Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lureri!

Omtale av  Bjørn F

Vi ble lurt og forledet til å tegne et bedriftsabonnement. Jeg/vi angrer. Da får jeg vite at det er 12 mnd bindingstid. Umulig å gå kontakt med kundeservice. Uoversiktlig nettside!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:59

Hei Bjørn F Vi beklager at du sitter igjen med en følelse av å ha blitt lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. Når det gjelder bedriftsavtale kan du ta direkte kontakt med kundesenteret for bedrift på telefon 38 10 00 81 eller sende en epost til [email protected]. Vi håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lurer kundene sine

Omtale av  Kaja

Hold dere langt unna dette firma. Lurer kundene sine til avtaler som gjør det dyrt for deg og lønnsomt for de

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:48

Hei Kaja Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Du skriver ikke noe om hvilken avtale du har hos oss, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ansett flere kundebehandlere....det er vel kunder dere lever av!

Omtale av  Kenneth N

Her er det en avtale om topp 10, og det at dere har valgt å benytte variabel pris betyr vel at dette må vel være en avtale om topp 10 dårligste og dyreste avtale i hele norden! Ikke bare føler man seg ranet...

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:38

Hei Kenneth N Vi har den siste tiden hatt stor pågang til vårt kundesenter og i den forbindelse jobber vi med ulike tiltak for å bedre på situasjonen slik at kundene kommer raskere i kontakt med oss. Vi beklager ulempen den lange ventetiden medfører. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Vi har overholdt Topp 10 garantien alle årene vi har tilbudt denne avtalen. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ble lurt inn i en variabel strømavtale

Omtale av  Line S

Ble oppringt av en meget overbevisende selger som « lurte» meg til å signere en variabel strømavtale. Skulle være forutsigbart og trygt. Endte med å betale 13800kr for en mnd i oktober. Sikkert juridisk innafor men det er spekulativt fra strømselskapets side som tenker kun profitt

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:19

Hei Line S Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med strømavtalen din hos oss. De variable prisene holder seg mer stabile over tid og kan gå både over og under spotprisen i perioder. Frem til første November var man pliktet til å varsle prisendringer 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dyr mnd avgift

Omtale av  Jostein T

Ser det er flere som ligger under i spotpris og uten mnds avgiften. Burde fjerne denne her og. Burde og senke kWh prisen slik att dere faktisk er billigst.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:53

Hei Jostein! Med en spotprisavtale hos oss får du strøm til innkjøpspris. Det vil si at vi kjøper inn strømmen til prisen på markedet og selger til deg som forbruker til samme prisen. Som bedrift er vi nødt til å tjene penger og dersom du har en Spotprisavtale hos oss er det faktisk kun 49 kr/mnd vi tjener på ditt kundeforhold + (eventuelt valgfrie tilleggsprodukter). Det er mange leverandører som operer med minuspåslag slik at kWh-prisen går under Spotprisen. Vi i NorgesEnergi mener at dette er forvirrende lokkeavtaler hvor det ofte er noen haker bak. Vi ønsker å være en ryddig strømleverandør som gjør det enkelt for kunden å forstå hva du som kunde betaler for. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurt til å velge sesongpris

Omtale av  Bent L

Ble oppringt av Norgesenergi som lovpriste fordelene med sesongpris mht. stabilitet og forutberegnelighet, uten å nevne bakdelene som grelt kom til uttrykk i regningen for oktober: grisehøy strømpris på det mangedobbelte av spotpris - kombinert med veldig liten strømstøtte. Ble heller ikke tilfredsstillende informert om hva sesongpris innebærer, og finner ingen forståelig forklaring på selskapets ellers så fyldige nettsider. Leser i Bergens Tidende at et annet strømselskap tilbakebetalte differansen ned til spotpris. Hva med Norgesenergi? Venter litt og ser før jeg skifter leverandør. Vennlig hilsen Bent L.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:49

Hei Bent! For den som er ute etter forutsigbarhet er Sesongpris (nå Variabelpris) den riktige avtalen for deg. Det er en avtale hvor man konstant er bevisst på kWh-pris da man får varsel dersom prisen går opp (forvarsel 14 dager) og instant varsel dersom prisen går ned. Da vat du akkurat hvilken kWh-pris du har til enhver tid og du slipper å ta utgangspunkt i svingningene i Spotprismarkedet som har vist seg å være veldig uforutsigbart. Dessverre har det vært en veldig spesiell markedssituasjon som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Det var godt å høre at du ønsker å gi oss en sjanse til. Det setter vi stor pris på! Ta kontakt dersom det skulle være noe! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Bruker mer energi til å lure folk enn å hjelpe folk!!

Omtale av  Misfornøyd K

Ikke verdt å velge dem. Du kastet bort din tid. Flink til å gi løkkeavtaler. Og endrer dem uten å varsle kunden.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:45

Hei! Det var beklagelig at du ikke ble fornøyd med NorgesEnergi. Vi jobber alltid for å være et konkurransedyktig selskap som kan bidra med topp service og gode priser. Dessverre er det mye uforutsigbarhet i disse tider da det har vist seg å være en veldig spesiell markedssituasjon de siste måndene. Dette gjør det vanskelig å fastsette variable avtaler eller fastprisavtaler. Vi gir alltid forvarsel i god tid dersom en endring skal trå i kraft. Vi sender ut 14 dagers forvarsel ved prissendring og vi oprerer uten bindingstid (med unntak av elkjøpavtale) slik at våre kunder står fritt til å ta egne valg dersom de ønsker å utføre produktendringer eller å bytte leverandør. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR