Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi har nå også skiftet strømleverandør som mange andre grunnet forhåndsbetalingen til Tibber. Har vært fornøyd med Tibber til nå, men omleggingen til forhåndsbetaling har skapt stor frustrasjon. Når Tibber forlanger kr. 6600 i forhåndsbetaling for 14 dager i desember så vi ingen annen løsning enn å se etter en ny leverandør som fakturerer det vi faktisk bruker. Hva skal man da med en app som skal vise faktisk brukt strøm, når strømselskapet tar forskudd på de neste 14 dagene som er to ganger så stort som det du faktisk har brukt. Nå takker vi av, men kan sikkert komme tilbake hvis Tibber slutter med forhåndsbetaling.
Står i appen at eg har brukt straum for kr 2800, men når eg åpna regninga i e-mailen, får eg stolpesjokk når dei vil kreve inn 6700 for nov-desember, der 1-14 desember blir 3900 kr i forskuddsbetaling..fysj og fy!
De estimerer hvor mye du kommer til å bruke pr måned så regningen du får er ikke reell i det hele tatt, på grunn av at de skal ha forskuddsbetaling.
Og så gir vi Vibb en sjans, der får vi bra app, etterskuddsbetaling, gjennomfakturering, ingen bindingstid og spottpris - alt sammen noe som burde være en selvfølge for alle selskaper.
De tar estimert forbruk på forskudd, det går ikke ann, dra 3450 ca til over 7500 ca🤬
Når andre leverandører klarer etterskuddsvis fakturering bør Tibber også klare det.
I jungelen av leverandører i en bransje som oppleves å være full av tilbydere som har ulike metoder for å lure forbruker, fremsto Tibber som en ærlig og transparent aktør. Etter skifte av faktureringsprinsipp, overestimerer de forventet forbruk. Sist måned ble vi kreditert 4300. Tibber har nå løftet hele arbeidskapitalutfordringen på grunn av hurtig vekst over på forbruker.