SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble ringt opp av en id#%t som nektet å gi seg uten å bruke hersketeknikker for å få solgt strøm fra dette selskapet. Kort fortalt gikk samtalen ut på at jeg prøvde å fortelle at for meg var det mer hensiktsmessig å velge en annen strømleverandør, hvorpå kundebehandler svarte noe omtrentlig som: "Jeg skjønner ikke hva dere tenker med engang, det er strøm liksom." Det jeg tenker med kjære selger er en hjerne, noe man må ha for hvertfall å ikke skremme bort kundene og gi dem en ubehagelig telefon. Og således mislike selskapet. Når jeg nå enda ikke har fått et svar på min henvendelse ang denne frekke selgeren får de laveste karakter for meg.
Topp 3 hva er Det? På strømpris.no forbrukerrådet, er ikke Skandia Energi inne på lista blandt de 152 Billigste strømleverandører. Da er det meget kritikkverdig å kalle dette topp 3. Så fort bindingstiden utløper så bytter jeg til en seriøs strømleverandør.
Hei Christian, Det stemmer at våre strømavtaler ikke er på plass hos Strømpris.no for øyeblikket. Det skyldes rett og slett noen tekniske utfordringer som strømpris.no og vi arbeider for å løse. Topp-3 Garanti er en innkjøpspris-avtale. Det vil si at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Vi har et lavt månedspåslag på Topp-3. Det er viktig for oss at det ikke skal være et lokketilbud hvor prisen skrues opp etter kort tid. Håper du blir fornøyd med strømavtalen i løpet av vår gjensidige avtaleperiode, om ikke, så husk at du har 100% Fornøyd Garanti. Hilsen Lars SkandiaEnergi
Kjempefornøyd med kundeservicen hos Skandiaenergi.
Hei Anita. Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Din hilsen er delt med alle på vår kundeservice. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Kjempefornøyd med ny avtale fra Skandiaenergi! Billigste strømregningen jeg har fått noengang. Anbefales
Hei Kjetil. Tusen takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på både ris og ros, og lover å jobbe hardt for deg som kunde hos oss. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Kjenpebillig strøm! I tillegg får man medlemsfordeler gjennom Cashback World som cashback, dvs enda billigere strøm! Helt fantastisk 😊
Hei Alpha B. T Tusen takk for din omtale her på bytt.no. Veldig hyggelig at du gir oss fem stjerner på alt. Det gir oss fortsatt inspirasjon til å jobbe knallhardt for deg som kunde. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Føler meg lurt etter oppstart med dette selskapet. Sitter nå med to strømregninger denne måneden. Heller ikke blitt opplyst om at det faktisk koster opp mot 500 dersom man vil bytte igjen. Må vel bare bite i det sure eple og være kunde i 8 måneder til. Da skal jeg jo i teorien få penger igjen, men det er nok også bare lureri. Kan tenke meg det er de 9 kr per måned i 9 måneder jeg da får igjen, uten at dette heller er blitt opplyst om.
Hei Julie. Dersom du har fått feil på fakturaen ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter. Det er ikke vanlig at det sendes ut to faktura på en inneværende måned. Vi fakturere som de fleste andre på månedlig basis. Øvrige strømkostnader kan vi ikke refundere deg, da alle våre strømavtaler er basert på Innkjøpspris. Det vil si at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Det kan du følge daglig på https://www.skandiaenergi.no/dagens-priser/ Det er også viktig for oss at du som kunde skal få riktig og nok informasjon. Velkomstbrev og produktark sendes per post til alle våre kunder. Her kommer det tydelig frem at vi har en gjensidig avtaletid, og et bruddgebyr om den ikke følges. Det er naturlig nok kostnader forbundet med å etablere nye kunder. I tillegg ønsker vi å sikre at du får prøvd oss før tidligere leverandører kommer med "ekstra gode tilbud". Derfor har vi den gjensidige avtaletiden med 100% Fornøyd Garanti - denne garantien sikrer at du helt uten risiko kan prøve oss, og om du ikke er fornøyd ved avtaletidens utløp får du vårt månedlige påslag tilbake. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Når jeg spurte om produktet de selger var spotpris sa selger ja. Når jeg mottok papirene i dag ser jeg at dette ikke er spotpris, men "innkjøpspris" Det er det ikke det samme. https://www.nettavisen.no/na24/3274510.html I tillegg ser jeg også at jeg er satt opp med noe som heter "pristak-garanti" som jeg betaler 1,5 kroner for hver dag. Det ble heller ikke opplyst om på telefonen. Lureri fra ende til annen.... Takk gud for at vi har angrefristregler.
Hei Pettersmart Vi beklager dersom du føler deg lurt av vår selger. Når det gjelder begrepene Spot- og Innkjøpspris, så sier Forbrukerrådet flg. på sine nettsider: «Noen leverandører bruker ordet innkjøpspris istedenfor markedspris eller spotpris. Med innkjøpspris følger strømprisen din utviklingen på kraftbørsen Nord Pool.» Begrepene brukes for å beskrive en avtaletype hvor du betaler det samme for strømmen som det strømleverandøren kjøper den inn for på strømbørsen, i motsetning til avtaletypen Variabel, eller standard variabel hvor strømleverandøren selv bestemmer prisen. Ser artikkelen du linker til er 6. år gammel. Siden den gang har Innkjøpspris blitt avmystifisert, og er veldig vanlig i bransjen. Forskjellen i avtalene ligger i om forbruket er «vektet» eller ikke. Spot med vektet forbruk kalles gjerne for innkjøpspris. Avtalene er såpass like at Forbrukerrådet på sine sider har valgt å vise innkjøps- og spotpris sammen under fanen “spotpris". Dette er ganske komplisert å forklare kort og uten å bli for teknisk, men jeg skal forsøke 😊. På strømbørsen består hvert døgn av 24 ulike timespriser på strøm. Når man legger sammen alle timesprisene og deler på 24, får man «dagens spotpris». Månedens spotpris har samme logikk, alle dagsprisene legges sammen, og deles på antall dager i måneden. Den «uveide» Spotprisen er altså et rent gjennomsnitt av alle timesprisene i løpet av måneden. Alle timer gjennom hele døgnet og måneden tillegges like mye "verdi». For å eksemplifisere dette med enkle tall, kan vi ta utgangspunkt i en måned med 30 dager og et tenkt strømforbruk på 720 kilowattimer (30 dager x 24 timer = 720 ulike timespriser). Dersom du har brukt 720 kilowattimer denne måneden og har en uveid spotpris vil du i praksis bli fakturert for at du har brukt 1 kilowattime hver eneste time alle månedens 720 timer. I virkeligheten bruker vi ikke like mye strøm hver eneste time gjennom hele måneden. Majoriteten av private husholdninger har et høyere forbruk på morgenen og ettermiddagen enn midt på dagen, og på natta er forbruket lavest. Målet med en vektet spotpris (innkjøpspris) er å fordele ut forbruket gjennom døgnet mer korrekt i forhold til hvilke timer strømmen faktisk ble forbrukt, altså at de timene hvor majoriteten av oss bruker mest strøm, tillegges høyere forbruk enn f.eks. timene på natta. Innkjøpspris gjenspeiler hvilke timer i døgnet strømleverandørene din må kjøpe inn strømmen din på. Selve fordelingsnøkkelen vi benytter for å vekte forbruket mest mulig riktig får vi fra din lokale netteier. De vet best hvordan det totale forbruket i strømnettet i deres område prosentvis fordeler seg gjennom alle døgnets timer. Verken vektet eller uveid spotpris er 100% dekkende for hvordan akkurat ditt strømforbruk fordeler seg i løpet av døgnet. Av disse to ligger nok vektet spotpris, altså innkjøpspris, nærmere sannheten enn uveid spotpris, såfremt man da ikke har snudd døgnet og dusjer, tromler tøy, har på mye oppvarming og lager mat om natten 😊 Gammel teknologien har inntil nå satt en stopper for å kunne fordele forbruket helt riktig gjennom døgnet. De gamle mekaniske målerne må leses av manuelt, og det betyr at man må lese den av hver eneste time for at fordelingen av forbruket skal bli helt korrekt, altså 720 ganger i løpet av en måned med 30. dager. Med nye AMS målere avleses automatisk forbruket ditt av fra time til time, slik at ditt forbruk fordeles helt riktig gjennom hele døgnet. Det betyr i praksis at all spotpris snart blir til innkjøpspris, siden prisen ikke lenger vil være et rent gjennomsnitt av alle timesprisene. Når det gjelder Pristak, er dette et valgfritt produkt, som kan hukkes av og på etter eget ønske. Vi har klare retningslinjer for at det skal opplyses om dette i salget. Dersom det ved en feil ikke har skjedd beklager vi. Vennligst ta kontakt så retter vi selvfølgelig opp i dette! Hilsen Magne SkandiaEnergi