Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyr mnd avgift

Omtale av  Jostein T

Ser det er flere som ligger under i spotpris og uten mnds avgiften. Burde fjerne denne her og. Burde og senke kWh prisen slik att dere faktisk er billigst.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:53

Hei Jostein! Med en spotprisavtale hos oss får du strøm til innkjøpspris. Det vil si at vi kjøper inn strømmen til prisen på markedet og selger til deg som forbruker til samme prisen. Som bedrift er vi nødt til å tjene penger og dersom du har en Spotprisavtale hos oss er det faktisk kun 49 kr/mnd vi tjener på ditt kundeforhold + (eventuelt valgfrie tilleggsprodukter). Det er mange leverandører som operer med minuspåslag slik at kWh-prisen går under Spotprisen. Vi i NorgesEnergi mener at dette er forvirrende lokkeavtaler hvor det ofte er noen haker bak. Vi ønsker å være en ryddig strømleverandør som gjør det enkelt for kunden å forstå hva du som kunde betaler for. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lurt til å velge sesongpris

Omtale av  Bent L

Ble oppringt av Norgesenergi som lovpriste fordelene med sesongpris mht. stabilitet og forutberegnelighet, uten å nevne bakdelene som grelt kom til uttrykk i regningen for oktober: grisehøy strømpris på det mangedobbelte av spotpris - kombinert med veldig liten strømstøtte. Ble heller ikke tilfredsstillende informert om hva sesongpris innebærer, og finner ingen forståelig forklaring på selskapets ellers så fyldige nettsider. Leser i Bergens Tidende at et annet strømselskap tilbakebetalte differansen ned til spotpris. Hva med Norgesenergi? Venter litt og ser før jeg skifter leverandør. Vennlig hilsen Bent L.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:49

Hei Bent! For den som er ute etter forutsigbarhet er Sesongpris (nå Variabelpris) den riktige avtalen for deg. Det er en avtale hvor man konstant er bevisst på kWh-pris da man får varsel dersom prisen går opp (forvarsel 14 dager) og instant varsel dersom prisen går ned. Da vat du akkurat hvilken kWh-pris du har til enhver tid og du slipper å ta utgangspunkt i svingningene i Spotprismarkedet som har vist seg å være veldig uforutsigbart. Dessverre har det vært en veldig spesiell markedssituasjon som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Det var godt å høre at du ønsker å gi oss en sjanse til. Det setter vi stor pris på! Ta kontakt dersom det skulle være noe! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Bruker mer energi til å lure folk enn å hjelpe folk!!

Omtale av  Misfornøyd K

Ikke verdt å velge dem. Du kastet bort din tid. Flink til å gi løkkeavtaler. Og endrer dem uten å varsle kunden.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:45

Hei! Det var beklagelig at du ikke ble fornøyd med NorgesEnergi. Vi jobber alltid for å være et konkurransedyktig selskap som kan bidra med topp service og gode priser. Dessverre er det mye uforutsigbarhet i disse tider da det har vist seg å være en veldig spesiell markedssituasjon de siste måndene. Dette gjør det vanskelig å fastsette variable avtaler eller fastprisavtaler. Vi gir alltid forvarsel i god tid dersom en endring skal trå i kraft. Vi sender ut 14 dagers forvarsel ved prissendring og vi oprerer uten bindingstid (med unntak av elkjøpavtale) slik at våre kunder står fritt til å ta egne valg dersom de ønsker å utføre produktendringer eller å bytte leverandør. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Føler meg lurt.

Omtale av  Birgitta

Ser at norgesenergi med variabel pris er nesten dobbelt så dyr som andre selskaper.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:42

Hei Birgitta! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lurte meg .

Omtale av  Inger L

Anbefalte fastpris til 449 pr kW. i sept og okt da spotprisen var billig.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:41

Hei Inger! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i Oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. Det er ikke alltid lønnsomt å binde fastpris da strømmarkedet har vist seg å være veldig uforutsigbart den siste tiden. Heldigvis for kunden sin del så er det kunden selv som aktivt på "Bekrefte fastpris" når tilbudet sendes ut. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Burde ikke vært lov!

Omtale av  Renate

Hadde spotpris frem til august og var fornøyd. Norges Energi tar da aktivt kontakt med meg på telefonen, og forteller meg at det vil være lurest og mest forutsigbart for meg å bytte til fastpris og binde prisen i 2 måneder. Jeg informerer om at jeg er alenemor og har store økte utgifter pga renteøkninger, og at jeg derfor ønsker å ha den absolutt billigste strømavtalen fremfor forutsigbarhet. Jeg, som alle andre her i landet, er ingen strømekspert. Vi er ikke vant til å spekulere i strømpriser, men vi har nok alle lært mye de siste månedene. Beklageligvis forstod jeg ikke så mye om dette i august, som jeg gjør nå. I tillegg var jeg naiv og lot meg lure, fordi jeg er vant til fra andre leverandører (f.eks mobiloperatører) at de faktisk tilbyr rimelige løsninger for å beholde kundene sine. Jeg fikk en strømregning for noen dager siden, som er dobbelt så høy som vanlig. Alenemor, rett før jul… Jeg er enormt skuffet over salgsavdelingen til Norges Energi, og føler meg lurt! Jeg vil gjerne få tilsendt lydopptaket av samtalen dere hadde med meg da jeg inngikk denne avtalen, for å undersøke med advokat om dere har gjort noe ulovlig her! Det er nok langt flere enn meg som har gått på en helt unødvendig smell økonomisk i oktober, pga salgsmetoder som ikke burde ha vært lov! Dere kan velge mellom å kompensere for det jeg tapte på forrige faktura, eller miste meg som kunde fremover. Håper mange flere gjør det samme, så dere ikke lurer kundene deres på samme måte igjen.

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:38

Hei Renate! Dette vil vi gjerne undersøke videre. Ta gjerne kontakt med oss på Telefon, Mail eller Facebook så skal vi grave litt videre i hva som har skjedd eller blitt sagt mellom deg og selger hvis du ønsker at dette skal undersøkes. Våre selgere ringer til tider ut om fordelsproduktet "Prissikring" som er et fordelsprodukt som har vært lønnsomt i veldig mange perioder. Dessverre var det ikke så lønnsomt i Oktober da hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Vi ønsker alltid det beste for kunden og dersom du føler at du vil ha svar på noen spørsmål så er det bare å ta kontakt med vårt kundessenter så skal vi sørge for at du får god hjelp! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Gir ikke kunden gode råd

Omtale av  Ketil

Fikk ingen varsler om at avtalene jeg hadde var meget ugunstige

Svar fra NorgesEnergi
21.11.2022 12:32

Hei Ketil! Dersom du har en variabel avtale sender vi alltid ut varsel enten via SMS eller MAIL. Dersom prisen skal øke sender vi 14 dagers forvarsel og vi sender instant varsel dersom prisen går ned. Som kunde hos NorgesEnergi finnes det flere valgmuligheter. Som kunde kan du velge Spotpris, variabelpris eller fastpris i form av 2 måneder av gangen ved hjelp av "Prissikring". Hva som er mest gunstig mtp avtaler er veldig vanskelig å forutse da det er Spotprisen som styrer det meste. Spotprisen har vist seg å være veldig uforutsigbar den siste tiden og har vist seg at den kan svinge like raskt nedover som den kan oppover. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir.

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR