Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lover billige strømpriser for så å endre avtalen uten å si ifra til kunden. Betaler plutselig fire ganger så mye. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna!!
Useriøs aktør. Har forlengst opprettet avtalegiro med Telinet. Likevel sender de meg faktura der de krever forhåndsbetalt 4x estimert forbruk for neste periode. Trekker fra ca. 350, - for mye betalt fra forrige periode OG klarer å beregne seg 8,5 % rente!!! Unødvendig å si at kundeservice ringer opp og kobler ut på telefon og at nettsidene ikke fungerer!
Dyrere i forhold til de andre selskapene, og etter og ha hatt i ett år overfører de kundeforholdet til sitt datterselskap som uten forvarsel krever 3 mnd forskudd på strøm.
Vet ikke noe som er bra. Var kunde hos Agva, som skrudde opp prisene drastisk. Skiftet til et kampanjetilbud hos Telinet sist jul. Etter 1 måned ble prisene skrudd opp til det 5-dobbelte. Dyrere enn de fleste andre leverandører. Og så har de slått seg sammen med Agva, som jeg ikke ønsker være kunde hos noen sinne mer. Finnes ikke noen minside der du kan følge med på hva som skjer med dine strømpriser. Elendige nettsider. Ligg langt unna om du ikke tenker følge med daglig på hva som skjer med dine strømpriser, og hvilken avtale du muligens har. Jeg går tilbake til Gudbrandsdalen, som blir billigst i lengden!!!
Inngått avtale brytes. Tar en mye høyere pris en avtalt uten å varsle i forkant.
Hei Kjell, Vi er svært nøye på å overholde avtaler, så her må det være en misforståelse. Fint om du tar kontakt med kundeservice eller sender meg en mail direkte på [email protected] Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Overfakturerte over flere år. Sa de skulle tilbakeføre over 5000 kr til meg som kunde, men har beholdt pengene. Fortsatte å forhåndstrekke mer enn forbruk fra godskrevet konto. Begynte å sende ut faktura igjen når det fortsatt er 3500 kr til gode. Sendte faktura som kom fram i posten 2 dager før forfall (kanskje på grunn av påske), når jeg har hatt elektronisk faktura tidligere.
Hei Yngve, Dette vil jeg gjerne ta en titt på. Kan du sende meg en mail direkte på [email protected] så skal jeg se på det med en gang! Vennlig hilsen Telinet Energi AS, Kundeservice
Very unhappy with Telinet Energi. Kept my own copy of the terms and conditions when I signed up to their Spotpris Web plan in April 2016. There was no mention of any possibility to change the price within the first 12 months. Absoultely shocked to find that a 10 øre/kWh påslag and 49 kr/month gebyr was introduced in January 2017, in violation of the terms and conditions of the contract. Furthermore, no notice was given to me before the change, in violation of Forbrukerombudet requirements (see Section 6 in https://forbrukerombudet.no/content/2016/09/standard-kraftleveringsavtale-2016.pdf). Telinet customer service refused to admit any wrong doing on their part, so I'm going to refer my complaint to Elklagenemnemnda.
Hi Tyson, I'm afraid I don't totally get Your message. You are writing that you have a fixed price plan but then later In you post you are writing that you have the “Spotpris web” price plan which is a price plan that changes price from day to day. It’s hard to help you here but if you contact our customer service, we will try to explain the situation to you and try to find a solution. Best Regards, Telinet, Customer service