Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tidligere kjempefornøyd, og veldig fornøyd med appen. Men dessverre er det helt uaktuelt å gå over til forskuddsbetaling med kun to dagers varsel i tillegg. Det er ulovlig, så da byttet jeg omgående.
Dette er ikke greit Tibber. Virker litt desperat etter penger nå. Får nesten en følelse at dem ser konkurs spøkelse. Jeg byttet i dag. Det ligger et skjema på Tibber sin side som kan fylles ut og du slipper forhåndsbetaling dersom du skal si opp kundeforholdet. Det er flere gode alternativer der ute så det er ikke noe krise.
Jeg har dårlig erfaring med forskuddsbetaling av strøm før da virksomheten gikk konkurs og jeg tapte pengene Aldri mer forskuddsbetaling for strøm.Var fornøyd med Tibber med dette er uakseptabelt så jeg har skiftet leverandør fra 1 oktober.
At vi skal få kun to dager på oss å bytte vekk fra Tibber virker veldig utspekulert ut, og satser på at kundene ikkje dører med. Halvannen måned faktura med sist strøm prisene er uhørt. 6 ukers regning med 4 ukers strømstøtte. Regnet med at de har nå gått på en smell. Byttet selskap på flekken
Kommer ikke til å betale forskudd på strøm. Trekker ut den summen når fakturaen kommer. Dessuten har de ikke grunnlag for å gjøre dette i prisområde 2 og 3 .
Fremstår med dårlig likvidetet. 48 timer og ikke 14. dager varsel til kunder om dramatiske endringer for vilkår. Risiko for tap ved forskuddsbetaling. Sitter dessverre igjen med en følelse av nok en uprofesjonell aktør i strømmarkedet. Bytter leverandør i dag da jeg heldigvis ikke er bundet opp med "smartløsninger" til dette selskapet. Forbrukerrådet (E24): "de (Tibber) har akseptert å sende ut tilleggsinformasjon til sine kunder i løpet av morgendagen". Klokken 14:30 har ingen slik informasjon kommet pr. e-post eller app.
Tibber har gjerne lenge vært ledende på måten de har operert i strømmarkedet. Nå som de har endret faktureringsmetode og gått over til 50% forskudd, med kun 2 dagers varsling - som forøvrig er lovstridig - viser dette hvor lite Tibber forstår av den situasjonen de setter kundene i. Dette er skandaløs kundehåndtering, og jeg vil på det sterkeste anbefale å unngå å velge Tibber på grunnlag av den uforutsigbarheten de her viser, samt hvordan de velger å velte risiko for egen likviditet over på kundene med å ta det som i praksis er et rentefritt lån hos egne kunder. Det kan godt være en strømstønad hadde hjulpet her, men så lenge Tibber kaster kundene sine under bussen på denne måten, viser de hvor kyniske de kan være. Her er det bare å finne bedre alternativer - som kan skilte med trygghet og forutsigbarhet.