneden etter, eller i enkelte tilfeller opp til to måneder etter, men noe lenger enn dette skal det ikke ta. Dette er også noe som skal gå automatisk og uten at kunden må foreta seg noe. Vi forstår at det ikke har blitt opplevd slik i dette tilfellet og det beklager vi. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Fikk plutselig beskjed om at jeg var kunde hos Norgesenergi uten at jeg har blitt kontaktet eller at jeg selv har tatt kontakt. Jeg var i denne perioden sykemeldt og benyttet meg av trippelgaranti hos Fjordkraft og fikk dekket strømmen i sykemeldingsperioden, så tidspunktet for å inngå noen avtale ville ha vert uklokt. De kan ikke dokumentere noen inngåelse til avtale. Det ble heller ikke sendt noen form for angrerettskjema, så her er alle regler brutt med tanke på fjernsalg. Å kommunisere med de, er som å snakke til veggen, da det kommer floksler om at jeg kan være offer for datainnbrudd og må melde dette til politiet. Merkelig at alt annet er uberørt, men at strøm er bestilt av Norgesenergi ved innbrudd. Saken er meldt til Elklagenemnda og om saken ikke vinner frem der, så er Forbrukerombudet neste skanse, da reglene er ganske tydelige med tanke på denne type salg.
Hei Pål. Dette er veldig leit å høre. Ingen skal bli kunde hos oss mot sin vilje og vi starter aldri opp med mindre det foreligger en skriftlig aksept på avtale fra kunden. For at jeg skal kunne sjekke opp i denne spesifikke saken trenger jeg at du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan få mer informasjon om deg og din strømavtale hos oss. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her men dersom for eksempel bestilling er gjort via internett er det dessverre umulig for oss å vite hvem som fysisk har bestilt strømmen. Vi har dessverre ikke mulighet eller tilgang til verktøy for å undersøke dette selv og dette gjelder ikke bare for oss men for alle leverandører. Det kan derfor være aktuelt i enkelte tilfeller med en politianmeldelse. Heldigvis er denne typen saker veldig sjeldne. Vi ønsker jo selvfølgelig å bidra med informasjon og behandling av saken på alle måter som vi kan i denne prosessen. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan ha et godt samarbeid her. Du kan gjerne spørre etter meg dersom du ønsker det så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Valgte NorgesEnergi når jeg kjøpte bolig og hadde i utgangspunktet ikke tenkt særlig over hvem jeg valgte, jeg tok bare det første på lista. De gangene jeg har blitt kontaktet direkte av selgerne deres har det vært litt spesielt: - Første gang skulle selgeren tilsynelatende "overøse meg med gode tilbud" ved å selge meg tilleggspakker til 50kr-150kr per måned pr. stk. Etter at han hadde snakket uavbrutt i 5 minutter og gjentatt navnet mitt sikkert 10-15 ganger måtte jeg bare si at jeg takket ja til alt. Tanken var at jeg da senere kunne gå inn og avbestille det jeg ikke trengte. - Andre gangen var ifbm. at jeg hadde byttet strømleverandør til noe annet enn NorgesEnergi. Først får jeg to mailer fra NorgesEnergi, en hvor jeg får tilbud om å binde strømprisen og en som takker for at jeg var kunde hos de. Ikke lenge etterpå ringes jeg opp av en selger som skal forsøke å beholde meg som kunde. Jeg takker pent nei hvorpå selgeren umiddelbart svarer "OK, ha det godt da." og legger på røret før jeg rekker å reagere. For meg vitner dette om en person som var veldig stresset og irritert. Jeg har ikke hatt noen problemer med faktura eller lignende, men totalinntrykket mitt er dette er et selskap som: - Roper høyt om at de er billige, men ikke nødvendigvis er det - Kompenserer for "lave priser" ved å selge kundene sine tilleggspakker til 50-150kr/mnd - Har et ungt salgsteam hvor fokuset er å tjene penger, først og fremst - Har lite empati for kundene
Hei Mads. Takk for din tilbakemelding. Våre fordelsavtaler gir gode fordeler til våre kunder og vi synes det er leit om det ikke oppfattes slik. Alle våre fordelsavtaler er valgfrie og kan når som helst fjernes. Fordelsavtaler er ikke noe man må ha for å være kunde hos oss og man velger selv om man ønsker å ha dette med på avtalen og eventuelt hvilke man ønsker. Vi synes det er leit om du har følt deg presset til å takke ja til disse. Slik skal det ikke være. Vi håper du vil ta kontakt med oss dersom du ikke ønsker disse slik at vi kan få fjernet dem fra din avtale. E-posten du har mottatt fra oss med tilbud om fastpris er i forbindelse med en av våre fordelsavtaler og er ikke knyttet til avslutningen av ditt abonnement. Vi ønsker at våre selgere skal være høflige og hyggelige uavhengig av om man takker ja eller nei. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Slike tilbakemeldinger er viktige for oss. Mvh Monica, NorgesEnergi
Katastrofal kundeservice og ikke-fungerende digitale løsninger. Store problemer med å opprette e-faktura, ingen vilje til å hjelpe men skylder på alle andre banker og betalingstjenester, ikke mulig å sende e-post til kundeservice, blir ikke oppringt av kundeservice
Hei Knut H. Det er veldig leit å høre at du ikke fikk den hjelpen du trengte for å opprette eFaktura. Det er ikke alltid vi klarer å hjelpe kunden med dette da opprettelse av eFaktura opprettes i nettbanken til kunden, og BankID må benyttes for opprettelse. Men vi skal prøve vårt ytterste med den kunnskapen og hjelpemidlene vi har. Det er veldig fint hvis du kan sende oss en e-post til [email protected] med ditt kundenummer slik at vi kan se nærmere på saken din. Gjerne henvis e-posten til meg hvis du ønsker det. Mvh Mari, NorgesEnergi
Var veldig fornøyd med prisen frem til jeg skulle flytte hjem for en periode. Jeg sa opp, og vervet inn den nye leietakeren for leiligheten jeg flyttet fra. Vi skulle begge få 500kr avslag på min siste regningen og hans første. Tydeligvis har det blitt noe kluss, for den nye leietakeren hørte aldri fra de men jeg fikk bekreftet at det var i orden. Jeg fikk min siste regning som stemte med at jeg hadde spart 500kr. Allikevel fikk jeg en større regning en måned senere. Jeg sendte både mail og snakket på chat med noen om dette og fikk bare til svar at jeg aldri hadde vervet noen. Hvorfor i all verden fikk jeg ikke en samlet regning som vanlig da? .... God service ville vært å fikse vervingen der og da, uansett hvem sin feil det kan ha vært. Når man har brukt tid på sånt så blir man oppgitt når ting ikke går i orden, og når man i tillegg blir møtt av lite imøtekommende ansatte ble jeg sint. Her tapte dere en ny kunde, og en som vurderte å bruke dere igjen. Jeg skal ALDRI bruke norgesenergi og anbefaler ingen det.
Hei Mona. Vi syns det er veldig dumt at det endte slik, vi ønsker selvfølgelig å møte alle kunders problemstillinger og løse det på best mulig måte for kunden. Vi forstår viktigheten av god kundeservice og det er leit å lese at vi mister deg som kunde på grunn av dårlig kundebehandling. Jeg ønsker veldig gjerne å se nærmere på saken din hvis du ønsker det. Du kan sende oss ditt kundenummer/mobilnummmer i en e-post til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg. Med vennlig hilsen Mari, NorgesEnergi.