NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Her er det en avtale om topp 10, og det at dere har valgt å benytte variabel pris betyr vel at dette må vel være en avtale om topp 10 dårligste og dyreste avtale i hele norden! Ikke bare føler man seg ranet...
Hei Kenneth N Vi har den siste tiden hatt stor pågang til vårt kundesenter og i den forbindelse jobber vi med ulike tiltak for å bedre på situasjonen slik at kundene kommer raskere i kontakt med oss. Vi beklager ulempen den lange ventetiden medfører. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Vi har overholdt Topp 10 garantien alle årene vi har tilbudt denne avtalen. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi
Ble oppringt av en meget overbevisende selger som « lurte» meg til å signere en variabel strømavtale. Skulle være forutsigbart og trygt. Endte med å betale 13800kr for en mnd i oktober. Sikkert juridisk innafor men det er spekulativt fra strømselskapets side som tenker kun profitt
Hei Line S Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med strømavtalen din hos oss. De variable prisene holder seg mer stabile over tid og kan gå både over og under spotprisen i perioder. Frem til første November var man pliktet til å varsle prisendringer 14 dager i forkant. Etter første November ble dette endret til 30 dager i forkant av prisendringen. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Monica NorgesEnergi
Ser det er flere som ligger under i spotpris og uten mnds avgiften. Burde fjerne denne her og. Burde og senke kWh prisen slik att dere faktisk er billigst.
Hei Jostein! Med en spotprisavtale hos oss får du strøm til innkjøpspris. Det vil si at vi kjøper inn strømmen til prisen på markedet og selger til deg som forbruker til samme prisen. Som bedrift er vi nødt til å tjene penger og dersom du har en Spotprisavtale hos oss er det faktisk kun 49 kr/mnd vi tjener på ditt kundeforhold + (eventuelt valgfrie tilleggsprodukter). Det er mange leverandører som operer med minuspåslag slik at kWh-prisen går under Spotprisen. Vi i NorgesEnergi mener at dette er forvirrende lokkeavtaler hvor det ofte er noen haker bak. Vi ønsker å være en ryddig strømleverandør som gjør det enkelt for kunden å forstå hva du som kunde betaler for. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ble oppringt av Norgesenergi som lovpriste fordelene med sesongpris mht. stabilitet og forutberegnelighet, uten å nevne bakdelene som grelt kom til uttrykk i regningen for oktober: grisehøy strømpris på det mangedobbelte av spotpris - kombinert med veldig liten strømstøtte. Ble heller ikke tilfredsstillende informert om hva sesongpris innebærer, og finner ingen forståelig forklaring på selskapets ellers så fyldige nettsider. Leser i Bergens Tidende at et annet strømselskap tilbakebetalte differansen ned til spotpris. Hva med Norgesenergi? Venter litt og ser før jeg skifter leverandør. Vennlig hilsen Bent L.
Hei Bent! For den som er ute etter forutsigbarhet er Sesongpris (nå Variabelpris) den riktige avtalen for deg. Det er en avtale hvor man konstant er bevisst på kWh-pris da man får varsel dersom prisen går opp (forvarsel 14 dager) og instant varsel dersom prisen går ned. Da vat du akkurat hvilken kWh-pris du har til enhver tid og du slipper å ta utgangspunkt i svingningene i Spotprismarkedet som har vist seg å være veldig uforutsigbart. Dessverre har det vært en veldig spesiell markedssituasjon som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Det var godt å høre at du ønsker å gi oss en sjanse til. Det setter vi stor pris på! Ta kontakt dersom det skulle være noe! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ikke verdt å velge dem. Du kastet bort din tid. Flink til å gi løkkeavtaler. Og endrer dem uten å varsle kunden.
Hei! Det var beklagelig at du ikke ble fornøyd med NorgesEnergi. Vi jobber alltid for å være et konkurransedyktig selskap som kan bidra med topp service og gode priser. Dessverre er det mye uforutsigbarhet i disse tider da det har vist seg å være en veldig spesiell markedssituasjon de siste måndene. Dette gjør det vanskelig å fastsette variable avtaler eller fastprisavtaler. Vi gir alltid forvarsel i god tid dersom en endring skal trå i kraft. Vi sender ut 14 dagers forvarsel ved prissendring og vi oprerer uten bindingstid (med unntak av elkjøpavtale) slik at våre kunder står fritt til å ta egne valg dersom de ønsker å utføre produktendringer eller å bytte leverandør. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Ser at norgesenergi med variabel pris er nesten dobbelt så dyr som andre selskaper.
Hei Birgitta! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Anbefalte fastpris til 449 pr kW. i sept og okt da spotprisen var billig.
Hei Inger! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i Oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. Det er ikke alltid lønnsomt å binde fastpris da strømmarkedet har vist seg å være veldig uforutsigbart den siste tiden. Heldigvis for kunden sin del så er det kunden selv som aktivt på "Bekrefte fastpris" når tilbudet sendes ut. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi